SkyscraperCity banner
1 - 20 of 24 Posts

·
Weestwel?
1,713 Posts
Ikzelf denk dat IJlst of Sloten veel kans maken op de titel meest dorpse stad met stadsrechten.

·
Banned
7,712 Posts
als van de pont over de IJssel bij Brummen komt; rechts slinger je dan naar een paar straten met stadsrecht: Bronkhorst

</vvvijsselstreek>

·
Rotterdammer!
14,104 Posts
Anno 2005 maakt het geen zak meer uit of je nou stadsrechten hebt of niet, de definitie stad (daar gaan we weer.....) wordt allang niet meer bepaald door stadsrechten.

·
Registered
923 Posts
Als het nou het meest stadse dorp zonder stadsrechten zou zijn zou het ongetwijfeld den haag zijn want die heeft nooit stadsrechten gehad

·
Banned
7,712 Posts
jawel, onder Napoleon, 1806, paar jaar later bevestigd, nooit teruggedraaid door een regering of koning

·
Registered
4,206 Posts
Ik weet niet meer wel gehucht het was, maar kzag een paar jaar gelee op teevee een gehucht met 300 inwoners die stadsrechten had!! :eek:

·
Weestwel?
1,713 Posts
Soufian said:
Ik weet niet meer wel gehucht het was, maar kzag een paar jaar gelee op teevee een gehucht met 300 inwoners die stadsrechten had!! :eek:
Zie eusebius zijn post, het kleinste "stadje" van Nederland.

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
Discussion Starter · #19 ·
Dat mensen nog serieus ingaan op mijn thread :D Was eigenlijk bedoeld als grap na al die dorpse stad, stedelijkste dorp enz. enz. threads... Maar ach, gaan jullie je gang maar hoor!

·
Registered
1,034 Posts
waar gaat dit naartoe?

Het meest stadse dorp mét stadsrechten en de meest dorpse stadsuitstraling met de meest stedelijke voorzieningen en met de domste gemeentenaam/ plaatsnaam/ straatnaam en grootste hoogbouw misser?

1 - 20 of 24 Posts