Skyscraper City Forum banner
1 - 6 of 6 Posts

·
Registered
1,725 Posts
Discussion Starter · #1 ·
April 2017 ben ik voor 12 dagen in Egypte geweest.
Het was mijn eerste keer in dit Noord Afrikaanse land. Wel eens in Tunesië en Marokko geweest wat beide redelijk bevallen was. :)

Zelf ben ik meer van de rondreizen, maar aangezien het reisadvies nog steeds aangeeft dat dit niet veilig kan, hebben we maar gekozen voor een all inclusive complex in Hurghada.

1 Na een aantal checks op het vliegveld stappen we de bus in.
Het wegdek ziet er redelijk uit. Wel viel het mij op dat zo'n 50 - 60 % van de bestuurders geen licht voert in het donker, of minimaal 1 lamp defect heeft,
Ook zag ik een aantal voertuigen die alleen blauwe lichten aan de voorkant hadden.. Zou hier niet op gecontroleerd worden door de politie?

2 We zaten in hotel 'albatros aqua park''
De beveiliging in dit gebied is enorm, we moesten een paar check points door, waar ook met spiegeltjes onder de bus werd gekeken op explosieven,
Ook hebben de hotels obstakels zodat men niet naar binnen kan rijden.
En is er overal leger te zien op de lokale wegen. '

3. Een hoop glijbanen.. Al viel het glijden een beetje tegen, het ging allemaal wat stoterig, en er stond er vaak maar 1 aan.

4. Een prachtige zee, wat ik alleen wel miste was een boulevard om langs te lopen. Elk hotel heeft een eigen strand, en verder kan je niet.
Ook mocht je na 5 uur in de avond niet meer richting het strand. ''wegens veiligheidsregels'' .. Toch wel een nadeel , in Turkije heb je bij die complexen vaak wel een prachtige boulevard waar je heerlijk kan flaneren.

5. Met de taxi richting het centrum van Hurghada :)
De taxi chauffeur was met van alles bezig behalve met auto rijden, zigzaggend scheurde we met hoge snelheid, ondertussen was meneer lekker op zijn telefoon aan het kijken... Dit soort taferelen kom je zelfs in Marokko niet tegen. Het was wel een heel avontuurlijk :lol:

6 Een vriend naast hem, Mohammed was z'n naam, hij probeerde kosten wat het kost mijn Real madrid shirte over te 'kopen', of eerder om te ruilen voor een nep exemplaar uit een winkeltje van een bekende...

7 Aangekomen in de stad.

8 En we werden afgezet in de stad... Toen we stopte kwam er gelijk een winkelier aan, die zei dat hij bij de taxi hoorde.. Maar we kennen dit soort trucjes en zijn gewoon doorgelopen.

9

10 Echt heel mooi vond ik het allemaal niet, in Marokko ben ik in Marrakech en Agadir geweest, en beide steden zien er een stuk frisser uit. :)

11 De moskee is wel echt prachtig, en een bezoek maar dan de moeite waard :cheers:

12 De koptische kerk.. Toen we terug kwamen in het hotel las ik op de telegraaf dat er een aanslag is geweest die zelfde dag op zo'n kerk elders in Egypte.... Met 36 doden tot gevolg.. Dan komt zoiets toch wel erg dichtbij. :eek:hno:

13 Het straatbeeld, ik vond de sfeer niet altijd even plezierig, een hoop taxi's die naast je rijden.. En haast dwingen om in te stappen.
Winkeliers die achter je aan blijven lopen, en iemand die expres tegen ons aan liep, en wat zei in het Arabisch..

14 geiten lopen ook gewoon gezellig door de stad :banana:

15 Te veel taxi's voor het beperkt aantal toeristen

16 Haven is wel prachtig.. Maar ook weer, alle terrassen leeg.

Op de terug weg richting het hotel zijn we helaas door een taxi chauffeur beroofd.. Dit is onze eerste beroving tijdens een vakantie.
We waren omgerekend zo'n 150 euro kwijt.

Hij zette ons af, ver voor ons hotel , zodat niemand wat zag.

Toen we richting het hotel liepen, kwamen er weer een aantal taxi's naast ons rijden in de hoop dat we instapte..

Omdat moment was mijn reisgenoot zo overstuur dat ze iedereen verrot schold.. :lol: Ik was niet eens erg aangeslagen, maar zij was in het hotel ontroostbaar.. Geen leuke ervaring, en hondsbrutaal sommige lui in dit land.

17
Een nieuwe dag, met gelukkig nog m'n eigen real madrid shirte :lol:

18 Gelukkig vandaag wel een leuke dag.

19 quad safari en kameel rijden. :)
Ook hier weer een aanvaring..
Mijn quad werkte niet meer, en ze beweerde dat ik hem had gesloopt... en ik kreeg geen vervangende. Nou, toen ben ik wel even tekeer gegaan.
Na een tijdje ben je over de irritatie grens, en dan word je vanzelf ook wel mondig en assertief , ondanks dat ik dat niet echt van mezelf ben.

20 Leuk op zo'n kameel.. :)

Ondanks dat deze vakantie ook wel leuke elementen had, was dit toch wel een van mijn minst fijne reizen.
Mijn droom was altijd nog om de piramides te bezoeken, maar ik heb eigenlijk na deze ervaring niet de behoefte om nog eens naar Egypte terug te keren.

Bedankt voor het bekijken van mijn foto serie.
Vriendelijke groet Justin.

·
Bas
14,733 Posts
Egypte is een fascinerend land, maar bijzonder arm en achtergesteld, zo lijkt het. Ik denk dat ik het liefst terug zou keren naar Marokko, omdat dat land juist wèl aansluiting kan vinden bij Europa, lees Frankrijk en Spanje, die doen het daar een stuk beter. Toch nog een leuke foto-reportage gemaakt, maar uit jouw verhaal valt op te maken dat je dus niet beter naar Egypte kunt gaan, dat zal ik ook zeker niet doen. Turkije, Israël en Marokko staan hoger op mijn lijstje.

·
mentula agricolæ vulgaris
1,449 Posts
Wauw. Deze reportage is fantastisch.

• Like
Reactions: DvW

·
Registered
1,232 Posts
Jammer dat Egypte tegenviel. Ik was er in januari 2012 voor een rondreis van twee weken (Caïro, Alexandrië en Luxor) en vond het echt fantastisch. Mensen waren soms wel opdringerig, maar altijd vriendelijk en behulpzaam, een enkele taxichauffeur uitgezonderd. Ondanks de moeilijke positie waarin het land ook toen al verkeerde na de Arabische Lente. Er gold toen ook een aangescherpt reisadvies, maar ik heb (afgezien van een spoorblokkade en afzettingen + uitgebrande auto's rond het Tahrirplein) niks gemerkt van enige onrust of onveiligheid. Het verkeer is daar denk ik nog het onveiligst ;)

In Marokko heb ik juist het tegengestelde ervaren. Daar was men vaak juist enorm onbeleefd en schreeuwerig. Is daarom juist mijn minst favoriete land waar ik ooit geweest ben en heb ook niet de behoefte er ooit terug te gaan.

·
Registered
1,480 Posts
Wat een irritante mensen wonen daar. Je zou ze bijna een mep verkopen maar daar wordt het er ook niet beter op. Nee, ik zal er nooit komen en de omgeving vind ik ook niet mooi. Het zal vast een onvergetelijke ervaring zijn geweest.

1 - 6 of 6 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.