SkyscraperCity Forum banner

IJsland

2678 Views 17 Replies 11 Participants Last post by  Godius
1. Reykjavik. Niet echt een spannende stad, sowieso moet je niet naar IJsland gaan voor de architectuur. Ijsland is vooral overweldigende natuur. Maar deze kerk was wel aardig.

2.

3. Thingvellir, Unesco werelderfgoed. De plek waar de vikingen eens per jaar vergaderden en heilige grond voor de IJslanders.

4.

5. De ene kant van de kloof is Amerika, de andere Europa. De wereld, of eigenlijk 2 continentale platen, scheurt hier uit elkaar zeg maar. Geinig.

6.

7.

8.

9.

10.

11. Geysir

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.
See less See more
18
1 - 18 of 18 Posts
19.

20.

21.

22. Gullfoss

23.

24.

25. Hekla (de witte berg op de achtergrond is de vulkaan Hekla)

26.

27.

28. de weg langs de vulkaan, aparte ervaring zo in de middle of nowhere, zonder bereik op je telefoon en met een simpel vw polo'tje. Heel de route zijn we niemand tegengekomen. Tot op het laatst dan, haalde een auto ons in met banden hoger als ons dak van de auto...:lol:

29.

30.

31. IJslandse paardjes, die zie je echt overal.

32. Seljalandsfoss

33.

34.
See less See more
16
35. Skogafoss (ja watervallen zat)

36.

37.

38. Op weg naar de gletsjer Solheimajokull. (je ziet hem rechts bovenin) Weer over zo'n gravelroad, deze was alleen niet zo lang gelukkig.

39. Hier heeft de gletsjer zich teruggetrokken.

40.

41.

42.

43.

44.

45.

46.

47. Dyrholaey

48. gesmolten steen na vulkaanuitbarsting.

49.

50. lavaelden van Laki

51. weggeslagen brug na, jawel, vulkaanuitbarsting.

52.
See less See more
18
53. Jokulsarlon, ijsbergenmeer. Het echte IJsland...

54.

55.

56.

57.

58.

59.

60.

61.

62. Skaftafell, nationaal park.

63.

64.

65.

66. Een landschap wat voortdurend veranderd

67.

68.
See less See more
16
Inderdaad prachtig! Indrukwekkende serie.

Een heel bijzonder en ruig land.

Mijn ouders zijn er in maart geweest. Bij die gletsjers, watervallen en op de gitzwarte stranden zijn zij ook geweest. Ze vonden het een van de meest bijzondere landen waar ze geweest zijn. Volgende week gaan ze naar het westen Canada (naar Calgary en de Rocky Mountains):eek:hno: en ik maar werken;)

Ik ben zo vrij geweest om ook eventje een foto te plaatsen die mijn vader gemaakt heeft in maart van dit gitzwarte strand aan de zuidkust:

Iceland
by fotovandaag, on Flickr
See less See more
69. Reynisdrangar.

70.

71.

72.

73.

74.

75.

76. Krysuvik, kokende modderpoelen.

77.

78.

79.

80.

81.

82.

83.

84.

85.
See less See more
17
Leuke serie, ik ben er vorig jaar geweest. In de zomer is het overal een stuk drukker, maar ook wel wat groener.
86. Blue Lagoon.

87.

88.

89.

90.

91.

92.

93. Terug naar huis.

:cheers:
See less See more
8
Mooie foto's, maar veel te groot voor m'n 13" laptop!
Prachtig, dat wil iedereen toch zien! Favo's: #6, 16, 22, 34, 38, 40, 53.
Dan maar even geen architectuur, want dit is indrukwekkend.
Favo's: 3, 5, 22, 23, 32, 36, 41, 47 en 71
Wat een prachtige foto's. Bedankt voor het plaatsen!
IJsland staat bovenaan mijn lijstje.

Kunnen jullie misschien iets vertellen over kosten van reizen? Hoe duur is het om trips te maken bijvoorbeeld?
Dank voor de reacties.

@ Michiel: dat is ook een hele mooie serie. Zo te zien op heel wat plekken geweest waar ik nog naar toe moet! Heel dat land is zowat een bezienswaardigheid.

@Simsplanet2: wij waren voor een 5-daagse fly-drive (vlucht, verblijf en auto) zo'n 1200 euro kwijt. Wil je langer dan loopt het bedrag snel op. Zelf via IJsland tours geboekt dus je moet hun site maar ff checken.

Los van het bedrag, het land is echt een grote aanrader. Iets wat je een keer gezien moet hebben.

(nee ik werk niet bij het grote ijsland promotie team ;))
See less See more
Prachtig, dat wil iedereen toch zien! Favo's: #6, 16, 22, 34, 38, 40, 53.
Nou, zeg dat wel. Wat een werkelijk schitterende collectie platen van het woeste en ongerepte IJslandse landschap. Echt heel fijn en heel bijzonder om te zien. :eek:kay:
@SimsPlanet2
Ik ben met Djoser geweest, die hebben een erg mooie rondreis. Niet goedkoop, want ruim €2000 voor 14 dagen. De accomodaties zijn vaak erg eenvoudig, veel nachten op meerpersoons kamers zonder eigen sanitair. Ze gaan wel met een bus die ook de jeepwegen op kan, onder andere voor de excursie naar Lakagigar.
See less See more
Wel een fantastische kerk moet ik zeggen, mooie serie!
1 - 18 of 18 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.