SkyscraperCity banner
1 - 20 of 20 Posts

·
Registered
157 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Rietveld Architects uit New York wordt misschien gvraagd om een ontwerp voor een groot kantoorgebouw te maken bij het station in Sittard en/of bij het station in Heerlen. Nou zijn Sittard en Heerlen voor ons niet naast de deur en dus zoeken wij iemand op dit forum die (tegen betaling) op korte termijn voor ons fotos van de situatie wil maken.

Alvast bedankt,

Rijk Rietveld

www.rietveldarchitects.com

·
...
3,313 Posts
Ik zou wel willen en ook kunnen. Heerlen is een uurtje met de trein en onderweg stopt die ook nog in Sittard.

Zijn er nog specifieke eisen waaraan de foto's moeten voldoen (bijv. aantal, grootte, gewenste kwaliteit)?

·
Registered
157 Posts
Discussion Starter · #5 ·
Ik kreeg net van Erwin een e-mail dat het hem toch gelukt is om naar Sittard te gaan vandaag. Het ziet er naar uit dat alles opgelost is.

Iedereen bedankt.

Rijk

·
Urbanist
341 Posts
rijk rietveld said:
Rietveld Architects uit New York wordt misschien gvraagd om een ontwerp voor een groot kantoorgebouw te maken bij het station in Sittard en/of bij het station in Heerlen. Nou zijn Sittard en Heerlen voor ons niet naast de deur en dus zoeken wij iemand op dit forum die (tegen betaling) op korte termijn voor ons fotos van de situatie wil maken.

Alvast bedankt,

Rijk Rietveld

Het nieuwe kantoor voor CBS?? :eek2:

·
Alias Thec
1,365 Posts
Heerlen of Sittard maakt nogal uit zeg. De redelijk rijke Westelijke mijnstreek of het leeglopenede parkstad. Laten we dan hopen voor heerlenaren dat ie daar komt, hoewel ik als bedrijf liever in Sittard zou zitten ondanks de verkeersmoeilijkheden.

Het CBS in Heerlen zal inkrimpen en het oude kantoor gaat gedeeltelijk bezet worden door de belastingdienst. en de restanten van het CBS gaan naar een kleiner (nieuw?) kantoor. Zo'n megakantoor (in vloeroppervlakte) als wat er stond zal er niet meer komen.
Als ik onjuiste dingen predik moet iemand maar opstaan, ik put even uit mijn geheugen.

·
Registered
201 Posts
Tim B said:
Heerlen of Sittard maakt nogal uit zeg. De redelijk rijke Westelijke mijnstreek of het leeglopenede parkstad.
Hoewel ik van mening ben dat het CBS bij Heerlen hoort, Ben ik het hier niet zo mee eens.

De oostelijke mijnstreek (parkstad) heeft na de beruchte mijnsluiting begin jaren 70 toch voornamelijk "hoogwaardige" en achteraf bezien ook duurzame vervangende werkgelegenheid toebedeeld gekregen, bijvoorbeeld het CBS, maar ook het ABP en het hoofdkantoor van de belastingdienst.

Wanneer we kijken naar de oplossingen voor de werkloosheid in de westelijke mijnstreek destijds, kunnen we constateren dat die een stuk minder duurzaam van aard waren en eigenlijk gewoon uitstel van executie, deels.

Toegegeven, de regio is gezegend met een bedrijf als DSM, dat zich transformeert naar fijnchemie en life-science en met haar in ontwikkeling zijnde campus hopelijk voor een hoop kennisintensieve werkgelegenheid gaat zorgen. Sabic dat de "oude" petrochemie levend houdt en uitbreidt.

Maar zet daar eens tegenover de 3000 banen op de tocht bij nedcar, wat destijds de belangrijkste oplossing was! LG Philips Sittard (200 banen) Keytec Sittard (zoveel banen)

Ik wil niet zeggen dat De westelijke ms het cbs meer verdient of nodig heeft dan de oostelijke, maar wel dat het net zo zeer toe is aan meer duurzame economische oplossingen en een dergelijke impuls goed zou kunnen gebruiken.

Toch?

