SkyscraperCity Forum banner

Hillegersberg (Rotterdam 17 juni 2009)

7102 Views 11 Replies 9 Participants Last post by  Gerard
..
1 - 12 of 12 Posts
Mooie serie! Gek genoeg ben ik hier nog nooit geweest, maar na mijn tentamens wil ik hier ook wel eens een kijkje gaan nemen :)
Ha bekend terrein, heb 10 jaar achter de Bergse Dorpsstraat gewoond. De wijk 110-morgen is echt helemaal aan het veranderen (o.a. #13-16), hier stonden vooral portiekflatjes. Weet niet zeker of #42-43 een woonhuis is of een soort kliniek, dat aparte blok is een zwembad. Eigenlijk had je even verderop de historische houten schutsluis uit 1766 nog moeten fotograferen. Op #60 zie je het oude raadhuis uit 1752. Op naar deel 2!
See less See more
Altijd leuk weer, een fotoserie van jou! Kwaliteit!

Kleine kanttekening: de duurste wijk van Rotterdam is het Scheepvaartkwartier. Dit is wel de deelgemeente met het hoogste gemiddelde, al haalt het Schiebroek-gedeelte het gemiddelde wel omlaag.

Dat torentje van 01-10 vind ik erg goed!
Bedankt voor de heel erg leuke reacties. Ik had eigenlijk veel meer reacties verwacht over deze Rotterdamse wijk. Deze wijk bezit erg veel kwaliteiten. Het is iets waar je trots op moet zijn als Rotterdammer. Waarschijnlijk wordt die kwaliteit van deze wijk op dit forum niet onderkend door veel hoogbouwfans en zien ze deze wijk als iets vanzelfsprekends. De wijk is zeker niet vanzelfsprekend.
See less See more
ik denk dat er veel mensen gewoon niet naar kijken ;)
Ik had deze serie ook nog niet gezien. (Helaas, want hij is weer erg goed). Ik wist niet dat de oude kern van Hillegersberg nog zo mooi intact was.

favo's: 7, 10 ,12, 19, 43, 61, 64
Bedankt voor de heel erg leuke reacties. Ik had eigenlijk veel meer reacties verwacht over deze Rotterdamse wijk. Deze wijk bezit erg veel kwaliteiten. Het is iets waar je trots op moet zijn als Rotterdammer. Waarschijnlijk wordt die kwaliteit van deze wijk op dit forum niet onderkend door veel hoogbouwfans en zien ze deze wijk als iets vanzelfsprekends. De wijk is zeker niet vanzelfsprekend.
Het is dan ook functioneel gezien geen wijk, maar een dorp. Veel mensen uit Hillegersberg leven daar en hebben een minimale binding met de stad - andersom is dat nóg meer zo.
Dat is nog overgebleven uit de tijd dat dit (er zijn meer voorbeelden) nog echt een losstaand dorp was.
See less See more
Interessante ronde! De Kerstant van den Bergelaan heb je ook gekiekt zie ik. Zeer binnenkort komt daar een huis vrij, vrienden van mij vertrekken naar Drente.
@Skybridge

Volgens mij leven veel mensen voornamelijk in dat gebied zoals je zegt en niet in Rotterdam.

@Marin

Een heel erg mooie straat vond ik dat. Sowiezo is dat gebied wel een leuke plek voor een woning te kopen als ik ooit geld heb.
See less See more
Mijn eigen wijkkie !!. Ik woon in heet zuidelijk deel. Dat is nog het arme deel van de wijk. Maar de straatweg is zeker de moeite waard om een keer langs te lopen.

Hulpde voor de series in ieder geval.
1 - 12 of 12 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.