Skyscraper City Forum banner
1 - 14 of 14 Posts

·
Unregistered User
4,659 Posts
Discussion Starter · #1 · (Edited)
Stap-voor-stap een foto op dit forum plaatsen

Upload een afbeelding naar een hostingsite die op dit forum is toegestaan.
Een URL is een webadres, dus bijvoorbeeld: http://www.skyscrapercity.com/
Gebruik geen directe links (URL) naar andere websites, want websites verdwijnen en URL's veranderen vaak.
Daarbij is het mogelijk om een afbeelding te vervangen door malware.
Hostingsites blijven hopelijk langer bestaan, gebruiken interne anti-virusscanners en hun URL's wijzigen doorgaans niet.

In mijn voorbeeld gebruik ik de gratis hostingwebsite imgur.com

Als je na het uploaden over de foto zweeft met je muisaanwijzer,
zie je een URL verschijnen met een copy knop.

Druk op Imgur.com op de copy knop,
zodat het URL op het klembord (een soort geheugen) belandt.

Druk hier op het forum bij het bericht vakje op het icoon met een ansichtkaart:

Er opent een nieuw schermpje:

Plak of type daarin het URL dat je had gekopieerd:

Je ziet dat er geen .jpg bij staat. Dat heeft een praktische reden, want
je mag ook een .png afbeelding gebruiken.

Je voegt nu zelf .jpg toe aan de door jou ingevoerde URL:

En druk nu op OK

Het schermpje verdwijnt en je ziet:

De forumsoftware verplicht je om tekst bij de afbeelding in te voeren.

Een enkele regel is al voldoende:

Vergeet bij gebruik van afbeeldingen van anderen niet: dat je de bron/auteur vermeldt.

Druk nu op Post reply en hopelijk is het gelukt.

:banana:

HIERONDER, dus in de draad van dit topic, zou je wat mij betreft vragen kunnen stellen of experimenteren met afbeeldingen plaatsen.

Plaats dan niet bij elke poging een nieuw bericht, maar gebruik de mogelijkheid om je eerste poging te bewerken: EDIT

Verlang niet van mij dat ik dit topic onderhoudt als spreekuur. Deze handleiding is mijn belangrijkste bijdrage.
Ik hoop dat medeforumleden elkaar een handje willen helpen door hierin te participeren.

>>>>>> Misschien dat een admin kan vertellen welke hostingwebsites er momenteel zijn toegestaan op het forum <<<<<<
^^ ^^ ^^ ^^ ^^ ^^ ^^ ^^ ^^ ^^​

·
Unregistered User
4,659 Posts
Discussion Starter · #3 ·
Klopt: het is niet verplicht, zolang de URL (met bestandsextensie) maar staat tussen:
Code:
[IMG] en [/IMG]

·
Registered
2,609 Posts
Ik heb PRECIES alles gedaan zoals jij het aangaf en ik krijg steeds géén foto. Ditmaal via imgur.Kijk maar op het 'gentrificatie' thread. Ik zie er geen foto's, en jullie vast ook niet. Ik ga het nog niet opgeven, maar foto's plaatsen op het forum lijkt niet voor mij weggelegd. Wel bedankt voor de zeer vriendelijke hulp.

·
Registered
2,467 Posts
Savornin, als je met een Imgur een foto hebt geupload, moet je in het resultaat met je muis naar de rechterbovenhoek van je foto gaan, er verschijnen dan een aantal opties, als op de 'pijl naar beneden' klikt krijg je de optie 'get share links'.

Uit de links die je dan krijgt kies je die van 'BBCode (Forums)'. Die code die je daarmee kopieert kun je direct in je post plakken.

·
Unregistered User
4,659 Posts
Discussion Starter · #6 ·
Als je nu eens hier de weblink naar de foto geeft, dus zonder gebruik te maken van forumcode, kunnen we wellicht aan je laten zien hoe deze moet worden gecodeerd.

·
Registered
2,467 Posts
Oh, lees nu pas de uitleg van Charlie goed, bij "mijn methode" bij onderstaande dus niet voor 'copy' kiezen maar voor de pijl er naast, en dan voor 'get share links' en de BBCode kopieren (met de copy knop).

Voordeel hiervan is dat je dit gewoon rechtstreek in je post op het forum kan plakken zonder dat je er nog iets aan hoeft te veranderen.

·
Unregistered User
4,659 Posts
Discussion Starter · #8 ·
Ik zal mijn handleiding verder verdummieficeren. (heerlijk zo'n vreselijk fout anglicisme)

• Like
Reactions: savornin
1 - 14 of 14 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.