SkyscraperCity Forum banner

Hoteltoren in Emmen!

4724 Views 25 Replies 12 Participants Last post by  kosimodo
Bizar! Excentriek! Enorm! Massaal! Megalomaan!
(maarwel een studie vooralsnogtoe)

Golfbaan op Landgoed Scholtenszathe

Groen resort voor wonen, zaken, golf en ontspanning
Nu ook golfbaanontwikkelaar Theo ten Tije, in navolging van projectontwikkelaar Lirema, getekend heeft, is het contract voor de ontwikkeling van een 18 holes golfbaan en een multifunctioneel hoofdgebouw op Landgoed Scholtenszathe rond. Onderdeel van een groter plan, waarin zogenaamde rode functies (bouw) door verpachting, economische dragers zijn voor natuurbehoud en -ontwikkeling. Aan golfbanen, 18-holes met A-status, is een groeiende behoefte. Naar verwachting zal het aantal golfers in Nederland de komende jaren verdubbelen naar circa 400.000 spelers. Ten Tije, die ook golfbaan Scherpenbergh in Lieren beheert en exploiteert, nam als uitgangspunt voor de inrichting de integratie in het bestaande landschap.

Duurzaam en ecologisch verantwoord.
Het hoofdgebouw kreeg als thema ‘Ku(u)r & Natu(u)r’. Ontspannen in het groen, met een duidelijke link naar de oosterburen. Het bijzondere, maar ook ingetogen gebouw biedt ruimte aan een hotel met 70 kamers, een sauna en schoonheidscentrum, congres- en vergaderfaciliteiten, 70 service appartementen en expositieruimten. Bovendien vindt de golf- & businessclub er haar onderkomen. De golfbaan en het hoofdgebouw, die beide opgaan in het door rust en ruimte gekenmerkte landschap, vormen geen enkele beperking voor andere bezoekers van het landgoed, dat voor publiek toegankelijk is. Gekozen wordt voor een gefaseerde aanpak. Daarbij heeft de golfbaan prioriteit. Het plan, dat op hoofdlijnen gepresenteerd is aan het College van Burgemeesters en Wethouders van de gemeente Emmen, werd positief ontvangen. Hiermee is het startsein gegeven voor de realisatie van het project.

Juist ja! Geen woord over een hoog gebouw, maar op de plaatjes van de ontwerpend architect zien we wel zeker een soort eco-denneboom. Of begrijp ik het nu verkeerd. Hoe het ook zei, wel lekker zo'n project. We houden het in de gaten.

Partijen met een hand in dit project:
http://www.kuiper.nl/
http://www.lirema.nl/
http://www.eelerwoude.nl/
http://www.jeltestenhoor.nl/
See less See more
1 - 20 of 26 Posts
Eindelijk is de giraffe niet meer het hoogste punt in Emmen ;)

Het ziet er trouwens wel spectaculair uit! Nu maar hopen dat het er komt
Zo dat is een flinke plaggenhut, mijn oma zal trots op haar geboorteplaats zijn. :)
Prima, maar dan zonder dat gezever ( "economische dragers zijn voor natuurbehoud en -ontwikkeling" ) - er komt echt geen extra m² natuur bij hoor.
Apart idee, hopelijk krijgt het definitieve vorm. Zo vaak zie je geen recreatie in hoogbouw
Vet gaaf, heb het gehoord op TV Drenthe :) , maar dat het er zo uit begon te zien. Het zal wel vast niet veel uitmaken voor de natuur, maar het is zeker goed voor de regio Emmen. Op dit moment is Emmen nog triester dan Assen als het gaat om stedelijkheid. Maar dit zit er echt heel gaaf uit!
Behoorlijk vet ontwerp! Een aquarel impressie is meestal geen massastudie voor zover ik weet, dus er is hoop. Inderdaad is Emmen één van de droevigste steden in het noorden, maar daar kan misschien verandering in komen met dit bijzondere bouwwerk.
De hoogte is het probleem niet, alleen in het centrum van Emmen is de maximale bouwhoogte 50 meter. Maar dit komt net buiten Emmen. Alleen snap ik het enthousiasme over die golfbaan niet helemaal, want dit is de niet eerste die in de gemeente Emmen wordt aangelegd...

Vinman: Op dit moment is Emmen nog triester dan Assen als het gaat om stedelijkheid.
Mwah, hoe kom je er bij?
Jeejtje...Wat een landelijke hoogbouw zeg! Prima ontwerp! Kan me zo voorstellen dat je daar meer op zit te wachten dan een strakke glimmende metalic toren in Emmen....Deze is organies en luxe tegelijk. De ingetogen kant van het gebouw kan ik alleen niet zo snel vinden...Wellicht verwijst het naar de ïngetogen" groene kleur?
OPja, past trouwens mooi bij mijn ondertitel, dit gebouw :colgate:
Schoot me net te binnen... zouden er nou geen Emmenaren gaan klagen over de hoogte van deze 'wolkenkrabber'? Zoiets past toch helemaal niet in het landschap?
Ziet er apart uit. Misschien zelfs wel mooi. Bouwen die handel! (Behalve de golfbaan dan :puke: )
vinman said:
Op dit moment is Emmen nog triester dan Assen als het gaat om stedelijkheid. QUOTE]
Ooops!

Dit hoort bij de Quote; ???????????

Verder lijkt het ontwerp wel wat op Poolshoogte!!
909 said:
Mwah, hoe kom je er bij?
Het wordt wel beter hoor :) maar zeg nou zelf, het oospronkelijke centrum is grootendeels verwoest, en daarna is de bebouwing die is teruggekomen niet veel beter er op geworden. Maar met bijv winkelcentrum de Wijert gebeurt er wel wat. :)

Emmen heeft ook een lagere bevolkingsdichtheid.
Dat kan mij niet echt overtuigen, ik zie zelfs weinig reden om dat aan te nemen.;)
Maar Emmen heeft wel meer 'hoogbouw' in het centrum. Verder heeft de stad Emmen een grotere verzorgingsgebied dan Assen. Emmen is tevens het grootste industriegebied van het noorden...
Emmen mag dan vrij 'triest' zijn qua stedelijkheid, Assen doet er echt helemaal niets voor onder.:D

Eigelijk zou ik eens foto's moeten maken als ik de tijd heb.
Ga je gang, ik ken Emmen alleen van de tripjes naar de dierentuin, en die keren dat we terug kwamen van vakantie en er doorheen reden. Ik was toen niet echt onder de indruk, maar misschien dat je mijn mening over Emmen kan bijstellen...?
Zo optimistisch ben ik nou ook weer niet.;)
Een duidelijk overzicht van hoogbouw (+8 verdiepingen) in Emmen zou ook niet verkeerd zijn. :yes:
Ik zal mijn best doen aanstaande zomer!!

Maar eerst moet ik nog mijn USA trip laten zien..........!
1 - 20 of 26 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.