SkyscraperCity banner
1 - 20 of 52 Posts

·
Registered
18 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Fotoserie centrum Hengelo:

1. Waterstaatskerk

2. Lambertusbasiliek vanaf het CS gezien

3. Nieuwbouw O-kwadraat

4. Ander gedeelte van O-kwadraat

5. CS Twente

6. Europatunnel

7. WC De Brink

8. Het Wapen van Hengelo

9. Nieuwe bibliotheek met appartementen

10. Enschedesestraat

11. Appartementen langs de Oldenzaalsestraat/Thiemsbrug

12. Pakhuis aan de Veldbeekstraat

13. Buststation en CS

14. Cafe het Neutje aan de Pastoriestraat

15. Pastoriestraat

16. Pastoriestraat

17. Naast veel oude gebouwen ook fraaie nieuwbouw aan de Pastoriestraat

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
Hela, dat ziet er een stuk beter uit als de vorige Hengelo serie die hier voorbij is gekomen. Ziet er toch allemaal wel aardig uit :yes:

Zijn het eigenlijk allemaal eigen foto's? Omdat het verschillende kwaliteit foto's, formaten en seizoenen zijn die ik voorbij zie komen.

·
Registered
18 Posts
Discussion Starter · #3 ·
Het zijn allemaal eigen foto's. Enkele zijn van vorig jaar de rest van de laatste paar maanden en de eerste twee en de laatste drie zijn van gisteren.

·
Registered
387 Posts
Van foto 17 wordt ik niet echt enthousiast, zeker niet omdat 't in de Pastoriestraat staat. Het doet bijna afbreuk aan de charme.

Foto 5: Hahahahaha. Wel 'n leuke serie overigens.

·
Registered
1,330 Posts
Mooie serie Roy. Ik vind het toch en klein verassend stukje tussen de Pastoriesstraat en Politiebureau. Daar ligt de oorsprong van Hengelo toch?
Foto 11 geeft een heerlijke stedelijke kijk op Thiemsland. Dat pakhuisje was me al eens opgevallen. Erg verassend ook, zo tussen de wederopbouw.

·
Wereldburger
869 Posts
Juist! Dit was nodig op dit forum... zo krijgen de mensen eindelijk eens een beeld over Hengelo. Met mijn mobiele telefoon van 2 megapixel schoot het niet op! Dus heb ik Roy netjes gevraagd op eens wat foto's te posten. Deze verschijnen in delen! Nogmaals bedankt Roy, goede en duidelijke foto hoor!

·
Registered
1,979 Posts
Go on Roy! Propageer er maar flink op los!

@ RobertK: CS Twente, nog geen feit idd. Maar mocht het er van komen, dan zeker in Hengelo en niet in Enschede... Hengelo is immers de centrumgemeente van Twente ;)

·
Hoogbouw terrorist
2,880 Posts
Lichtstad said:
Hela, dat ziet er een stuk beter uit als de vorige Hengelo serie die hier voorbij is gekomen. Ziet er toch allemaal wel aardig uit :yes:
Dat was ook wat ik dacht. Dit ziet er goed uit

·
Wereldburger
869 Posts
Dit post ik niet om dit topic te verpesten maar duidelijk te maken dat Hengelo de centrale stad van Twente is. Kijk naar dit kaartje dan is alles duidelijk.

·
Registered
6,696 Posts

Prachtige foto, of komt dit nu door de straat :) ;) ?

Nee even serieus dit is een wat betere serie van Hengelo .
Mooie foto's .

·
Registered
18 Posts
Discussion Starter · #14 ·
@ Invisible: Die straatnaam is puur toeval. Ik had het ook Burgemeester Jansenplein of Brinkstraat kunnen noemen want de Enschedesestraat houdt daar eigenlijk op he ;)

Het is wel 1 van de betere plekjes in het centrum. Met de komst van het horecaplein zal dat nog beter worden hopelijk.

·
Registered
2,200 Posts
@Yunus:
Utrecht is de centrale stad van Nederland maar HET gebeurt toch echt allemaal in Amsterdam. Geografische ligging is meestal maar bijzaak.

·
Registered
4,042 Posts
Hoi Roy, dus ook lid van het hhf geworden. :wave: Deze serie laat Hengelo er toch wel wat aantrekkelijker uitzien. De pastoriestraat is toch wel een van de mooiste straatjes van de stad.

·
Registered
18 Posts
Discussion Starter · #19 ·
@Ramses: Tja het moest er maar een keer van komen he. :horse:

@Errik: Ben ik het totaal niet mee eens (zal ook eens een keer niet he :blahblah: ). De Randstad lijkt ook wel een beetje op onze Netwerkstad. De hele regering en ambassades (de meeste) zitten in Den Haag, Utrecht is de centrale stad (landelijk knooppunt), Rotterdam de haven en Amsterdam tja.... ze zeggen dat het de hoofdstad is....., waarom zit de regering daar dan niet?.....het is niet eens een miljoenen stad....oja Schiphol zit er nog.... Voor de rest gebeurt daar ook weinig internationaals. Nee Berlijn, Brussel, Londen, Parijs, Rome... DAT zijn echte hoofdsteden waar HET gebeurt! Toch niet dat Amsterdammetje :dunno:

Zie Hengelo maar als het Utrecht van Twente en Enschede als het eeeeehhh oje het provinciebestuur zit in Zwolle..... eeeehhh het Zaanstad van Twente. :)

1 - 20 of 52 Posts