·
Alias Thec
1,365 Posts
mmmja. Maar voor werk bij de belastingdienst, CBS en ABP heb je redelijk geschoold kantoorpersoneel nodig. Die werken nu niet bij Nedcar lijkt me. Als ze Nedcar nu meteen in Heerlen hadden neergezet, dan hadden als die tienduizenden mijnwerkers een fatsoenlijke baan kunnen vinden in de jaren 70. Kantoorpersoneel voor de belastingdienst, ABP en CBS moesten uit Voorburg, den haag (de meeste wilde niet)of uit de rest van nederland komen.

·
Registered
201 Posts
Vergeet nou niet dat in Geleen (de Maurits) óók duizenden mijnarbeiders in één klap werkloos waren, net als in Heerlen. Nedcar betekende (en nog steeds) werkgelegenheid op grotere schaal dan die van de regio. Det geldt, denk ik, net zo zeer voor de werkgelegenheid van CBS enz. Dus wat dat betreft maakt het niet uit waar beiden staan.

·
Alias Thec
1,365 Posts
MVL said:
Vergeet nou niet dat in Geleen (de Maurits) óók duizenden mijnarbeiders in één klap werkloos waren, net als in Heerlen. Nedcar betekende (en nog steeds) werkgelegenheid op grotere schaal dan die van de regio. Det geldt, denk ik, net zo zeer voor de werkgelegenheid van CBS enz. Dus wat dat betreft maakt het niet uit waar beiden staan.

ik wil niet zeuren, maar het is een groot misverstand dat de westelijke mijnstreek zo geleden heeft na de mijnsluitingen. De Volkskrant van zaterdag stodn er ook nog even bij stil.
Het is toch niet normaal dat als er 1 mijn sluit in Geleen (de enige buiten de regio Heerlen) en een stuk of 10 in de regio Heerlen, waar toen samen met Kerkrade, Schaesberg, Brunssum en Hoensbroek meer dan 250.000 mensen woonden,
er werkgeledenheidsprojecten voor beide regio's worden opgezet de DSM op de terreinen van Beek, stein en geleen, Nedcar in Born en het ABP, CBS en belastingdienst in Heerlen. rara waar werken de meeste (laagopgeleide) mensen?? gezien de oppervlakte van de industrieen??
Dat klopt toch niet. Wat trouwens helemaal niet klopt (ik geloof ik heb het al vaker gezegd, maar het kan niet vaak genoeg verteld worden) dat van al die overheidssubsidies veel, heel veel naar de stad Maastricht gingen? Maastricht?? Hadden die mijnen dan?? Nee de beloning voor de mijnsluiting in Heerlen en Geleen was een academisch ziekenhuis, een nieuw provinciehuis, een universiteit en een stadsrenovatie. Sorry maar dat is precies hetzelfde als dat na textielfabrieksluitingen in Enschede, ze in Zwolle een universiteit gekregen zouden hebben. Nee Enschede kreeg de Universiteit.

na ja er zijn daar boeken over geschreven (J. Dohmen, "de vriendenrepubliek", te verkrijgen in diverse goeie zuidelijk bibliotheken en op aanschrijven van de onderzoeksjournalist zelfe).
Het geeft een prachtig beeld van de corruptie en vriendjespolitiek tussen de provinciale en lokale bestuurders (wie anders dan de KVP, CDA) in Limburg.

- Het heeft er a) voor gezorgd dat ik nooit op te nimmer op het CDA (of nog rechtser, christelijker) zal stemmen. en B dat ik zo weinig mogelijk in Maastricht kom. Ik ben expres naar het noorden verhuisd omdat er rara in mijn eigen streek nauwelijks werk is en in Maastrciht hartstikke veel, maar ik ben nog liever opgescheept met zeikerige Utrechters (zuidoostlimburgers met een harde G :D no offence) dan met alles wat uit M-town komt (offence).

