SkyscraperCity Forum banner

Hotels

8115 Views 37 Replies 16 Participants Last post by  Des
Klein topic om foto's van spectaculaire of mooie hotels waar je geweest bent of graag zou willen komen kan delen.

Ik heb mede dankzij zakelijke evenementen wat leuke hotels aangedaan de afgelopen jaren, hier een paar highlights:

Park Royal on Pickering, Singapore:

Museum Hotel in Louisville:

Sofitel Bahrain:

Lakes my Lake, Wörthersee:

Monte Carlo Beach, Monaco:

Zeker één van mn lievelingshotels; Miramonti in Meran:

Daarnaast vooral in een kansloze rij anonieme snelweg- en business hotels geslapen waar je niet blij van wordt...
See less See more
6
1 - 20 of 38 Posts
In Almelo staat Hotel Huis van Bewaring. Vroeger een gevangenis en nu dus een hotel. De sfeer heeft toch wel iets speciaals.

See less See more
3
  • Like
Reactions: 3
Flex het Four Seasons in HK was ik ook twee jaar geleden maar die laatste twee foto's zijn in Taipei?
Leuk Topic. Een aantal van mijn favoriete hotels:

1) Singapore Swissotel the Stamford. Met name voor het uitzicht.

2) W Hotel Hong Kong. Schitterend design hotel met mooie uitzichten over de Stonecutters bridge.

3) Hyatt hotel Hong Kong Kong (Kowloon). Supermodern met mooie uitzichten over Hong Kong island.

4) Shangri la hotel Hong Kong. Vanwege de relaxte sfeer en het mooie atrium.

5) Hyatt on the Bund, Shanghai. Schitterend uitzicht over de hele bund.
See less See more
  • Like
Reactions: 1
Het Park Hyatt in Shanghai;

Kamer

Het zwembad op de 85e etage

Het uitzicht

Gevestigd in het bovenste deel van deze toren (verdieping 79-93)
See less See more
4
Een van mijn favoriete hotels is het Rooms Hotel Kazbegi in Stepantsminda, Georgië.

See less See more
6
  • Like
Reactions: 2
Bij Georgië had ik wat anders verwacht! Heel gaaf!

Één van de meest bizarre hotels waar ik geweest ben:

Emirates Palace Abu Dhabi:

See less See more
Vooral dat hotel in Georgie ziet er gaaf uit, maar volgens mij hoort deze draad niet in het fotoforum.
geen foto's van het interieur zelf, maar het was geen straf om in het Rose Rayhaan te zitten. 50e etage.

See less See more
2
  • Like
Het opmerkelijkste was toch wel het Die Grüne Zitadelle hotel in Magdeburg van Friedensreich Hundertwasser.

See less See more
2

Ik was afgelopen weekend in het Opposite House in Beijing, erg nice design hotel met veel hout en natuurlijk materialen. Zelfs het bad was van hout!

Het ligt midden in de ambassade wijk en om de hoek van een populair uitgaansgebied. Enige jammere vond ik het naast gelegen winkelgebied dat er zo eentonig-luxe uitzag dat het net zo goed in Dubai, London of LA kon zijn.

Kwam op de laatste dag David Beckham (met zn bodyguards) tegen in de lobby dus kennelijk ook aantrekkelijk voor celebs die wat anders willen dan de standaard luxe hotels die je overal vind. Verder heb ik overigens weinig met bekende lui, hoop poeha en gedoe altijd
See less See more
Zo, er komen hier fraaie hotels voorbij zeg. Mooi uitzicht daar in Georgie. :)
Dit topic zou pas tof zijn als er alleen maar zelfgemaakte foto's in zouden staan.

Ik zit vanaf komende zaterdag voor 22 nachten in het Andaz Hyatt Hotel in Shanghai, wellicht volgen er wat foto's. :)
Tijd om dit topic weer wat nieuw leven in te blazen. Zal zo wat fotos van recente trips toevoegen.
Epic Sana hotel Algarve:

The Dylan, Amsterdam:

Mijn favoriete hotel in Amsterdam, klein, goeie service en veel karakter. De locatie is natuurlijk ook fantastisch direct aan de grachten en tussen de negen straatjes.

