SkyscraperCity banner

4341 - 4360 of 4373 Posts

·
Moderator
44,929 Posts
Tokyo

2011 -> 2020

319030

319031

bron

Over een paar jaar zal er vanaf dit uitzichtpunt, de Roppongi Hills Mori Tower ook meer gebouwen te zien zijn die boven de horizon uitsteken. Al zal de hoogste daarvan (390m) precies voor de Tokyo Sky Tree gebouwd worden, waardoor die voor het grootste deel uit het zicht verdwijnt.

·
Registered
864 Posts
Schokkende beelden van de Malediven o_O. De bevolking groeit erg hard en de de wat grotere eilanden (relatief) zijn inmiddels volgebouwd, dus men gaat ook in hoofdstad Male de hoogte in. In 2018 was al een klein voorproefje op het hoofdeiland zelf, toen werd een 90 meter hoog ziekenhuis opgeleverd. Op het naastgelegen eiland pakt men het nu grondiger aan. Hier wordt momenteel een nieuwe commieblock eldorado opgericht, genaamd Hulhumale phase 2

Helaas zijn er nog geen goede foto's van beschikbaar, maar toch om een beeld te krijgen:

·
Gouda's Glorie
7,835 Posts
Ja je gaat natuurlijk niet iets moois neerzetten als het over tien jaar toch onder water staat... :-(

·
-
3,484 Posts
Het is geen echte wolkenkrabber, maar ik wilde jullie deze topper niet onthouden: Grand Castle Apartments in een voorstad van Grand Rapids, Michigan. Het gebouw heeft zelfs een eigen Wikipedia pagina: The Grand Castle is a multi-family residential development in Grandville, Michigan with 520 apartment units. The Grand Castle's design was inspired by the Neuschwanstein Castle and it has been described "as the second largest castle structure in the world." Area architects are unimpressed, describing the structure as “post-capitalist absurdism,” “gaudy,” “ill-conceived,” "an eyesore," “misguided,” and “gimmicky.”

·
We exist
2,402 Posts
Ik weet dat er dingen bij mij fundamenteel anders zijn dan bij anderen, maar ik dacht dat mijn zicht in orde was. Maar zie ik hier nou een soort mislukte neoromantisch brutalisme gebouwd door een post-sovjet-architect uit Rusland of verbeeld ik me dat alleen maar?

• Like
Reactions: Atmosphere

·
Registered
12,217 Posts
In Rusland proberen ze ook soms appartementen te vermommen als paleizen, maar daar bouwen ze tenminste nog dit: Triumph Palace

Wat tien keer beter is dan dat betonnen gedrocht in Michigan. Waar zaten ze met hun gedachten om voor kale betonnen wanden te kiezen? Alsof dat kitschere blauwe dak dat goed kon maken. Laten we het er op houden dat ze in Amerika niet weten wat een kasteel is.

·
Mapmaker
2,266 Posts
Hoogbouw nieuws uit Denemarken. Het gebruikte beton in het fundament van de in aanbouw zijnde 86 meter hoge toren "Østtårnet" is wat je normaal gebruikt in bungalows.

Google is in deze je vriend.
90 meters højhus: Beton normalt brugt til parcelhuse fundet i fundament

·
Mapmaker
2,266 Posts
^^ zoals ik begrepen heb meer “open” beton. Verontreinigd water kan dan makkelijker bij de wapening komen. Met evt nare gevolgen.
Maar ik wordt vast verbeterd door een can de xperts hier.

4341 - 4360 of 4373 Posts