Skyscraper City Forum banner
1 - 9 of 9 Posts

·
Registered
1,361 Posts
Discussion Starter · #1 ·
...daarom heb ik maar even een fotothreadje in elkaar geknutseld van Kanaalstraat/Lombok/Utrecht :)
De kanaalstraat heeft waarschijnlijk meer Turkse groentewinkels dan Apeldoorn bakkers heeft, er zijn Surinaamse, Turkse en Marokkaanse eettentjes, bloemenwinkels, bakkertjes enz. enz. Er heerst een drukke doch relaxte sfeer, voorál op deze dag want de zon scheen weer eens!

1. cultuurmix aan tafel

2. Nieuwste Marokkaanse mode

3. KLeuren

4. Onderonsje/oud adviseert jong

5. Dakloze gaat erbij zitten voor Reaal

6. Wil de jongeman met het petje alstublieft óók bukken

7. Bloemen van Jopie

8. Richting centrum

·
Registered
5,624 Posts
Leuke sfeerfoto's, Bibelo! Blijft een gezellig wijkje, met die groentewinkeltjes en bakkertjes. Kom er zelf ook regelmatig voor wat boodschappen. Zou de sfeer hetzelfde blijven als het project van de Kop van Lombok klaar is en de "Yuppefication" van lombok voltooid is? Ik hoop dat het zal meevallen en meerder e Turkse en Marokkaanse ondernemers daar de ruimte krijgen om wat voor zichzelf te beginnen.

·
efil4oremirp
1,568 Posts
Geweldige buurt. Ik heb altijd op het GLU gezeten, en moest vaak aan de Makassarstraat zijn. Terwijl mijn klasgenoten altijd de bus naar centraal pakten, ging ik liever lopen. Een van de leukste buurten van Utrecht imo.

·
Alias Thec
1,365 Posts
relaxte buurt inderdaad, al moeten ze die kanaalstraat zo gauw mogelijk autovrij maken. Het lijkt wel de verkeerschaos van de gemiddelde zuideuropese stad. Laten ze er maar een soort Ramblas van maken.

·
Fan van de Neudeflat
2,499 Posts
Ja, geweldige buurt. Tot een paar weken geleden liep ik dagelijks door die straat, ik werkte toen in de J.P. Coenstraat. Enorme verkeerschaos in de Kanaalstraat altijd inderdaad, hoewel het er qua aantallen auto's helemaal niet zo heel druk is.

Leuke pics!

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
Nee, niet autovrij maken :) Ik herken hier wel wat in van de Kruisstraat in Eindhoven, ook allemaal Turkse/Marrokaanse/Surinaamse/Griekse/Chinese/Egyptische/Vietnamese winkeltjes. En ook daar een enorme verkeerschaos elke dag. Het lijkt wel alsof ze dit soort straten expres niet verkeersvrij maken, heeft wel zo'n z'n sfeertje hoor! Een autovrije straat heeft meer weg van een echte winkelstraat, dit is eerder een multiculti ervaring :)

Mooie serie!

1 - 9 of 9 Posts