SkyscraperCity Forum banner

Het jaar 2009 door de lens van Topaas

5413 Views 29 Replies 26 Participants Last post by  Nexxd
In 2009 veel foto's gemaakt, op een druilerige dag als vandaag maar eens een jaaroverzicht gemaakt.

Januari:
1. Uiteraard begint het nieuw jaar met vuurwerk van het grote nieuwjaarsfeest bij de Erasmusbrug

2. Het Topsportcentrum gaat uitgebreid worden

3. Na de aanstelling van Mario Been breekt de zon door boven de Kuip

Februari:

4. Wat we met Cité aanmoeten weten we nog niet zo goed

5. En New Orleans is nog een heel klein dingetje

6. Terwijl de Maastoren begint te groeien

Maart:

7. Een bezoek aan INHolland slaan we niet af

8. Kinderdijk wordt bezocht

9. En er wordt ruimte gemaakt voor de Markthal

April:

10. De Marathon levert weer super snelle tijden op

11. Ik waag me diep in Vogelaarwijk Hillesluis

12. Zonsondergang

13. Uitzicht

Mei

14. C&A heeft rookschade en de volledige collectie gaat er uit voor 50%, deze foto neem ik na 3 uur en 45 minuten wachten voor de kassa :nuts:

15. Het was voor Feyenoord een inktzwart jaar, maar het afscheid van Gerard Meijer was een ongekend kippevel moment

16. En het Dunyafestival is de eerste van een lange reeks zomerfestivals in Rotterdam

Juni

17. The Red Apple wordt bezocht, wat een uitzicht :cheers:

18. De luchtmachtdagen vonden plaats bij somber weer

19. De plannen voor de Afrikaanderwijk 2020/Parkstad worden gepresenteerd

Juli

20. Bij toeval vind ik een plekje vlakbij het hoofdpodium van de TMF Awards

21. Topaas vliegt over de Maasvlakte

22. In Venetië varen bootjes hinderlijk voor de lens langs :cheers:

Augustus:

23. De danceparade dendert door de stad

24. Net als de F1 wagens

25. En Drenthe staat op de kop door de Vuelta

September:

26. De wereldhavendagen zijn begin september

27. Excursie naar de ECT

28. De laatste restanten van het noordelijke deel van het rangeerterrein op de Kop van Zuid wijken.

Oktober:

29. Forummers trekken in shock naar het Wilhelminaplein waar duizenden TL lampen een echte vrieskist sfeer weten te creeëren

30. Cité wordt groter en lelijker

31. De skyline van Emmen

November:

32. Een blik in het nieuwe metrostation

33. Een bezoek aan de Efteling

34. En aan het China Festival of Lights

December:

35. De Rotterdam is officieel in aanbouw

36. En Zuiderspoor ook

37. Rotterdam verdwijnt in een dik pak sneeuw

38. De A350 levert nog een keertje mooie plaatjes

39. Om vervolgens vervangen te worden door de A 550 en daar nemen we een oliebol op

Ik wens iedereen een geweldig 2010 :cheers:
See less See more
39
1 - 20 of 30 Posts
^ Hetzelfde. :cheers:

Wat een leuk idee! Van mij mogen meer forummers dit voorbeeld volgen. :)
erg leuk dit!! Laat niet alleen zien dat een jaar snel gaat maar de bouw van vele projecten ook! :)
Leuk jaaroverzicht! Wat is het jaar dan toch eigenlijk snel gegaan :)
Mooi, mooi, mooi! Bedankt voor de vele updates en alvast een goed 2010 gewenst!
Erg leuk idee. Mooi overzicht :)
En natuurlijk ook de beste wensen voor 2010
Super, mooi overzicht! Ook mooi om te zien hoe gigantisch de skyline van Rotterdam is gegroeid dit jaar!
Fantastisch! Als ik tijd heb probeer ik er ook één te maken :) Thanks voor de inspiratie :eek:kay:
Prachtig jaaroverzicht, Topaas. Ik denk dat jij de forumer bent met de meeste foto`s dit jaar, dus dit jaaroverzicht is zeker op zijn plaats. En zo`n leuke afwisseling, zo nu eens Emmen, dan weer Venetië en als top of the bill Rotterdam.
Ik sluit mij aan bij de vele andere positieve commentaren betreffende het werk van Topaas. Het is in één woord gezegd: klasse! :cheers: En mijn dank voor het genieten. ;)
Leuk bedacht om een jaar overzicht te doen :)
Hele mooie serie, en wat is toch toch ongelofelijk hard gegaan met de verschillende projecten. Ik kan me nog herinneren dat ik dacht dat New Orleans nooit zou gaan stijgen, en moet je nu eens kijken, in een jaar tijd bijna T/O!
Ook Maastoren en Cité zijn enorm gegroeid in een jaar tijd. Leuk om dit te zien. Erg leuk initiatief, Topaas! En bij deze wil ik je graag even bedanken voor alle mooie fotoseries en updates gedurende het hele jaar. bedankt!
See less See more
Bedankt voor de vele updates en smaakvolle reportages!! Ik kijk uit naar 2010:)
Dank voor alle positieve reacties. Een jaaroverzicht is natuurlijk niet helemaal een orgineel idee, ik kwam op het idee dankzij de overzichten in het AD van hun fotografen. Toen dacht ik , hé dat kan ik ook wel doen :)

2009 was een jaar waarin veel gebeurde en 2010 wordt wederom een goed jaar als alles meezit met de Giro, de Tour, de rondvaarttocht van wereldkampioen Oranje door de grachten en de volkomen onverwachte huldiging op de Coolsingel van landskampioen Feyenoord :cheers:
See less See more
1 - 20 of 30 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.