SkyscraperCity Forum banner

HHF-Fotodag Eindhoven 09-04-06

1659 Views 18 Replies 11 Participants Last post by  Philite
Helaas, de foto's zijn verdwenen.
1 - 19 of 19 Posts
Zo te zien hebben jullie een leuke interessante dag achter de rug. Mooie foto's heb je ook gemaakt! :cheers:

Foto 18, heb ik het juist als ik zeg dat de linkse Hooghoudt is? Wie is de meneer rechts?
De foto's zijn mooi geworden Ramses!

Links is idd Hooghoudt, rechts is 'the great organiser of the day': Lichtstad!
Dank u :D. Ik ben ook erg benieuwd naar jullie foto's

Zijn er trouwens nog kritische noten? Ik wil mijn foto's blijven verbeteren, dat kan het beste met feedback.
Mooie foto's. Favo's: 2, 5, 9, 15, en 16.

Wooowww...dat Abbe-museum is echt waanzinnig, leuk ook dat die 2 mensen ook precies naar boven keken.

Kritische noot (maar dat zal je denk ik ook wel weten) foto 14...puntje van het torentje zou er nog net bij moeten.
Mooie foto's, Ramses!

Kritische noot? Foto 19 is niet de Kerkstraat, maar de Grote Berg.

Op de foto's zelf niks aan te merken. :)
See less See more
Tja het ligt een beetje aan Eindhoven, maar op bijna elke foto staan wel verkeersborden...
hehe, verkeersborden. Ik heb zoveel mogelijk geprobeerd om ze weg te laten, maar dat gaat dan vaak ten koste van de compositie ;) Op foto 5 staat een halve verbodsbord. Wanneer ik de foto dan iets hoger zou nemen dan zie je alleen de daken van de huizen, en juist die kozijnen erbij maakt het plaatje leuker (imo). Het is altijd een beetje afwegen wat er wel en niet bij op komt.

Ja, ik had ook gezien dat ik de punt van de toren van het van Abbemuseum miste. Helaas.
See less See more
Ik neem soms de foto zo dat juist een verkeersbord erop komt te staan. Hoort er juist bij.

Maar ik moet toegeven dat het soms ook irritant kan zijn, zeker ook de hoogspanningsleidingen van de trams enzo.
Lantarenpalen zijn ook heel irri, als in de omgeving laagbouw staat dat je wilt fotograferen, en dat er een lantarenpaal meters bovenuit steekt. Dan is of de foto niet mooi doordat je een halve paal in beeld heb, of de foto is niet mooi, omdat je door hem in zn geheel te fotograferen, een groot gedeelte lucht erbij hebt.

Bij fotograferen van hoogbouw vind ik het niet hinderlijk.
See less See more
Mooie serie hoor Ramses! Je hebt een mooi overzicht gemaakt van zo'n beetje alles wat we gezien hebben.

Overigens, om toch nog wat commentaar te geven waar je om vroeg, je kunt wel degelijk vaak wat doen om een verkeersbordenchaos te voorkomen. Voorbeeld: een andere plek zoeken om je foto te maken.

Jouw foto (#22)

Mijn foto:

Als je iets moois ziet om een foto van te maken is het natuurlijk verleidelijk om meteen te schieten, maar het is vaak beter om nog eens goed rond te kijken voor een betere plek / compositie. Dat is de tip die je van me krijgt :)
See less See more
2
^^Maar stel je voor dat Ramses die oude huisjes links op zijn foto er graag bij op wilde (jullie oud & nieuw principe) wat doe je dan?? ;);)

(mooie pics hur!)
@Lichtstad: Is inderdaad een goede tip. Wanneer je foto's maakt in een onbekende omgeving ben je snel geneigd om de eerste indruk vast te leggen. Daarna loop je een eindje verder en blijkt het er nog veel beter uit te zien. Komt wel heel vaak voor, dat wel. In dit geval beschouw ik foto 22 met de voorgrond + verkeersborden toch als best goed gelukt. Die van jou mag er trouwens ook best wezen, mooi met die PSV supporters in beeld.

@Iedereen: Bedankt voor de reacties!
See less See more
Wow jij bent echt snel :eek: !!!

Mooie serie hoor, mn favorieten zijn #3 (de modernistische bebouwing is een mooie omranding voor het recentere houten bouwwerk. de foto verteld een beetje het verhaal van het 'modernisme' dat in no-time achterhaald is gebleken) , #16 (3 verdiepingen met naar beneden kijkende mensen, mooi hoor :)) en #24 (gewoon een hele mooie toren)

:cheers:
See less See more
kijk het verschil tussen foto 9 en 22
dammit is het wel dezelfde toren of zijn er 2 admiranten?
1 - 19 of 19 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.