SkyscraperCity Forum banner

Graag hier uw keuze maken:

HHF Award 2017

6985 Views 35 Replies 28 Participants Last post by  Born2beJorn
HHF AWARD 2017
2016: First Rotterdam | 2015: Amadeus Den Haag | 2014: De Markthal Rotterdam | 2013: De Rotterdam | 2012: New Babylon Den Haag | 2011: Kempkensberg Groningen | 2010: New Orleans Rotterdam​
2009: The Red Apple Rotterdam | 2008: Scheepmakerstoren Rotterdam | 2007: Het Strijkijzer Den Haag | 2006: 52 Degrees Nijmegen | 2005: Vestedatoren Eindhoven​

Wie ontvangt dit jaar de Holland Hoogbouw Award namens het forum en mag de nipte winnaar van vorig jaar, First Rotterdam opvolgen? Dat bepaal jij deze keer weer met jouw stem!

Een aantal punten die van belang zijn bij het stemmen:
  • De poll sluit op zondag 31 december om 21:00
  • De keuze wordt gemaakt op de bepalende aspecten van architectuur en stedenbouw: vorm, kwaliteit, originaliteit, materiaal gebruik, stedelijkheid, hoogte en impact op de stad.
  • Post en vermeld bij het stemmen je keuze, top 3 en motivatie
  • Verzoek voor allen: graag géén foto's plaatsen in je post om je motivatie te bekrachtigen

1. Little Manhatten, Amsterdam
Hoogte: 2x 72m
Architect: Studioninedots

fotograaf: The Runner

2. Van der Valk Hotel, Utrecht
Hoogte: 73m
Architect: Van den Oever Zaaijer & Partners

bron/fotograaf: Tripadvisor.com

3. Intermezzo, Amsterdam
Hoogte: 88m
Architect: Inbo architecten

fotograaf: Gedoogbeleid

4. Korona, Beverwijk
Hoogte: 65m
Architect: BBHD Architecten

fotograaf: Michiel

5. De Spakler, Amsterdam
Architect: Mecanoo architecten

fotograaf: Henk

6. The Y, Den Haag
Hoogte: 76m
Architect: AAArchitecten

fotograaf: momo1435

7. Space-S Blok 5, Eindhoven
Hoogte: 64m
Architect: Inbo architecten

fotograaf: Diepinho

8. B'Mine, Amsterdam
Hoogte: 75m
Architect: Paul de Ruiter architecten

fotograaf: Mom01435

9. Bosten & Seattle, Rotterdam
Hoogte: 2x 70m
Architect: Van Dongen – Koschuch Architects

fotograaf: Skyscrapercitizen

10. Stieltjesweg SW2, Delft
Architect: RoosRos architecten

fotograaf: Michiel

11. Datacenter Equinex, Amsterdam
Hoogte: 72m
Architect: Benthem & Crouwel Architects

fotograaf: Vastgoedjournaal.nl

12. Het Hof, Den Bosch
Hoogte: ca. 50m
Architect: LEVS Architecten

fotograaf: Momo1435

13. Upsilon, Groningen
Hoogte: ca. 50m
Architect: KENK architecten

fotograaf: nijestee.nl

14. Blanco stem
Geen keuze kunnen of willen maken, stem dan blanco
See less See more
13
  • Like
Reactions: 5
1 - 20 of 36 Posts
1. Intermezzo

2. Boston & Seattle

3. The Y

Eigenlijk vind ik alleen de eerste 2 echt mooi. The Y mag nog meedoen door de locatie die ik erg interessant vind. Pal naast het station en het Strijkijzer.

