Skyscraper City Forum banner
1 - 11 of 11 Posts

·
Registered
6,991 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Omdat ik zoveel fotoseries heb, maar er telkens niet aan toe kom om ze te plaatsen (en de daarbij behorende informatie op te zoeken), maak ik van dit topic een algemeen fototopic waar continu update foto's of foto's van waar ik ben geweest in komen te staan ..........

Dus dit gaat niet alleen over Enschede voor diegene die het topic de eerste keer openen :banana:

De aftrap :

1. Zomaar één van de fraaie Villa's aan de Lasondersingel. De Enschedese ring (dicht om het stadshart heen) bestaat alleen uit Singels, deze Lasondersingel ligt ten noorden van het centrum tegen het Roombeek aan.

2. Het Stroinksbos, één van de vele landschappen rondom de stad Enschede en onderdeel van landschap "het Smalenbroek" (87 hectare).
Elke randwijk van Enschede grenst aan een landgoed of landschap.
Deze is gelegen ten Zuiden van de stad, aan de zeer dichtbebouwde hoogbouwwijk de Wesselerbrink en het Stroinkslanden.
Meer naar het zuiden bevinden zich een aantal zeer bijzondere landschappen, waaronder Groot Brunink (99 hectare) en het Witte Veen (315 hectare).

3. Den Haag, een stel Aziatische toeristen kijkt toe hoe de zon onder gaat over de Hofvijver ....

4.Nordstadt Wuppertal, werkelijk een prachtige op een heuvel gelegen wijk van Wuppertal.
Wuppertal is opzich al een bijzondere stad door de Schwebebahn, maar ook door de ligging in een dal waardoor de stad zich als het ware in een lint langs de Schwebebahn heeft gevormt.
Een treinritje Wuppertal - Dortmund is dan ook een waar genoegen, waarbij je je op sommige plekken in Zuid-Duitsland of Oostenrijk waant.

5. Een kijkje over de Leuvehaven richting Blaak, vooral de combinatie tussen havenkade's en hoogbouw doen het in mijn ogen goed.
Het stedelijk effect wordt hierdoor erg vergroot, en staat ook nog eens erg mooi in verhouding met de achterliggende bebouwing.

Zo dat waren een aantal foto's van verschillende series, dit topic gaat dus vaker aangevuld worden met nieuwe foto's uit verschillende windstreken :)

·
Moderator
16,955 Posts
Allemaal op 1 dag gemaakt? :D Leuke pics :)

·
Enjoy your freedom!
7,592 Posts
Mooie start. Ik ben benieuwd naar de rest.

·
Registered
6,991 Posts
Discussion Starter · #8 ·
Even een aanvulling,

6. Vuurtoren Ameland, hoogte om en nabij de 58 meter, bouwjaar 1880/1881 .....de vuurtoren is naar mijn inziens één van de mooisten in zijn soort en staat werkelijk op een prachtige zichtlokatie (in een klein bos)....

7. Tuinstraat Tilburg, één van de leuke aanloopstraatjes vanaf station richting centrum, met een prachtige aaneenschakeling van mooie woonhuizen, ateliers en cafe's.
Tijdens het maken van deze foto was het Pieter Vreedeplein (achtergrond) nog in aanbouw ......

8. Foto gemaakt vanuit een uitkijkplatform in "Het Aamsveen". Het aamsveen (Duits :Amstvenn) is een erg mooi in stand gehouden veengebied ten Zuid-Oosten van de stad Enschede, en begrenst door het Duitse achterland.
Het veengebied stopt overigens niet in Nederland, en loopt onafgebroken door in een bijna 1000 hectare groot natuurlandschap (175 hectare in beheer van Landschap Overijssel).
Het veengebied dat voor een groot deel bestaat uit gras, heide, moerassen en plassen is een belangrijke habitat voor vogels (vandaar de beschermde status ervan).
In het gebied, komen nog de typisch houten grenspalen voor ...

9. De centrale trappengang van één van de 3 Ufo-vormige bouwonderdelen van de Scholingsboulevard Enschede. De Scholingsboulevard gaat straks een totaaloppervlakte van 26.000m² krijgen en de totale bouwkosten daarvan liggen boven de € 50 miljoen.
Het basisprincipe van deze nieuwe lesmethode voor het Vmbo (MBo), is een primeur voor Nederland .......

10. Coesfeld, een plaats gelegen in het hart van Munsterland, en vandaar ook een prima verbindingspunt voor het treinverkeer naar Dortmund en Munster is.
De regionale trein Enschede-Dortmund komt ook door deze plaats met haar +/-36.000 inw.
Verder is het een fraai gelegen plaats, welke een aantal bijzondere bouwwerken (vooral kerken) herbergt.
Het naastgelegen Billerbeck bezit zelfs een Dom, de Ludgerusdom, die de 100 meter reikt.

Ook deze fotoserie gaat weer aangevuld worden .....

·
Registered
6,991 Posts
Discussion Starter · #9 ·
De groeten uit :

11. Papenburg : Hier beginnen de Cruises ............

12. Ameland : Zonsondergang op één van onze waddeneilanden .........

13. Delft : De Universiteitsstad, en natuurlijk de stad van Johannes Vermeer.........

14. 's Gravenhage : De stad waar onze Zetels geteld worden, en de Residentie van ons land ...........

15. Amsterdam : Onze Hoofdstad ...........

1 - 11 of 11 Posts