SkyscraperCity banner

1 - 19 of 19 Posts

·
Registered
5,932 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Hier een paar foto's van onze trip naar Italië.
In dit deel enkele foto's van de heenrit via de Vogezen en Zwitserland, Venetië en het dorpje van mijn oma in de provincie Ravenna.

Het weer was erg 'Belgisch', jammer genoeg.

1. Vogezen net onder Epinal

2. Zwitserland net voor de Gotthardtunnel

3+4. Nevelig weer ten zuiden van Venetië

Nee, dit is niet de IJssel

5-14. Venetië - waar de sfeer erg aangenaam was moet ik zeggen - geen horden toeristen of stinkende kanalen

15-17. Massa Lombarda (RA)

Best een leuk stationnetje voor een dorpje van 9.000 inwoners :

In het tweede deel volgt de terugrit...

·
Registered
5,932 Posts
Discussion Starter · #2 ·
herfstvakantie (2à: terugrit (Colmar...)

Hierbij dan de terugrit...

1. Autogrill kan er altijd wel in

2. Ring Milaan

3-5. Como

6. Zwitserse snelweg

7-11. Colmar en omgeving. Mooie stad en natuur!

12-14. Vogezen bij St-Dié

15. Kathedraal van Metz

·
nikolaidis
170 Posts
Aah Italia...Venezia... i bei tempi...

Quindi tua nonna è Italiana ? Quello juventino è tuo figlio ? Saluti sportivi da un interista.

·
Registered
5,932 Posts
Discussion Starter · #4 ·
nikolaidis said:
Aah Italia...Venezia... i bei tempi...

Quindi tua nonna è Italiana ? Quello juventino è tuo figlio ? Saluti sportivi da un interista.
Lo juventino (che in primo luogo è 'Aantwaarpsupporter') è il figlio della mia ragazza (che ha anche una figlia) - insieme abbiamo una figlia di 7 mesi (vedi le foto di Como nella seconda parte :) )

:cheers:

·
Registered
366 Posts
Ah de vogezen.... Ik vind ze prachtig! Net en mengeling tussen een hooggebergte en de ardennen. Een wijnte van de streek lust ik ook wel :).

·
Registered
218 Posts
Amaai. Ik wist niet dat de natuur rond Venetië zo goed op die van hier lijkt, je zou dat niet verwachten in Italië.

·
Registered
5,932 Posts
Discussion Starter · #9 ·
Alfa said:
Amaai. Ik wist niet dat de natuur rond Venetië zo goed op die van hier lijkt, je zou dat niet verwachten in Italië.
In Italië spreekt net als in Frankrijk de enorme diversiteit me aan. Je treft er werkelijk alle soorten landschappen en steden aan.

·
Architect
4,416 Posts
(IT) Venetië & de Biennale di Venezia

Ik ben vorige week voor 4 dagen naar Venetië geweest om daar de architectuurbiënnale te bezoeken.

Hier zijn alvast m'n foto's van Venetië zelf.

:cheers: Foto's van de Biennale komen later.

·
Registered
5,932 Posts
Discussion Starter · #13 ·
@ Dequal,
dit is zowat de beste reeks over Venetië die ik hier ooit ben tegengekomen.

Schitterende kleuren, rust in de stad, oog voor detail.......

Heb je deze op het internationale + Italiaanse forum al gepost???

·
Architect
4,416 Posts
@ Dequal,
dit is zowat de beste reeks over Venetië die ik hier ooit ben tegengekomen.

Schitterende kleuren, rust in de stad, oog voor detail.......

Heb je deze op het internationale + Italiaanse forum al gepost???

Ah nee nog niet. Ga ik dadelijk doen. Bedankt voor de tip en merci voor het compliment. :)

Die rust in de stad is gemakkelijk te vinden hoor: vermijd gewoon de toeristische straten. Gewoon een zijstraatje inslaan en je komt een heel rustige stad binnen.

·
Registered
5,932 Posts
Discussion Starter · #15 ·
Ah nee nog niet. Ga ik dadelijk doen. Bedankt voor de tip en merci voor het compliment. :)

Die rust in de stad is gemakkelijk te vinden hoor: vermijd gewoon de toeristische straten. Gewoon een zijstraatje inslaan en je komt een heel rustige stad binnen.
Weet ik...

Het is wel een grote paradox: veel negatieve commentaren over Venetië zijn onterecht... maar als iedereen nu de rustige gebieden gaat opzoeken, tja, dan zijn die ook niet meer rustig natuurlijk...

het is een paradox die in vele steden geldt, maar in Venetië wel erg extreem, omwille van het toch wel erg specifieke karakter van die stad.

·
taboe
2,221 Posts
Wat 'n tentoonstelling, zeg. Ziet er heel erg interessant uit.

Het is wel een grote paradox: veel negatieve commentaren over Venetië zijn onterecht...
Ik vind de meeste commentaren juist terecht. De belangrijkste pleinen en straten van de stad zijn altijd vergeven van de toeristen en het krioelt er van de slechte pizzeria's en brolwinkels. De rustigere buurten zijn dan wel mooi, maar dat maakt de rest van de stad nog niet goed. In die buurten is ook amper leven. Het bruist nergens in Venetie. Ik ben er al een keer of vijf geweest en elke keer is het weer een geweldige teleurstelling. Er is geen stad ter wereld die zo verpest is door het toerisme.

·
Registered
1,013 Posts
Ik heb dezelfde trip twee weken terug gedaan met de Biennale als hoofdbestemming. Mijn foto's volgen later.

1 - 19 of 19 Posts