SkyscraperCity banner
1 - 16 of 16 Posts

·
Registered
3,362 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Aan de N218 tussen Brielle en Spijkenisse liggen de stadjes Heenvliet en Geervliet. Beide plaatsen vallen onder de gemeente Bernisse. Een korte foto-impressie.

Heenvliet

01.

02.

03. Doorkijkje richting het sfeervolle marktpleintje.

04.

05.

06.

07.

08.

09.

10. De Bernisse

11.

12.

13. Ik wilde graag naar de kasteelruïne van Heenvliet, maar helaas was het terrein (nog )niet open voor publiek.

Geervliet

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

·
Bas
14,412 Posts
Prachtige dorpen, de tijd heeft hier niet stil gestaan. Vanzelfsprekend is iedere Rotterdammert hier wel eens geweest. Geervliet en Heenvliet zijn ontkomen aan de uitbreidingsdrift van de Rotterdamse haven en profiteren daar nu van. Ik denk dat de huizenprijzen hier behoorlijk zullen zijn. Maar goed, het dorpse karakter kunnen ze in ons land altijd goed behouden, hoe de omgeving ook verandert. Één van de sterke kanten van planologisch Holland! :)

En wie is eigenlijk aan zijn stand verplicht om te reageren op deze fotoserie?

·
Utrecht/Deventer/Emmen
921 Posts
Mooie foto's!

Wat is Nederland eigenlijk toch een beeldschoon land :cheers:

·
Registered
14,150 Posts
Prachtige dorpen, de tijd heeft hier niet stil gestaan. Vanzelfsprekend is iedere Rotterdammert hier wel eens geweest.
Vraag het me af. Er is werkelijk niets te beleven in deze dorpjes die voor het grootste gedeelte overigens bestaan uit eentonige, grauwe jaren '60 rijwoningen.

Geervliet en Heenvliet zijn ontkomen aan de uitbreidingsdrift van de Rotterdamse haven en profiteren daar nu van. Ik denk dat de huizenprijzen hier behoorlijk zullen zijn.
Dus niet. De locatie van deze dorpen is beroerd. Letterlijk direct naast het havengebied en aan de andere kant een erg drukke weg.

·
Registered
14,150 Posts
Prachtige dorpen, de tijd heeft hier niet stil gestaan. Vanzelfsprekend is iedere Rotterdammert hier wel eens geweest.
Vraag het me af. Er is werkelijk niets te beleven in deze dorpjes die voor het grootste gedeelte overigens bestaan uit eentonige, grauwe jaren '60 rijwoningen.

Geervliet en Heenvliet zijn ontkomen aan de uitbreidingsdrift van de Rotterdamse haven en profiteren daar nu van. Ik denk dat de huizenprijzen hier behoorlijk zullen zijn.
Dus niet. De locatie van deze dorpen is beroerd. Letterlijk direct naast het havengebied en aan de andere kant een erg drukke weg. Kortom, stil is het er niet.

·
Registered
7,793 Posts
Leuke dorpjes. Ook ik vind van die dorpjes zo vlak tegen de stad heerlijk om te bezoeken. Doet me denken aan die dorpjes in Amsterdam-Noord.

·
Registered
443 Posts
Leuke fotoserie van twee dorpen waar ik in de tijd dat ik in Spijkenisse woonde eigenlijk nooit iets van heb meegekregen, behalve dat ik ooit met rijles erdoorheen reed en er soms tijdens de paardenmarkt te vinden was. Ik zou best blij zijn wanneer deze dorpjes gemeentelijk met Spijkenisse worden samengevoegd.

·
Registered
3,362 Posts
Discussion Starter · #10 ·
Dank voor jullie reacties. :)

Ik had aanvankelijk ook geen beeld bij Heenvliet en Geervliet. Van die kasteelruïne had ik dan al eens gehoord, maar verder.. Het verraste me wel enigszins dat beide plaatsen nog zo'n historisch karakter hebben. In Geervliet is zelfs een heuse 'stadsrondwandeling' te maken. :lol: Stel daar niet teveel van voor.

·
Registered
5,955 Posts
Leuke serie.
Ben een jaar of 2 geleden op de paardenmarkt geweest van Heenvliet. In Geervliet ben ik echter nog nooit geweest. Kan me wel nog herinneren dat ik aan de andere kant van de weg (in Bernisse) gevist hebt. Daar zit een forellenplas.

·
Registered
4,596 Posts
Leuke stadjes. Het zijn met 1000 tot 2000 inwoners volgens mij een van de kleinste stadjes van Nederland.

Er zijn natuurlijk nog kleinere, zo heeft het stadje Sloten in Friesland nog geen 750 inwoners en volgens mij is het Gelderse Bronkhorst officieel het kleinste Nederlandse stadje met 157 inwoners.

Edit: Na wat zoekwerk kwam ik er achter dat er nog kleinere stadjes zijn: Sint Anna ter Muiden in Zeeuws Vlaanderen schijnt 50 inwoners te hebben en Staverden (Gelderland) zou dan met 40 inwoners de kleinste stad moeten zijn.

·
The only way is up
86,684 Posts
Ik ben er nog niet geweest iig ;) al liggen ze hemelsbreed 2km van mijn werk af.
De plaatjes laten wel een leuk oud centrum zien.

Dus niet. De locatie van deze dorpen is beroerd. Letterlijk direct naast het havengebied en aan de andere kant een erg drukke weg. Kortom, stil is het er niet.
idd helemaal ingesloten, maar de industrie is er niet echt zichtbaar denk ik. Zit een breed kanaal en wat begroeiing tussen.
In de spits heb je idd 1 lange colonne forensenverkeer dat de drukte op de 15 wil vermijden.

1 - 16 of 16 Posts