Grand Tirolia, Kitzbuhel:

Castello di Casole, Toscana:

Niet mijn foto, maar wow wat een hotel! Gelegen op tientallen hectaren eigen grond en omgeven door bossen en landerijen met uitzicht op typisch Toscaanse heuvels en dorpjes.

Malmaison Hotel Oxford:

Tot hotel omgebouwde gevangenis in Oxford, misschien een van de apartste hotel ervaringen afgelopen jaar.

Residenza San Vito, Piemonte:

Klein B&B met 5 kamers gelegen in de Piemonte in de buurt van Alba. Prachtige omgeving met heerlijk eten en drinken. Kan ik iedereen aanraden. De B&B staat vol met antieke meubels die de eigenaar op zijn verschillende zeilreizen om de wereld verzameld heeft.

See less See more
6
Le Cap Estel, Frankrijk:

Ligging fantastisch op een kleine uitloper uit de rotsen met groot zwembad en klein prive strand. Service was wel erg Frans (lees: onverschillig)...

Lefay Resort, Gardameer:

Op een heuvel boven Gardone gelegen met fantastisch uitzicht op het meer en de omliggende bergen. Het hotel heeft een mega spa met verschillende zwembaden, jacuzzis en saunas.

Marbella Club Hotel:

Luxe hotel aan het strand tussen Marbella en Puerto Banus. Wat mij betreft een goed voorbeeld van de neergang van het eens zo populaire Marbella. Het strand is vies en slecht onderhouden, de kamers in het hotel zijn ok maar ook de tuin en zwembaden tonen wat tekenen van matig onderhoud. In de hele regio staat veel leeg en staan veel onafgebouwde karkassen van huizen en hotels.

Shangri-La The Shard, London:

Wow, wow, wow! Dat is eigenlijk het enige wat je kan zeggen van het Shangri-La hotel in the Shard. Het uitzicht is fenomenaal en dan op de 52e verdiepingen in het zwembad duiken met uitzicht over heel Londen maakt de kamerprijzen meer dan goed voor 1 nachtje.

Piscine Molitor, Paris:

Tot hotel omgebouwd publiek zwembad. Na jaren van leegstand en middelpunt van de Parijse urban scene is Molitor opnieuw tot leven gebracht als hotel en zwemclub. In elke kamer ligt een boek die de historie van de geboorteplaats van de Bikini mooi weergeeft. De service is wel weer erg Frans en bijna beschamend voor een hotel in deze categorie.

Hotel Romazzino, Sardinie:

Misschien wel een van de mooiste plekjes in Europa, de Costa Smeralda. Daar ligt hotel Romazzino, een wir war van gangetjes leidt naar luxe kamers en verschillende bungalows. Het hotel heeft meerdere zwembaden, een prive strand en een outdoor gym. Het eten is fantastisch en de service erg goed. Alleen jammer zijn de prijzen.

See less See more
6
  • Like
Kun je de prijzen erbij zetten?

Hele dure hotels vind ik meestal zonde van mijn vakantiebudget, maar als de baas betaalt hoor je me niet klagen. Zelf heb ik alleen binnen Nederland van hotelluxe genoten: Chateau St. Gerlach in Valkenburg, het Kruisherenhotel in Maastricht en de 13e verdieping van de Van der Valk-toren in Houten. Teruggerekend heeft me dat in totaal nog geen 100 euro gekost omdat in de eerste twee gevallen ik het kamermeisje goed kende (haha) en in het laatste geval is het een nachtje op kosten van de staat geweest.

In Tallinn heb ik in een uitstekend en goedkoop hotel gelogeerd dat St Olav heette. Heel claustrofobisch gebouw met 5 verdiepingen, maar ontzettend comfortabel.

Meest recentelijk gelogeerd in Fletcher Hotel Sallandse Heuvelrug in Rijssen. Oudemensenhotel, maar je hoort mij niet klagen.
See less See more
1 - 20 of 38 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.