SkyscraperCity Forum banner
21 - 40 of 152 Posts

· D S - 15 05 2009
693 Posts
Mooi en gedurfd design! Ziet er nogal groots uit op de rendering, ben eens benieuwd of het in werkelijkheid ook zo gaat overkomen aangezien de ruimte tussen Cegeka en het provinciegebouw niet zo heel groot is...
ja en aangezien dit gebouw zowel voor cegeka dienst doet en als uitbreidingen (toch minstens de parkeerkelder meen ik mij te herinneren) dient voor het provinciehuis, zou dit wel eens tegen 1 van de 2 gebouwen aan kunnen staan.

· Registered
1,239 Posts
Tss Cegeka en het Provincie Huis? UH?? Dat kan ik me amper voorstellen...
Toch. Volgens mij, vanop de universiteitslaan gekeken, kops op de V, en de lengte van het gebouw naar achter toe.
Een gedeelte parking van het provinciehuis zal misschien opgeofferd moeten worden, maar ip daarvan komen er parkeerplaatsen in het nieuwe gebouw.

Ik zou er nog eens moeten passeren, maar volgens mij waren ze daar recent aan het graven, maar ik weet niet of het daarvoor al was, of voor iets anders.

Blijkbaar is de bouwaanvraag nog in behandeling, dus dat zou nog niet kunnen.

· Registered
240 Posts
Ze zijn inderdaad aan het graven, maar dat gaat over de verfraaiing van de tuin van het provinciehuis.

Tussen Cegeka en het provinciehuis is wel vrij veel plaats hoor. Misschien dat er ook een stuk van de bestaande parkings verdwijnen..

Ik kan mij moeilijk voorstellen dat ze het tegen 1 van de 2 bestaande gebouwen "aanplakken"

· Registered
1,239 Posts
(HBVL 19/02) Vier nieuwe woonblokken aan Herckenrodesingel

Langs de bekende hoge Amelinckx-building aan de Hasseltse Herckenrodesingel, komen vier nieuwe woonblokken. De stukken grond zijn de voorbije dagen alvast bouwrijp gemaakt.

“Dat klopt, zegt de Hasseltse schepen van ruimtelijke ordening Michel Froidmont.“Gepland zijn drie blokken in Uvorm en nog een blok apart, samen goed voor totaal 127 appartementen. Het bouwproject aan de Herkenrodesingel bestaat telkens uit 4 bouwlagen. Bovendien worden er 156 ondergrondse en 43 bovengrondse parkeerplaatsen voorzien."

De bouwvergunning voor drie blokken - goed voor 99 wooneenheden - is al afgeleverd. Een vierde - en kleiner gebouw - wordt voorbehouden voor sociale huisvesting, met 27 flats. Deze wordt in principe uitgevoerd door de Hasseltse Huisvestingsmaatschappij (H.H.M.).Als die hiervan afzien, kan er alsnog een vergunning worden afgeleverd, binnen de normale bouwvoorwaarden.

“Toch is het onze absolute wens dat de D-blok er in deze vorm zal komen. Het is de eerste overeenkomst van de stad Hasselt om bij grote bouwprojecten ook betaalbare woningen te voorzien. We willen bij elk project van enige omvang in onze stad, zo- ’n overeenkomst voor betaalbare woningen laten opnemen. Aan de Blauwe Boulevard is nu ook al zo’n projectzone voorzien. Daar bouwt Kumpen momenteel luxe-appartementen, en vlak daarnaast zal een woonblok van de H.H.M. verrijzen.”

Meer kan ik er voorlopig ook nog niet van terugvinden...

· Registered
240 Posts
Zou het dit niet kunnen zijn?

Project "Laegveld" van architectenbureau Jaspers & Eyers en bouwonderneming Raoel Vandereyt. Aanvang staat gepland voor 2006 - medio 2007.

Ik herken er duidelijk een U-vorm in en 4 woonblokken maar op de websites van het architectenbureau en de bouwonderneming staat bij adres de Gouverneur Roppesingel. (Ook langs de Grote Ring, maar dan wel de hele andere kant) Iets verder zoeken op de website van de bouwonderneming staat het project "Singelbeek". Dit zou een kantoorgebouw worden aan de Singelbeekstraat en de Gouverneur Roppesingel naast de kantoren van Deloitte. Nu, de Singelbeekstraat ligt wel aan de Gouverneur Roppesingel maar die kantoren van Deloitte staan bij mij weten wel degelijk aan de Herckenrodesingel, namelijk recht tegenover waar de nieuwe woonblokken moeten komen...

Een deel van de informatie op de websites klopt dus niet.. :eek:hno:

Maar goed; hier is project "Laegveld":

· Registered
1,239 Posts
Deloitte zit wel degelijk aan de Gouverneur Roppesingel.

Project Laegveld staat volgens mij geafficheerd aan de G.Roppesingel, of is zelfs al bezig (zou ik es moeten gaan zien).

Dus volgens mij is er nog geen data gevonden over het project aan de Herckenrodesingel.

· Registered
240 Posts
Deloitte zit wel degelijk aan de Gouverneur Roppesingel.

Project Laegveld staat volgens mij geafficheerd aan de G.Roppesingel, of is zelfs al bezig (zou ik es moeten gaan zien).

Dus volgens mij is er nog geen data gevonden over het project aan de Herckenrodesingel.
ligt inderdaad aan de Roppesingel, heb me blijkbaar vergist :bash:

· Registered
1,110 Posts
Sociale woonblokken? Buh?

Het geeft me niet meteen inspiratie! Jammer, dit project, zeker op die locatie, zou wat knn opleveren, maar nu blijft het toch een architecturaal 'gedrocht'... En vrij aanwezig in het stadsbeeld, kruispunt van één van de belangrijkste invalswegen.

En we waren net zo goed bezig in Hsslt!

21 - 40 of 152 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.