2018 wordt denk ik een stuk interessanter!
G
^^Idem. Alleen Intermezzo en Boston & Seattle vind ik qua ontwerp de moeite waard, of Intermezzo niet een "lick the context" egotrip is kan ik niet beoordelen.
of Intermezzo niet een "lick the context" egotrip is kan ik niet beoordelen.
Intermezzo is, net als de rest van de buit van 2017 trouwens, op zich is niet zo heel interessant. Wel vind ik dat de Zuidas met dit type gebouwen mooi stedelijk is geworden. Dat gebiedje met z'n rechthoekige blokken met als die torentjes erin oogt meer als een downtown dan welke plek in Rotterdam dan ook.
^^ Het is echter ook nog net zo levenloos als een downtown van een willekeurige Amerikaanse stad. ;) Dat neemt echter niet weg dat ook ik op Intermezzo heb gestemd. Het is helaas wel een mager jaar qua gebouwen voor de HHF award. Maar dat zal de komende jaren weer beter gaan worden.
Als fotograaf van de Intermezzo foto kies ik natuurlijk voor Intermezzo :)

Dat bovengronds parkeren vind ik zó lelijk bij Boston & Seattle, want verder vind ik het een mooie toevoeging voor De Kop van Zuid. Verder is het dit jaar inderdaad niet zo veel.
Ga voor Equinex op de eerste plaats. Het is een hele aparte gevel want als je er langsfietst veranderd die van kleur. De 2e plaats voor Intermezzo. De 3e plaats gaat naar Delft, voor studentenwoningen vind ik `m er goed uitzien.
1. Intermezzo (voor een completer beeld zou er eigenlijk ook een foto moeten zijn van de voorkant)

2. Boston & Seattle

3. Equinex
Intermezzo springt er uit. De rest vind ik wat minder.
1e plek: Intermezzo, omdat ik hem qua architectuur het meest origineel en elegant vindt. Daarnaast heeft de toren een aardige plint.
2e plek: Boston & Seattle, mooie hoogstedelijke uitstraling, maar omdat het Rotterdam is had ie best hoger gemogen.
3e plek: Korona, dit project kende ik eigenlijk helemaal niet. Qua hoogte niet indrukwekkend, maar ziet er wel leuk uit.

Verder zijn B’mine, het Hof en Space-S ook wel leuk. Voor de rest is het eigenlijk te laag of gewoon niet mooi.
  • Like
Reactions: 1
1. Intermezzo, meest spannend en origineel qua bouwvlakken en opbouw. Wit accentueert dat. Verschil voor en achterkant werkt verrassend op een prettige manier. Simpelweg het meest in het oog springende uit de selectie.

2. Boston en Seattle, hoogte en dichtheid. Stedelijk en groots. Goede verhoudingen tussen onderblok en torens.

3. Little Manhattan, raampartij is verrassend. Heeft iets Oostblok achtig, maar toch weer modern. Dichtheid en positionering ten opzichte van elkaar ook goed.
Blanco voor mij, het is een matige oogst. Ik zie niet in wat Intermezzo nou zo speciaal maakt. Ik vind die balkons niet aantrekkelijk.
  • Like
Reactions: 3
Ook ik ga voor blanco. Er zit niks tussen waarvan ik denk dat die echt een award moet verdienen (voor wat deze award ook waard is). Toch bedankt voor het samenstellen Winbuks.
Niet ranken maar stemmen met een poll? :picard: Faal.

1. Little Manhattan - Goede massa op locatie die dat kan gebruiken. Goede afwerking in verhouding tot doelgroep. Warme kleuren op een locatie die dat nodig heeft. Serieus maar toch speels.
2. Equinix - Strakke afwerking. Verandert met de dag. Het veranderen van een doos zonder ramen tot een kunstobject.
3. Het Hof - Mooie massa, materialen en kroon. Verspringende balkons zijn ongepast en eeuwig zonde.
Geen spanning dit jaar, en eindelijk een Amsterdamse winnaar, al zal het in het rijtje winnaars geen indruk maken. Maar volgend jaar mogelijk met Amsteltower een betere Amsterdamse winnaar. :)
1 - 20 of 36 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.