Ik was afgelopen weekend in het Opposite House in Beijing, erg nice design hotel met veel hout en natuurlijk materialen. Zelfs het bad was van hout!
Het ligt midden in de ambassade wijk en om de hoek van een populair uitgaansgebied. Enige jammere vond ik het naast gelegen winkelgebied dat er zo eentonig-luxe uitzag dat het net zo goed in Dubai, London of LA kon zijn.
Kwam op de laatste dag David Beckham (met zn bodyguards) tegen in de lobby dus kennelijk ook aantrekkelijk voor celebs die wat anders willen dan de standaard luxe hotels die je overal vind. Verder heb ik overigens weinig met bekende lui, hoop poeha en gedoe altijd
Mijn favoriete hotel in Amsterdam, klein, goeie service en veel karakter. De locatie is natuurlijk ook fantastisch direct aan de grachten en tussen de negen straatjes.
Grand Tirolia, Kitzbuhel:
Castello di Casole, Toscana:
Niet mijn foto, maar wow wat een hotel! Gelegen op tientallen hectaren eigen grond en omgeven door bossen en landerijen met uitzicht op typisch Toscaanse heuvels en dorpjes.
Malmaison Hotel Oxford:
Tot hotel omgebouwde gevangenis in Oxford, misschien een van de apartste hotel ervaringen afgelopen jaar.
Residenza San Vito, Piemonte:
Klein B&B met 5 kamers gelegen in de Piemonte in de buurt van Alba. Prachtige omgeving met heerlijk eten en drinken. Kan ik iedereen aanraden. De B&B staat vol met antieke meubels die de eigenaar op zijn verschillende zeilreizen om de wereld verzameld heeft.
Ligging fantastisch op een kleine uitloper uit de rotsen met groot zwembad en klein prive strand. Service was wel erg Frans (lees: onverschillig)...
Lefay Resort, Gardameer:
Op een heuvel boven Gardone gelegen met fantastisch uitzicht op het meer en de omliggende bergen. Het hotel heeft een mega spa met verschillende zwembaden, jacuzzis en saunas.
Marbella Club Hotel:
Luxe hotel aan het strand tussen Marbella en Puerto Banus. Wat mij betreft een goed voorbeeld van de neergang van het eens zo populaire Marbella. Het strand is vies en slecht onderhouden, de kamers in het hotel zijn ok maar ook de tuin en zwembaden tonen wat tekenen van matig onderhoud. In de hele regio staat veel leeg en staan veel onafgebouwde karkassen van huizen en hotels.
Shangri-La The Shard, London:
Wow, wow, wow! Dat is eigenlijk het enige wat je kan zeggen van het Shangri-La hotel in the Shard. Het uitzicht is fenomenaal en dan op de 52e verdiepingen in het zwembad duiken met uitzicht over heel Londen maakt de kamerprijzen meer dan goed voor 1 nachtje.
Piscine Molitor, Paris:
Tot hotel omgebouwd publiek zwembad. Na jaren van leegstand en middelpunt van de Parijse urban scene is Molitor opnieuw tot leven gebracht als hotel en zwemclub. In elke kamer ligt een boek die de historie van de geboorteplaats van de Bikini mooi weergeeft. De service is wel weer erg Frans en bijna beschamend voor een hotel in deze categorie.
Hotel Romazzino, Sardinie:
Misschien wel een van de mooiste plekjes in Europa, de Costa Smeralda. Daar ligt hotel Romazzino, een wir war van gangetjes leidt naar luxe kamers en verschillende bungalows. Het hotel heeft meerdere zwembaden, een prive strand en een outdoor gym. Het eten is fantastisch en de service erg goed. Alleen jammer zijn de prijzen.
Hele dure hotels vind ik meestal zonde van mijn vakantiebudget, maar als de baas betaalt hoor je me niet klagen. Zelf heb ik alleen binnen Nederland van hotelluxe genoten: Chateau St. Gerlach in Valkenburg, het Kruisherenhotel in Maastricht en de 13e verdieping van de Van der Valk-toren in Houten. Teruggerekend heeft me dat in totaal nog geen 100 euro gekost omdat in de eerste twee gevallen ik het kamermeisje goed kende (haha) en in het laatste geval is het een nachtje op kosten van de staat geweest.
In Tallinn heb ik in een uitstekend en goedkoop hotel gelogeerd dat St Olav heette. Heel claustrofobisch gebouw met 5 verdiepingen, maar ontzettend comfortabel.
Meest recentelijk gelogeerd in Fletcher Hotel Sallandse Heuvelrug in Rijssen. Oudemensenhotel, maar je hoort mij niet klagen.
This is an older thread, you may not receive a response, and could
be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.
SkyscraperCity Forum
A forum community dedicated to skyscrapers, towers, highrises, construction, and city planning enthusiasts. Come join the discussion about structures, styles, reviews, scale, transportation, skylines, architecture, and more!