SkyscraperCity banner
1 - 17 of 17 Posts

·
Abstract Musician
476 Posts
NegaSado said:
Montevideo was toch de hoogste? :sleepy:
Ik hoop dat Montevideo niet lang meer de hoogste is. :cheers:

·
Registered
6,644 Posts
Uhmmmmm jah en wat weet je nu meer dan ......??
Verschil waarvan ?
Kleur .........dikte ........hoogte .........stad !!

·
Rick Bakker
5,321 Posts
Ik denk dat ae bedoelt dat ze in Australië apetrots zijn dat ze de hoogste woontoren van de wereld hebben, en het van de daken schreeuwen itt hier in Nl.

·
SYKO!
955 Posts
Uberhaupt de mentaliteit om in een stad als Melbourne dit soort torens te bouwen, terwijl in de 'hoogbouwstad' van NL moeilijk wordt gedaan als het 150m+ is.. :)

·
Bas
14,382 Posts
Melbourne een haven van niks.

Melbourne heeft lang niet zo`n grote haven en een drukke vaarverbinding naar het achterland als Rotterdam. Ik vind de plek van Montevideo op de Kop van Zuid een echte wereldplek, daar vaart tenminste wat langs. En de skyline van Rotterdam is ook veel uitgestrekter dan die van Melbourne, overigens op de foto boven aan de rechterkant gelegen. Maar dat kreekje dat door Melbourne stroomt, ach daar varen alleen maar een paar roeibootjes en kleine rondvaartboten door, het watertje leeft niet echt. En de oude docklands, ook op de foto zichtbaar, zijn ook zo dood als een pier. De haven is hier echt de stad uitgegroeid. Maar toch, 88 verdiepingen is wat meer dan 40 (van Montevideo) en als je op deze plek in Melbourne woont, kun je misschien bij Kylie Minogue naar binnen gluren, die eindje verderop woont....

·
Banned
7,712 Posts
Zijn er eigenlijk Nederlandse emigranten die nu wolkenkrabbers bouwen elders in de wereld? Ik weet van een ontwikkelaar in Deventer (daar ja!) die een woontoren in Arnhem (pfff) van Koolhaas (ja die!) wilde bouwen. Die is misschien hoofdschuddend naar een land zonder CDA vertrokken?

1 - 17 of 17 Posts