Skyscraper City Forum banner
1 - 12 of 12 Posts

·
Registered
1,352 Posts
Discussion Starter · #1 · (Edited)
Nieuw hotel in het scheepvaarthuis

Het Scheepvaarthuis op de Prinsengracht is vorige week heropend als grand café, restaurant en hotel. Hierdoor kan iedere Amsterdammer het monumentale interieur bewonderen.
Jarenlang was het Scheepvaarthuis een gesloten burcht op de Prins Hendrikkade. Alleen personeel van het GVB, dat er zijn hoofdkantoor had, kon genieten van de schoonheid van het bijzondere gebouw.
Wie een nachtje in het nieuwe hotel wil doorbrengen, heeft wel een flinke beurs nodig. De goedkoopste kamer kost er namelijk 450 euro per nacht.

Prima bericht dus! Het is overigens een schitterend gebouw,heb het van binnen is ooit helemaal gezien,zal nu wel helemaal top wezen!:)

·
Registered
6,039 Posts
Filmpje bekeken en ik vind het wel apart. Unieke sfeer denk ik. Verder zou ik met die v.a €450/nacht het nou geen publieke functie willen noemen..

·
nymphomaniacal pigeon
2,690 Posts
http://www.at5.nl/nieuwsartikel.asp?newsid=27474

persoonlijk vind ik die oubollige interieur stijl afschuwelijk (behalve het glas in lood)
Ik vind die stijl daar zeker niet onaardig. Het is oubollig wellicht, maar wel is het vrij ruim en licht. Ook is het geen quasi-antiek ofzo, het is geen kleinburgerlijke kitsch zover ik het nav dat filmpje kan inschatten.

Ik persoonlijk houd van modern, maar het moet niet te strak worden (maar wel strak graag :tongue3: ). In het interieur dat mijn voorkeur heeft mag best wat (echt) antiek staan, maar in zeer degelijke stijl, zonder ook maar een greintje van enige truttigheid.
Belangrijkste is voor mij toch wel de uitstraling die het op mij heeft, ik moet er tenslotte in verblijven. Voor mij betekent dat vrij veel licht, gebomineerd een tikkeltje aan warme kleuren, en veel ruimte. Mijn toekomstige woning hoeft in zijn totaliteit niet zo groot te zijn, zolang de kamers die er zijn maar (zeer) ruim zijn. Vooral een ruime keuken en een ruime badkamer lijken me chill.

He dit is eigenlijk wel een goed moment om een of andere 'wat is jouw favoriete interieur-thread/poll' te maken. :D

·
Registered
2,152 Posts
Die paternoste liften zijn echt leuk. In Rotterdam heb ik wel eens in zo'n lift gestaan. Eeuwig draaiende liften, lekker traag, krakend hout. Heerlijke melancholieke sfeer.

·
Registered
1,352 Posts
Discussion Starter · #6 ·
Hoofdbureau van de Politie op de Elandsgracht heeft ook van die Paternoste liften,is id grappig ja

·
Registered
232 Posts
Hier nog een plaatje van het nieuwste vijfsterren hotel van amsterdam. In de minimale kamerprijs van 450 euro per nacht is overigens wel een gratis minibar inbegrepen. :cheers:

1 - 12 of 12 Posts