Skyscraper City Forum banner
1 - 20 of 26 Posts

·
Registered
5,706 Posts
Mooi gevonden! Over het ontwerp kan ik nog weinig zeggen, van dat ene plaatje wordt ik niet echt enthousiast. Verder is het hotel goed gesitueerd met het Houtense bedrijventerrein en het nieuw aan te leggen bedrijvenpark (Het Klooster) bij Nieuwegein. Ik zal de impressie voor de volledigheid toevoegen:

·
Alias Thec
1,365 Posts
houten is inderdaad zeer ongeschikt voor hoogbouw, met een kleine oude dorpskern en daarom heen alleen maar jaren 80,90,00 -nieuwbouwwijken. Dus langs de snelweg aande rand van de gemeente lijkt wel zo verstandig

·
Registered
722 Posts
Tim B said:
houten is inderdaad zeer ongeschikt voor hoogbouw, met een kleine oude dorpskern en daarom heen alleen maar jaren 80,90,00 -nieuwbouwwijken. Dus langs de snelweg aande rand van de gemeente lijkt wel zo verstandig
Mja. Ik ben niet tegen hoogbouw, maar ik ben wel tegen hoogbouw in the middle of nowhere... Liever 60 m als opvulling in Utrecht dan in de uit de hand gelopen Vinexwijk Houten.

·
Just another user
4,936 Posts
In eusebius stijl:
Houten afbreken en terug geven aan de buitenplaats Heemstede

Maar inderdaad, Houten is niet echt een plek voor hoogbouw, dus gewoon plannetje copy en paste dichterbij Utreg.

·
Accepteer Geen Middelmaat
1,498 Posts
Hmm, toch vind ik de firma Van der Valk beter in Houten passen dan in Utrecht. ;)
Misschien was het wel een idee dit ding in het centrum van Houten-Castellum te plaatsen. Krijg je daar misschien ook ooit een beetje centrum-gevoel, en qua bouwstijl sluit het wel aan.

Maar goed, dit lijkt een hotel te zijn met 'motel-eigenschappen' zeg maar, dus de nabijheid van de snelweg is erg belangrijk.

·
De hoogte in...
1,516 Posts
Discussion Starter · #9 ·
Planning staat iig nog steeds...

Bouw hotel Van der Valk start deze zomer

maandag 25 april 2005

Hotelketen Van der Valk begint komende zomer met de bouw van een 4-sterrenhotel. Als alles volgens plan verloopt worden de eerste gasten medio 2007 ontvangen.

Voor het hotel aan de Hoofdveste op bedrijventerrein Rondeel vindt donderdag 28 april de grondverkoop plaats. Na de ondertekening wordt het technisch bouwplan ingediend door Van der Valk, waarna de nodige vergunningen worden verleend.

Het hotel op bedrijventerrein Rondeel richt zich vooral op de zakelijke markt. Het hotel krijgt in totaal 160 kamers, een restaurant, en congres- en vergaderruimten. Rondom het markante en 60 meter hoge gebouw worden in eerste instantie 231 parkeerplaatsen aangelegd.

Sinds medio 1999 is er door de Gemeente Houten met diverse partijen gesproken over een hotelontwikkeling op het Rondeel. Het gebouw moet dienen als markante beëindiging van de Hoofdveste als belangrijkste as op het bedrijvenpark én als herkenningspunt voor Houten langs de rijksweg de A27.

·
De hoogte in...
1,516 Posts
Discussion Starter · #10 ·
Utrechter said:
Start bouw gepland vlak na de zomer van 2005, dus over een paar maanden is er meer duidelijkheid of hij er daadwerkelijk komt :)
Nog geen enkele activiteit waar te nemen... zelfs geen bord... het muurtje bij de plas (voor het hotel) staat er al wel ;)

·
De hoogte in...
1,516 Posts
Discussion Starter · #11 ·
Utrechter said:
Nog geen enkele activiteit waar te nemen... zelfs geen bord... het muurtje bij de plas (voor het hotel) staat er al wel ;)
Nog steeds niets...

... weer wordt in de regio Utrecht hoop de bodem in geslagen... zijn ze hier wel erg goed in (zie het UCP) :(

·
De hoogte in...
1,516 Posts
Discussion Starter · #13 · (Edited)
Terrein is leeggehaald en egaal gemaakt. Verder nog geen bouwactiviteiten...

Iets verderop best een aardig kantoortje in aanbouw (ook zichtbaar van A27). 4 etages "zwevend" op pilaren van 2-3 etages hoog. Nieuwe hoogte voor Houten iig, en een mooi landmark vanaf de snelweg.

·
De hoogte in...
1,516 Posts
Discussion Starter · #14 ·
Utrechter said:
Iets verderop best een aardig kantoortje in aanbouw (ook zichtbaar van A27). 4 etages "zwevend" op pilaren van 2-3 etages hoog. Nieuwe hoogte voor Houten iig, en een mooi landmark vanaf de snelweg.
Vanaf de A27 zag ik gisteren dat het nu 6 etages betreft. Goed te zien vanaf het zuiden (brug over de lek en het A'dam-Rijnkanaal). Hoger zal het niet worden denk ik (staat alleen mobiele kraan bij en die is niet veel hoger). Helaas niets van kunnen vinden op internet... in de kelder van dit gebouw zou een mega-discotheek moeten komen.

·
De hoogte in...
1,516 Posts
Discussion Starter · #17 ·
Dat is hem idd... nu dus met nog een laag extra (als ik het in een flits goed gezien heb ;)). Leuke foto's trouwens!

Klein pandje op zich maar leuk te zien vanaf de A27 en een goede toegang tot Houten (plus een recordhoogte voor deze gemeente ;)). Bovendien komt het hotel dan ook niet zo heel "eenzaam" te staan.

1 - 20 of 26 Posts