Skyscraper City Forum banner
1 - 20 of 36 Posts

·
yeah!!
215 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Omdat 'onze' stad altijd zo lelijk gevonden wordt, open ik er hierbij maar een draadje over...:) Welke Eindhovense bouwwerken doen je ogen tranen? TD, V&D, Cathrien, station en Holiday Inn (De Bunker is trouwens ook echt heel lelijk...) hebben we o.a. al gehoord.....wie heeft er toevoegingen/foto's, zodat we kunnen zien hoe lelijk Eindhoven dan wel niet is. Maar nog steeds zo trots als een pauw, ook op onze lelijkheid:).....

·
Registered
400 Posts
Met een enorme voorsprong de V&D! Holiday Inn vind ik eerlijk gezegt wel mooi, al is het alleen maar dat het onderdeel is van een mooie stedelijke boulevard.
Verder wil ik alle rommel tegenover Piazza/Bijenkorf nomineren, wat een schande al die rommel op zo'n A-locatie!!

·
heanig an
4,554 Posts
Bosdijk binnen de Ring
Vertigo
Grindtegelbakken langs de Montgomerylaan tussen Ring en Europalaan
De delen van Strijp S die gelukkig al op de sloperslijst staan

Buurten:
De Tempel
Generalenbuurt
Bijna alles ten oosten van de Kennedylaan

·
Banned
1,484 Posts
Grindtegelbakken langs de Montgomerylaan tussen Ring en Europalaan
Bedoel je deze vooraan rechts?

Ik heb niks met al die plantsoenen en grasstroken in vooral jaren 70 wijken.Wat zal dat onderhoud wel niet kosten en niemand heeft er iets aan.
Ik kom nog terug op de lelijkste gebouwen.

·
Digue-le-Bois
1,133 Posts
Catherina Ziekenhuis. Groot, massief, lelijke gevel, grauwe kleur. Helaas is er geen modern ziekenhuis in Eindhoven. De Griffioen is een goede tweede. Hoofdgebouw TU/e is ook lelijk, maar er is een ontwerpwedstrijd uitgeschreven voor studenten om een nieuwe gevel te ontwerpen. Dus wie weet...

·
Premium Member
14,303 Posts
Als we het dan toch over lelijke gebouwen in Eindhoven gaan hebben, ben ik je man: het voormalige WCW, alhoewel het huidige een goede opvolger is qua lelijkheid, Catharina-ziekenhuis, Holiday Inn, alles wat daar ten oosten ervan staat ('World Trade Center'???), Kennedy Business Center (onsamenhangend zooitje), het station, vrijwel alle gebouwen rond het 18 Septemberplein m.u.v. de Bijenkorf, het Hooghuis, de Regent, de VenD...moet ik nog doorgaan?
Ik vind het veel interessanter om de mooie gebouwen op te noemen, zoals daar zijn: de Heuvelgalerie, de Bijenkorf, de nieuwe Piazza, de Witte Dame, het Witte Dorp, het Philipsstadion (in ieder geval de zijvleugels). Ook enkele fabriekspanden op Strijp S hebben wel uitstraling, en het voormalige hoofdkantoor van Philips is dankzij zijn draagconstructie ook een mooi voorbeeld. Datzelfde geldt voor het hoofdgebouw (?) op het TU-terrein.

·
yeah!!
215 Posts
Discussion Starter · #11 ·
@ lichtstad:

Ja, idd een beetje stom van mij, ik zag een paar opmerkingen staan bij het projectenoverzicht....toen heb ik de thread per ongeluk daar geopend:)

Verder wil ik natuurlijk nog wel teen en tander toevoegen:
- bepaalde stukken van Strijp en Gestel met kleine woonhuizen van betonblokken gemaakt (volges mij in Lievendaal en Genderbeemd)
- De Bunker, enorm lelijk studentencomplex, wel gezellig dat ze daar allemaal bij elkaar zitten, maar het is veel leuker als er verschillende leuke studentenkroegen zijn natuurlijk
- Grote delen van de Tongelrese wijk Doornakkers, wat een teneergeslagen jammerlijke hoop steen
- niet echt heel lelijk maar heel saai..., de wijken boven de de biss. Bekkerslaan, Tempel, Woenselse heide en ook wel Vaartbroek
- Etagebouw aan de huizingalaan tussen de Roelantlaan en Churchilllaan

·
heanig an
4,554 Posts
Alargule said:
Zeker nog nooit in de Luytelaer geweest? ;) Nu ja, er staat ook 'bijna'...
Ik doelde voornamelijk op de rijtjeswoningen die in die wijken staan, ook de meeste appartementencomplexen zijn lelijk daar. Villawijken behoren meestal ook niet tot mijn favoriete wijken. Het is dat ze geld in de gemeentekas brengen...

·
Alias Thec
1,365 Posts
Boschdijk said:
Catherina Ziekenhuis. Groot, massief, lelijke gevel, grauwe kleur. Helaas is er geen modern ziekenhuis in Eindhoven. De Griffioen is een goede tweede. Hoofdgebouw TU/e is ook lelijk, maar er is een ontwerpwedstrijd uitgeschreven voor studenten om een nieuwe gevel te ontwerpen. Dus wie weet...
mijn god die gevel van de TU is inderdaad afschuwelijk. Bij dit gebouw past WEL iets met veel glas.

Dat ziekenhuis vind ik wel iets hebben. Een vande weinige grote brutalistische gebouwen in Nederland.

·
...
3,441 Posts
Waar moet ik beginnen? ;)

Twee die zo bij me opkomen:

TD-gebouw (er zijn wel renovatieplannen dus er is misschien hoop)

Belastingkantoor, niet alleen lelijk, maar staat ook nog eens recht in mijn uitzicht. Slopen en de ambtenaren onderbrengen in een hoge toren in het cetrum.

Maar mijn top drie van ergernissen blijft toch:

1. V&D
2. Beursgebouw
3. Hooghuis

1 - 20 of 36 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.