SkyscraperCity Forum banner

Hengelo...

2627 Views 27 Replies 18 Participants Last post by  INVISIBLE
Oi,

Vandaag even wat foto's gemaakt van Hengelo. De kwaliteit valt mee, het is ook gemaakt met een Nokia N70 met maar liefst 2 megapixel.

1.

2. Station

3.

4. Nieuwe bibliotheek

5.

6. Nieuwbouw van 'Surprise'

7. Oldenzaalsestraat

8.

9.

10. GAK

11.

12. De Bolder

13. Stationsplein

14.

15. Watertoren @ Berflo Es/Veldwijk

16. Idem
1 - 20 of 28 Posts
De kwaliteit valt zeker mee voor een telefoon-camera! Die dingen worden ook steeds beter :)
Ziet er echt uit als een midsized city. Leuke serie van een stad die voor mij nogal onbekend is!
hoe hebben ze die twentse steden toch zo lelijk gekregen :)
Kruikenparadijs said:
hoe hebben ze die twentse steden toch zo lelijk gekregen :)
Simpel: bombarderen.

In Tilburg hadden ze geeneens bommen nodig om het lelijk te krijgen. :)
...

Hmpff ik vind de stad qua bouwstijl niet echt zo super. Alles is het nét niet, maar toch leuke foto's! :)
SimsPlanet2 said:
Hmpff ik vind de stad qua bouwstijl niet echt zo super. Alles is het nét niet, maar toch leuke foto's! :)
zeker voor 2 mp :)
Toch valt het in Hengelo wel mee, hoor. Ik ben er wel eens in de binnenstad geweest en het is best wel een gezellige stad. Ben er niet gillend weggelopen zoals in Eindhoven of in Kortrijk, waar we gelukkig wèl binnen een half uur weer met de trein naar betere oorden konden vertrekken....

Bovendien zijn de mensen in Hengelo ook allemaal even aardig. De buitenwijken zijn ook mooi en met het voorzieningennivo van Twenthe`s meest centrale stad zit het ook wel goed. Ik denk, dat er gewoon niet veel slechts over Hengelo valt te vertellen.
Plaats met de langste naam in Nederland, da`s toch Hengelooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo :)
Juliska said:
In Tilburg hadden ze geeneens bommen nodig om het lelijk te krijgen. :)
komt die bolle stoephoer ook weer een keer langs hoor :) :weirdo:
Hahahha lekker schelden!

"Midsized city"... Jemig de pemig, hoe kom je er op wat een taal!
railway stick said:
Toch valt het in Hengelo wel mee, hoor. Ik ben er wel eens in de binnenstad geweest en het is best wel een gezellige stad. Ben er niet gillend weggelopen zoals in Eindhoven of in Kortrijk, waar we gelukkig wèl binnen een half uur weer met de trein naar betere oorden konden vertrekken....
Doe alsjeblieft normaal man, was dan naar de HHF-dag afgelopen zondag gekomen. Maar dan laat je je natuurlijk niet zien.
Kruikje toch. Gedraag je...
Hengelo, niks mis met.
Mooie foto's, alleen niet van de mooiere Hengelose plekken. (Lansink bijvoorbeeld of Thiemsland) De bieb is mooi geworden. Ben er een poosje geleden geweest. Vooral het exterieur. Het interieur is wat minder. De ruimtes doen klein aan en de groote van de bieb lijkt niet te passen bij een stad van meer dan 80000 inwoners.
Grachtengordeldier. Weet je een betere benaming???
Jij ben echt vreemd weet je dat???
Bedankt voor de reacties.

Ik maak een andere keer wel foto's van bijv. Broek-Zuid (nieuwe wijk in Hengelo) Thiemsland of Lansink(Tuindorp).
Nounou mensen, wat een agressie :p. Ben wel te spreken over die nieuwe bibliotheek, ziet er mooi uit naar mijn idee. Mooie steentjes. Geen idee hoe die stad er verder uitziet, misschien dat iemand nog es een uitgebreidere fotoreportage kan maken, ben wel benieuwd.
Midsized city = middelgrote stad ofzo.
En ja ik ben supervreemd :)
Blijf het toch wel jammer vinden dat er zo weinig bekend is over de Twentse steden .
1 - 20 of 28 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.