SkyscraperCity banner
1 - 8 of 8 Posts

·
Registered
5,949 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Dit zijn mijn eerste foto's met mijn camera, genomen in november 2008.
Heyplaat en Oud Charlois.

Rond om het Rondoplein in/op Heyplaat
1.

2.

3.

4.

Vanaf mijn werk
5.

Kaatsbaan achter de Grondherendijk in Oud Charlois
6.

7.

8.

Ben nog daarna nog even naar de (voetgangers) maastunnel gelopen om een kiekje te nemen.
9.

·
Registered
443 Posts
Leuke serie van een leuk dorpje. Ik ben er de afgelopen 3 weken op woensdag geweest, omdat we voor school een project moesten doen. Herinrichten van de havens. Toen ik voor het eerst in Heijplaat ging kijken verbaasde het me dat het zo'n dorpse sfeer heeft, midden in de haven. Ze hebben ook nog zo'n leuk buurtsupertje uit de 70's.

·
Registered
5,750 Posts
Tja Heijplaat, een enclave in een grote stad. Al hebben ze daar nu ook steeds meer hun grotestedenproblematiek.

Ik kan me uit mijn raadstijd nog herinneren dat er plots een grote toename was in het aantal meldingen van drugsoverlast. Zo ging het van 1 melding plots naar 3 meldingen in een half jaar tijd! Meldingen betroffen een jonge gast die buiten een blowtje liep te roken. :)

Maar alle gekheid op een stokje, ze hebben daar ook last van instroom van nieuwe bewoners. In de hoogtijdagen van het RDM was de verbondenheid in die wijk stukken groter. Men kwam daar ter wereld en blies uiteindelijk ook daar zijn of haar laatste adem uit. Dat is nu wel anders.

·
Registered
4,042 Posts
Heijplaat, een van de mooiste stukjes van Rotterdam. Het ligt helemaal verscholen in het havengebied en het kost wat moeite om het te vinden, maar wanneer je een pad hebt gevonden door de containerjungle dan tref je een bijzonder mooi tuindorp aan. Lekker knus en dorps, precies zoals Rotterdam niet wil zijn.

Jammer genoeg heeft men Heijplaat nu weer 'ontdekt' als bijzondere woonplek, naar mijn weten zijn de eerste twee woontorens (2x 9 hoog) er nu in aanbouw. Enorm jammer, want dat past daar totaal niet.

·
Registered
1,751 Posts
Ha, interessant. Ik heb gedeeltelijk nederlandse roots en mijn overgrootvader was als architect bij de Rotterdamsche Droogdok Maatschappij betrokken bij aanleg van verschillende gebouwen in Heijplaat en woonde daar ook met zijn gezin. Ik ben daar nog nooit geweest en had er zelfs amper iets aan foto's van gezien dus dit is wel leuk. :) In die 2de kerk daar op de eerste foto zou hij alvast een hand hebben gehad.

1 - 8 of 8 Posts