Skyscraper City Forum banner
1 - 20 of 30 Posts

·
Moderator
53,388 Posts
Discussion Starter · #1 ·
1. Parkeerplaats Lonnekermeer staat overvol.

2. Nogmaals Parkeerplaats Lonnekermeer, tussen Hengelo-Noord en Oldenzaal.

3. Aankondiging rijstrokenindeling Ecoduct.

4. Aankondiging parkeerplaats even voor De Lutte.

5. De achterste had een stuk berm meegenomen, zal het goed doen in Polen.

6. Afslag De Lutte.

7. Bizar gezicht dit.

8. Parkeerterrein voor de grensovergang.

9. Een onafzienbare rij vrachtwagens.

10. Vanaf een viaduct.

11. Rijen vrachtwagens.

:cheers:

·
Moderator
53,388 Posts
Discussion Starter · #8 ·
De hele A1 ten oosten van Hengelo is van beton. Heeft toch wat nostalgisch.

In Brabant zijn hier en daar ook betonwegen nog te vinden.

·
....okay?!?!?
1,990 Posts
Wat doet die vrachtwagen op de laatste foto als je Duitsland niet in mag? Het stiekem toch proberen?

·
Bas
14,525 Posts
Kalf verdronken, dan dempt men de put....

Ik heb er als logistieke duizendpoot in mijn werk ook zijdelings mee te maken, wij weten gewoon wel wanneer er op sommige dagen ( In dit geval waarschijnlijk 1 mei) niet met bepaalde vrachtwagens in Duitsland en ook in sommige andere EU-Landen gereden mag worden. Dat behoren planners van grotere transportbedrijven ook te weten. Helaas sturen ze hun chauffeurs dan maar alvast op pad, om die nacht om 00.00 uur de eerste te zijn, en deze mentaliteit kan wel veranderen. Ik denk dat regionale overheden hier beter kunnen ingrijpen, verspreid de truckers zowel in geografische als in chronologische zin. Maar goed, er zal eerst een zwaar ongeval moeten gebeuren ( `bus rijdt in op truck met heipalen, .... doden`), wil men hier iets aan veranderen. Zo is het altijd.

·
Moderator
53,388 Posts
Discussion Starter · #12 ·
Verreweg de meeste vrachtwagens kwamen trouwens uit Polen en de Baltische staten. Ik heb zo snel zelfs geen Nederlandse truck gezien.

·
--------------
2,761 Posts
Ja appart systeem ik heb ditzelfde meegemaakt in Luxemburg waar ze ook soortgelijke regeling hebben...

·
a hacked brain
837 Posts
Het was een experiment om op 1 mei 8,5 kilometer parkeerplaats op de vluchtstrook te creëeren. Het overige verkeer mocht niet harder als 70km/u.

Op goede vrijdag ging het om 5 kilometer, naar ik heb vernomen deels met en deels zonder snelheidsbeperking.

De snelheidscontroles waren intensief maar aangekondigd.
Op goede vrijdag is het geheel op RTL Nieuws geweest maar wegens ander nieuws louter in het late journaal.

zie ook :
http://www.tctubantia.nl/voorpagina/article1284139.ece?px_feedsPage=5
http://www.pauldekrom.nl/2799_File_van_vrachtwagens_op_vluchtstrook_is_probleem.htm

·
Enschede goes high 8)
796 Posts
Toen deze regeling in werking ging heeft Nederland destijds Duitsland voor deze situaties gewaarschuwd. Duitsland wou toen niet luisteren en dit is het resultaat daarvan. Hopelijk gebeuren er geen ongelukken, gezien het natuurlijk levensgevaarlijk is.

·
Registered
969 Posts
De hele A1 ten oosten van Hengelo is van beton. Heeft toch wat nostalgisch.

In Brabant zijn hier en daar ook betonwegen nog te vinden.
Inderdaad, De Autobanen tussen Nijmegen-Venlo en Duitsland zijn nog deels van beton. Hoewel er momenteel aan de asfaltering begonnen is van het stukje A73 tussen Nijmegen en Cuijk (Haps).

Het is nu al eens tuk beter met asfalt. Wat een herrie maakten die beton banen!!! Je hoorde ze 's nachts erg goed door dubbelglas ramen heen, met de snelweg op 500m-1km afstand met bos er tussen.

Voor de rest zijn in mijn omgeving ook nog een aantal N-wegen van betonbanen.

·
Registered
6,977 Posts
Deze "Autobaan" grensovergang pak ik nog regelmatig.
Ook voor het uitgaan is het een geliefde oversteek om naar de grote duitse discotheken te rijden, vooral als je vanuit het Centrum komt.
Daar kennen ze ja haast geen sluitingstijd ;).
En anders neem je de N-35 die prachtig uitkomt op de A31(Oberhausen-Emden), die net over de grens gelegen is .......en ook weer uitkomt op de A1.

Maar ook bij gewone dagen/weekende zie je soms bij deze overgang (de Lutte) erg drukke parkeerplaatsen.
En ja met speciale Duitse dagen zoals hierboven is het gekkenwerk.

PS : Voor als je foto 9 al indrukwekkend vind, dan had je de rij met 320 bussen die richting Rotterdam gingen met de bekerfinale in 2001 moeten zien :cheers: .

1 - 20 of 30 Posts