Skyscraper City Forum banner
1 - 20 of 27 Posts

·
Urbanist
3,309 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Afgelopen week ben ik in Harlem en The Bronx geweest. De fotos hieronder zijn gemaakt in de hoofdwinkelstraat (Dr. Martin Luther King Jr. Boulevard) van Harlem en nabij het Yankee stadion in The Bronx.

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

·
efil4oremirp
1,568 Posts
Zeer aangename serie, altijd leuk, mensen kijken. Helemaal wanneer er Afro-Amerikanen tussen zitten met zwartgelakte Duitse Stahlhelmen! (foto 11) :D

Ben zelf nog op Martin Luther King Blvd geweest in '95, toen was het er een stukkie verrotter dan nu. Gaat nou erg goed met Harlem heb ik begrepen!

·
Rotterdam mijn Wereldstad
1,376 Posts
Mooie reeks. Ik zag de titel staan en dacht...interessant. Toen ik de foto's zag, was ik verbaasd. Ik had er geen idee van dat het zo mooi allemaal is opgeknapt.

Zijn er nog wel wijken waar je beter niet kan komen? Of is het overal zo opgeknapt?

@ Matthie...interessante link... bedankt :eek:kay: Die ga ik nu ff op mn gemak bekijken :)

·
...
1,451 Posts
Ook leuk/interessant om eens het "brutal New York" topic te bekijken. Dan kan je zien hoe de stad is opgeknapt in zeer korte tijd. Echt ongelofelijk dat ze dat voor elkaar hebben gekregen. Misschien wel het beste topic ooit.

http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=402544
Dit is ook het beeld wat ik heb van Harlem en The Bronx n.m. verpaupering, moord en doodslag, bendes, drugs enz. Er is gelukkig heel veel veranderd als ik zo de foto's zie.

Mooie foto-serie :)

·
--------------
2,770 Posts
Mooie reeks. Ik zag de titel staan en dacht...interessant. Toen ik de foto's zag, was ik verbaasd. Ik had er geen idee van dat het zo mooi allemaal is opgeknapt.

Zijn er nog wel wijken waar je beter niet kan komen? Of is het overal zo opgeknapt?

@ Matthie...interessante link... bedankt :eek:kay: Die ga ik nu ff op mn gemak bekijken :)

Er zijn erg verpauperde wijken in Inwood en the washington heigts, die liggen op de lange uitstekende spriet van manhattan boven harlem en langs de bronx, maar echt gevaarlijk zijn die niet. Harlem word onderhanden genomen door de inversteerders die er geld in zien en zo trekken de rijken verder uptown en worden de armen verdreven naar the projects in the Bronxc en Brooklyn.

In de Bronx zijn nog enkele no go areas maar tegenwoordig zijn de ergste stukken van New York te vinden in Brooklyn.

·
Rotterdam mijn Wereldstad
1,376 Posts
@ Flex...bedankt voor je uitleg. Ik las in 1 van de andere topics dat er in 2007 nog maar minder dan 500 moorden voorkwamen tegen 2200 in 1995. Echt bizar zo'n groot verschil. Ik had daar geen idee van. Wat een veranderingen hebben zich daar plaats gevonden zeg.

·
Urbanist
3,309 Posts
Discussion Starter · #17 ·
Bedankt voor het commentaar.

Wat ik zelf heb begrepen is dat de laatste decennia ontzettend veel is veranderd in Harlem. De link van Matthie laat dit denk ik wel zien. Het beeld wat ik nu aantrof was bijzonder positief. Een gezellig en druk straatleven met een echte afro-amerikaanse subcultuur. Ik voelde me niet bedreigd of ongemakkelijk, ondanks het feit dat ik één van de weinige blanke was. Natuurlijk ben je altijd wel op je hoede en ga je niet een leipe ganster ongevraagd op de gevoelige plaat zetten.

Ik ben met de metro naar het einde van de Bronx gereden. Deze ging bovengronds. Daar trof ik wel een ander beeld aan. Verlaten straten, verpauperde huizen, achteraf steegjes en veel malifide autohandelaren. Ben daarom ook niet uitgestapt. Maar wat ik begrepen heb is de Bronx ook aan verandering onderheving. Een echte no-go ghetto met een concentratie van kansarmen, uitgesloten van de maatschappij, bestaan ook niet echt meer. Wat flex al zegt, in Brooklyn zijn er steeds meer buurten die er slechter aan toe zijn dan Harlem en de Bronx.

·
Registered
1,352 Posts
Zal het nu echt overal gevaarlijk zijn in Harlem & The Bronx? of zijn dat maar bepaalde plekken waar je beter niet je blanke snuit kan vertonen?

Als je het op veel kleinere schaal vergelijkt met A-Dam Zuid-Oost de Bijlmer dus zijn er plekken waar je prinsheerlijk woont zonder rapalje,maar woon je dichtbij Kraaiennest en dat soort gribusplekken heb je eerder kans om eens gezeik te krijgen

·
Registered
401 Posts
De eerste keer dat ik in de BIG Apple kwam mocht je na vijfen niet meer na buiten. Dat was in de midden jaren 80. De laatste keer vroeg ik om een trip naar Harlem en de balie meewerker van mijn hotel keek mij ongelovig aan waarom ik niet zelf daarheen liep. In 20 jaar totaal veranderd. Al is de South Bronx nog steeds het gevaarlijkste stukje New York.

1 - 20 of 27 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.