Skyscraper City Forum banner
1 - 20 of 42 Posts

·
yeah!!
215 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Wat is het grootste gebouw van jouw stad? En hoe meet je zoiets? Lengte x breedte x hoogte? Of de totale hoeveelheid vloeroppervlak? Of zijn er nog andere suggesties....?

Voor mijn steden:) vind ik het best moeilijk om dat zo te zeggen:
Voor EHV zou ik zeggen: Hoge Rug, Catharina-ziekenhuis, TU-hoofdgebouw of Opwettense molen ofzo (appartementen aan de montgomerylaan achter de bunker, voor de bekenden..) of mss toch het distributiecentrum van Schuitema

Voor NMG is dat alweer een stukje moeilijker te zeggen; Erasmusgebouw is de enige waar ik op kan komen.

Heeft er iemand de juiste meetmethode of aanvulling en interresante weetjes? Laat je horen!!!

·
Weestwel?
1,713 Posts
Ik denk dat in Leeuwarden het MCL (Medisch Centrum Leeuwarden) het grootste is qua totale vloeroppervlak. Of het WTC (FEC) natuurlijk, maar dat zijn voornamelijk kale hallen dus dat klopt ook niet helemaal.

·
Registered
737 Posts
In Maastricht, ik denk dat het Gouvernement wel een van de grootste gebouwen is:

Weinig foto's van te vinden trouwens, ik zal er eens wat gaan maken.

·
Weestwel?
1,713 Posts
Mischien is in Leeuwarden de CCF wel groter dan het MCL. Lijkt me niet maar het zou kunnen.

Een deel van het MCL (de rest is ouder en ligt er achter). Sinds een jaartje staat hiervoor nog een stuk nieuwbouw.

·
efil4oremirp
1,568 Posts
^ Klopt, heb ik ook altijd schitterend gevonden.

·
Fremdkörper
1,227 Posts
Is dat in R'dam nog altijd het Groothandelsgebouw of loop ik inmiddels 40 jaar achter?

In Wenen is dit waarschijnlijk het volgende gebouw: de Karl-Marx Hof

Hier slechts gedeeltelijk weergegeven, maar 't is meer dan een kilometer lang.

·
Your advertisement here?
6,840 Posts
In Assen is het waarschijnlijk de NAM

En voor Groningen is het denk ik het academisch ziekenhuis

Edit: Rechtsonder kun je een woontoren zien die ongeveer 50 meter hoog is, een goed meetpunt dus. Inmiddels is het hele complex al uitgebreid met een 9 verdiepingen hoog gebouw, op het plaatje boven het complex.

·
Banned
7,712 Posts
AMC (Zuid-Oost) is 1 vd grootste ter wereld meen ik
in Ernum waarschijnlijk Postgiro

·
Kees
3,292 Posts
Grote gebouwen in Meerkerk zijn oa. De watertoren (60 meter hoog), Het gemeentehuis en kippenmesterij Timmer aan de kanaaldijk :D

·
Echt wel
766 Posts
Dat zal wel 1 van deze gebouwen zijn.
Misschien anders wel het ter reede complex als het klaar is.

·
Rick Bakker
5,323 Posts
In utrecht lijkt mij het Jaarbeurscomplex wel het grootste gebouw,
In Culemborg is het Centraal Boekhuis het grootste gebouw, met de grootste wandschildering van europa!

·
Alias Thec
1,365 Posts

Het zal dit ding wel zijn. Snowworld Landgraaf, aangezien er al diverse grootste in Utrecht zijn genoemd. 520 Meter lang ....

·
Alias Thec
1,365 Posts
CborG said:
In utrecht lijkt mij het Jaarbeurscomplex wel het grootste gebouw,
In Culemborg is het Centraal Boekhuis het grootste gebouw, met de grootste wandschildering van europa!
**** ya, dat ze dat ooit hebben mogen bouwen, wat een horizonvervuiling!

een lange muur aan de rand van culemborg

·
--------------
2,761 Posts
het elisabeth ziekenhuis is flink:

Net als interpolis fase 1+2:

Aan de achter kant hebben ze ook nog een gebouw geplakt:

heastrecht kwartier"

1 - 20 of 42 Posts