:D :D
mijn god wat veel!?
enfin als het over Heerlen en omstreken gaat, lucht ik mijn hart altijd even...
:)

·
Urbanist
341 Posts
Tim B said:
ik wil niet zeuren, maar het is een groot misverstand dat de westelijke mijnstreek zo geleden heeft na de mijnsluitingen. De Volkskrant van zaterdag stodn er ook nog even bij stil.
Het is toch niet normaal dat als er 1 mijn sluit in Geleen (de enige buiten de regio Heerlen) en een stuk of 10 in de regio Heerlen, waar toen samen met Kerkrade, Schaesberg, Brunssum en Hoensbroek meer dan 250.000 mensen woonden,
er werkgeledenheidsprojecten voor beide regio's worden opgezet de DSM op de terreinen van Beek, stein en geleen, Nedcar in Born en het ABP, CBS en belastingdienst in Heerlen. rara waar werken de meeste (laagopgeleide) mensen?? gezien de oppervlakte van de industrieen??
Dat klopt toch niet. Wat trouwens helemaal niet klopt (ik geloof ik heb het al vaker gezegd, maar het kan niet vaak genoeg verteld worden) dat van al die overheidssubsidies veel, heel veel naar de stad Maastricht gingen? Maastricht?? Hadden die mijnen dan?? Nee de beloning voor de mijnsluiting in Heerlen en Geleen was een academisch ziekenhuis, een nieuw provinciehuis, een universiteit en een stadsrenovatie. Sorry maar dat is precies hetzelfde als dat na textielfabrieksluitingen in Enschede, ze in Zwolle een universiteit gekregen zouden hebben. Nee Enschede kreeg de Universiteit.

na ja er zijn daar boeken over geschreven (J. Dohmen, "de vriendenrepubliek", te verkrijgen in diverse goeie zuidelijk bibliotheken en op aanschrijven van de onderzoeksjournalist zelfe).
Het geeft een prachtig beeld van de corruptie en vriendjespolitiek tussen de provinciale en lokale bestuurders (wie anders dan de KVP, CDA) in Limburg.

- Het heeft er a) voor gezorgd dat ik nooit op te nimmer op het CDA (of nog rechtser, christelijker) zal stemmen. en B dat ik zo weinig mogelijk in Maastricht kom. Ik ben expres naar het noorden verhuisd omdat er rara in mijn eigen streek nauwelijks werk is en in Maastrciht hartstikke veel, maar ik ben nog liever opgescheept met zeikerige Utrechters (zuidoostlimburgers met een harde G :D no offence) dan met alles wat uit M-town komt (offence).

:D :D
mijn god wat veel!?
enfin als het over Heerlen en omstreken gaat, lucht ik mijn hart altijd even...
:)
Tja de typische Heerlense instelling van wat zijn we hier toch zielig. :bash:
Wat maakt het uit waar de werkgelegenheid is? De afstanden liggen niet boven de 30 km, dus zeer makkelijk te overbruggen

·
Registered
6,638 Posts
@ Rijk Rietveld

Zou elke keer wel voor een kleine betaling ( al is het alleen de reis ) een fotoshoot willen doen .

·
Registered
14,150 Posts
Wat een gezeur om toebedelingen aan Geleen, Heerlen, Sittard of Maastricht. Wat liggen ze nou hemelsbreed uit elkaar? Leer eens regionaal denken!

·
Registered
6,638 Posts
Als Arsenal verhuist naar Reading ....zijn ze daar in London ook niet blij mee .
Dus niks provinciaals of boerengedachte .

Dat is gewoon de mentaliteit van een mens uit een desbetreffende stad .
Ik snap je mening wel maar toch is dit een normale gedachte, die niks met groot denken te maken heeft .

·
Registered
157 Posts
Discussion Starter · #18 ·
Ik weet nu niet of het met Invisible werkt, hij heeft geen e-mail. Dus heb ik nog steeds, op korte termijn, iemand nodig die een paar fotos voor ons wil maken in Heerlen.

Erwin heeft Sittard gedaan, maar is volgens mij deze week op vakantie, dus post ik de vraag maar weer.

Rijk

·
Registered
2,200 Posts
De UT was geen compensatie voor de textielcrisis. De komst van de technische hogeschool was al beklonken voordat de eerste bedrijven sloten. Misschien dat men het al wel had zien aankomen, maar de komst van de hogeschool was vooral te danken aan de connecties van de textielbedrijven in Den Haag, niet aan hun ondergang.

De mijnstreek is veel royaler gecompenseerd voor de sluiting van de mijnen dan Twente voor het verdwijnen van de textiel. Het heeft Twente uiteindelijk een kleinschaliger, maar wel gezondere, economische basis opgeleverd.

1 - 20 of 20 Posts