Vorige week dinsdag (17 oktober) heb ik een stuk gefietst in de omgeving van Heerlen.
Ik had de camera meegenomen om wat herfst- en landschapsfoto's te maken.
Het zicht was niet goed, er was geen bewolking maar de zuidelijke stroming van orkaan Ophelia had veel rook meegenomen van de bosbranden in Spanje en Portugal.
In het bos heb je daar natuurlijk geen last van, maar vanaf de heuvels was het zicht toch heiig.
1.
Het begin van de route ging door het Imstenraderbos.
2.
Imstenraderbos.
3.
Imstenraderbos.
4.
Uitzicht op Snowworld. Rechts in de verte een mijnsteenberg in Duitsland.
5.
Laatste keer Imstenraderbos.
6.
Foto van Heerlen vanaf De Huls (gemeente Simpelveld). Ik ben nu op ca 200m hoogte. Heerlen ligt zo'n 90m lager.
7.
Nog een foto vanaf de heuvels. Hier zie je goed hoe heiig het is.
8.
Het gehucht Winthagen (midden van de foto), half verscholen achter een heuvelrug.
9.
Omgeving Winthagen.
10.
Ik fiets Winthagen weer uit.
11.
Herfsttafereel in Kunrade (gemeente Voerendaal).
De volgende foto's zijn van woensdag 18 oktober.
Op woensdag werk ik niet en omdat het weer stukken beter was heb ik een deel van de route opnieuw gefietst.
12.
Foto 6 nogmaals met wandelaars en beter weer. Links in de verte windmolens in Duitsland.
In het midden van de foto is de kerk van Welten zichtbaar. Welten is een dorp dat tegen Heerlen aan ligt.
13.
Uitgezoomd is de mooie blauwe hemel beter zichtbaar.
14.
Uitzicht op Heerlen in de buurt van De Huls.
15.
Koolzaadveld met Heerlen op de achtergrond.
16.
Foto 8 nogmaals, nu met helder weer. In de verte zijn veel windmolens zichtbaar die in Duitsland staan.
17.
Omgeving Ransdalerveld, uitkijkend op de kerk van Klimmen.
18.
Landschap in de buurt van Ransdalerveld.
Vorige week was er een artikel in de krant over het opslaan van hooibalen op velden en dat dit het uitzicht verpestte. Maar ik vind het best mooi.
19.
Ransdalerveld, in de verte de Deylflat in Hoensbroek.
20.
Uitzicht op Heerlen vanuit Klimmen.
21.
Boerderij in het gehucht Termaar.
22.
Uitzicht op Heerlen vanuit het gehucht Retersbeek. Ik ben nu zo'n 50m lager dan de positie van foto 18.
23.
Omgeving Retersbeek.
24.
Bijna thuis. Ik fiets hier op een laan tussen de Hogeschool Zuyd (links) en het Arcus College.
Bedankt voor het kijken!