Skyscraper City Forum banner
1 - 20 of 23 Posts

·
L'Europe en marche
899 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Hoe lang blijft een gebouw van boven de 100 meter overeind staan?
Op de mechanische constructie zijn heel wat natuurlijke krachten op van invloed: wind, regen, warmte, koude, roest, betonrot, etc

Weet iemand hier wat meer over te zeggen?

·
Registered
1,352 Posts
Die 100 meter torens blijven voorlopig wel staan.

Wat is de houdbaarheidsdatum van bijvoorbeeld een Burj Dubai?

Ik heb zo'n gevoel dat het ooit is goed mis gaat met die superhoogbouw,wat denk je wat zo'n constructie heeft te verduren?

·
Premium Member
13,694 Posts
Terroristen kunnen de levensduur van een wolkenkrabber ook ernstig verkorten. Verder denk ik dat een wolkenkrabber er zo lang kan blijven staan als men maar wil - en dat betekent dus goed onderhoud plegen en daar waar nodig vervanging van materieel.
Als het Pantheon de tijd 2000 vrijwel ongeschonden kan doorkomen, dan wel een 'moderne' wolkenkrabber à la Empire State Building dat ook wel kunnen. Mits er geen terroristen invliegen.

·
L'Europe en marche
899 Posts
Discussion Starter · #5 ·
Ik bedoel zonder eigenhandig ingreep van mensen zelf (incl. terroristisch aanslag).

Hoe lang blijft de empire state building overeind?

100 jaar?
200 jaar?
500 jaar?
1000 jaar?
10.000 jaar?

·
Registered
831 Posts
Hoelang stond de WTC?

edit: Zie dat deze grap al gemaakt is, laat hem toch staan denk ik. Tip: Lees eerst alle posten voordat je grappen neerzet.

·
Registered
831 Posts

Brussels. A Belgian businessman refused to employ a Nigerian man because he said his dog was racist and would bite non-whites.

The 53-year-old applicant told De Standaard newspaper he was confronted by the barking dog when he arrived for his interview at the wrought-iron business in Brussels.

He was immediately sent packing. His prospective employer wrote to the job centre saying he couldn’t possibly employ the man because of his dog’s racist tendencies.

"My dog is racist. Not me," he told the paper.

The job centre disagreed. It ruled the businessman WAS racist and has removed him from its list of potential employers.

The Nigerian, who has lived in Belgium for 32 years, said it was not the first time he had been rejected for a job because of his colour, although other employers had been more subtle.

http://skynews8.typepad.com/

·
Your advertisement here?
6,840 Posts
Wolkenkrabbers zoals appartement en kantoorgebouwen bestaan pas 120, 130 jaar, waarvan een flink aantal al is gesloopt omdat ze uit de mode raakten of omdat men er iets groters wilde neerzetten (functioneel). De constructie kan volgens mij veel langer mee. Ik ken geen gevallen waarbij een gebouw gesloopt moest worden omdat deze het fysiek niet meer aankon.

·
POTTEN
280 Posts
Op discovery channel is wel eens gezegd dat the ESB zo degelijk is gebouwd dat deze er nog zal staan als veel moderne wolkenkrabbers alweer verdwenen zijn.

·
Registered
142 Posts
hoe slopen ze een eigenlijk een gebouw van 200m+.
hebben ze bij de bouw al rekening gehouden met de sloop?..

ik heb in Wageningen 2 gebouwen gezien die ze afbraken,
de rijnsteeg 65m (deze gebouw stond 41 jaar) en de mouterij 25m.
Bij de afbraak van de mouterij is het een wonder dat niemand van het sloopbedrijf zijn leven verloor.
de arbeids inspectie had een hele boek vol kunnen schrijfen.

·
taboe
2,243 Posts
Ik bedoel zonder eigenhandig ingreep van mensen zelf (incl. terroristisch aanslag).

Hoe lang blijft de empire state building overeind?

100 jaar?
200 jaar?
500 jaar?
1000 jaar?
10.000 jaar?
Het hoogste bakstenen gebouw van de wereld (kathedraal in Brugge) is 122m hoog en houdt zonder veel moeite al 500 jaar stand. Aangezien er tonnen staal in het ESB zit (wat steviger is dan beton), zal het gerust wel 500 jaar meekunnen.

·
Registered
142 Posts
@ taboe.
Ik dacht dat imploderen in Nederland niet toegestaan is?.
ze strippen het gebouw eerst en dan knabbelen ze het weg.

·
Registered
896 Posts
Mits er geen ernstige problemen met betonrot of scheurvorming door trekkrachten kunnen dergelijke gebouwen waarschijnlijk leeftijden halen die stenen gebouwen ook halen. Honderden jaren dus. Het zijn bij een goede betonnen constructie vaak 'extreme' omstandigheden die het verzwakken (het kan bijvoorbeeld veel beter tegen vuur dan staal) De grootste zwakte van beton (en eigenlijk alle steensoorten) is dat ze slecht trekkrachten kunnen opnemen en het beton wordt op het moment alleen maar sterker door allerlei onderzoek en nieuwe recepten. Probleem is dat door het 'hi-tech' gehalte van deze betonsoorten kleine variaties van veel grotere invloed zijn op de algehele kwaliteit ervan en het eigenlijk niet in situ wordt gebruikt (hoewel dat beton vele malen beter is dan het beton dat in het begin van de 20ste eeuw werd gebruikt)

Het pinakel van beton constructies is natuurlijk het Pantheon in Rome, dat staat al meer dan 1500 jaar.

1 - 20 of 23 Posts