SkyscraperCity Forum banner
1 - 13 of 13 Posts

·
arnhmember
1,650 Posts
Discussion Starter · #1 ·
In Tiel hebben ze al een hele tijd een hoogbouwvisie. Een jaar zo'n beetje. Daarnet heb ik het voor de eerste keer bekeken en volgens mij willen ze daar wel in Tiel. Ik heb wat hoogtepunten uit die visie gecaptured.

Hoogbouw in het stationsgebied van Tiel. Suikerwafels als referentie.

Hoogbouw is soms cryptisch blijkt. Deze locatie in Tiel lijkt me inderdaad voortreffelijk voor een compositie van hoogbouw woorden en zinnen.

Het wonen in Tiel moet een genot zijn in dergelijke torens

De ruimtelijke kwaliteit van de omgeving moet benut worden. In Tiel is dat met name de Dijk. Niet zo'n gek idee eigenlijk. Het lijkt me wel een ietwat wild idee om een Amsterdamse woontoren door te zagen en nonchalant te plaatsen in de achtertuin van jomanda.

Dit zal waarschijnlijk wel een zeer geliefd ontwerp zijn bij de Tielse bewoners

Alle gekheid op een terpje, Tiel is in tegenstelling tot menig andere kleine/middelgrote gemeente niet vies van mogelijke hoogbouw. Hoogtes van 80 meter worden genoemd, en niet eens als uiterste grens. For what's worth it natuurlijk.
De hoogbouwvisie is vanaf deze pagina te downloaden. Best een aanrader, en niet alleen om de gezellige fotoshopflopjes. De geschiedenis van hoogbouw wordt samengevat en er worden statements gemaakt. Het hoofdstuk over bestaande hoogbouw in Tiel is ook heel gezellig. Het beeld van Betuwse held Flipje met zijn 2 meter hoogte ontbreekt namelijk niet, dat idee.

Het eerste officiele project is er overigens ook al, de in totaal 64 meter hoge residentiele Parktoren. Inderdaad, de hoogste woontoren van Gelderland kan zomaar eens in Tiel komen te staan.

:)

·
Rick Bakker
6,502 Posts
Ha, zulke dijktorens heeft tiel al, 3 stuks zelfs! De parktoren is de 2de fase van het plan de binnenheuvel.
Het vierkante blok in het midden is nu in aanbouw en vergelijkbaar met de rotterdamse hofdame.
Tiel houd zich goed aan de door de Provincie opgelegde regels; Inbreiden tot alle ruimte op is en dan pas mag er weer uitgebreid worden.
Dit geeft ook een beetje hoop voor culemborg aangezien wij aan de zelfde regels gebonden zijn:)

·
Enjoy your freedom!
14,007 Posts

·
Enjoy your freedom!
14,007 Posts

·
Illustrateur
13,794 Posts
Met alle respect naar Tiel, maar ik persoonlijk vind dat hoogbouw dit stadje doet verpesten. Zeker die referenties geven mij een treurig voorgevoel. Veel snelwegarchitectuur en grauwe schetsen. Ik vind ook niet dat elk stadje hoogbouw hoeft te hebben om zich te bewijzen. Tenzij dit goed ingepast en hoogwaardig van kwaliteit is.

1 - 13 of 13 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.