SkyscraperCity banner

1 - 18 of 18 Posts

·
Registered
6,075 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Vervolg van:
India deel 1: Delhi, Humayun's tomb en het Qtub-complex
India deel 2: Delhi, Lal Qil'ah en Chadni Chowk
India deel 3: National Highway 8 Delhi-Jaipur
India deel 4: Jaipur
India deel 5: omgeving Jaipur
India deel 6: Bharatpur en Agra

01. Het bord met de huisregels die gelden bij de Taj Mahal.

02. Vervolgens moet je voordat je het terrein mag betreden door een securitycheck van het leger waar je tassen worden gecontroleerd en je gefouilleerd wordt.

03. De toegangspoort tot de tuin waarin de Taj Mahal staat.

04. De Taj Mahal

05. Uiteraard even samen poseren.

06. De rode moskee aan de zijde van de Taj

07. Close up

08. Eén van de minaretten

09. De Taj Mahal van de zijkant gezien.

10. Aan weerzijde van de Taj Mahal staat onderstaand gebouw. Eén daarvan is een moskee en de ander is een exacte kopie om het geheel symmetrisch te houden.

11. Eén van de ingangen tot de sarcofaag.

12. Close up van het fantastisch bewerkte marmer.

13.

14.

Na ons bezoek aan de Taj Mahal zijn we nog naar het rode fort van Agra geweest. Omdat dit het zoveelste fort was in een week tijd waren we allen een beetje forten moe en had ik ook niet echt zin meer om veel foto’s te maken.

15. Een rijdend verkooppunt

16. Het machtige rode fort van Agra

17.

18. Om binnen te komen moet je een aantal keer door een poort met daartussen een pleintje.

19. Op het eerste pleintje stond één bankje waar niemand op zat. Alle stenen randen echter zaten vol.

20. En uiteraard weer zoals vaker liepen er een aantal apen rond. Deze was als één van de zeer weinige niet bang voor de mensen en zat lekker te smullen van wat de bezoekers hem gaven.

21. Doorkijkje

22. En een volgende poort

23. Waarna je via een lange gleuf op de binnenplaats uitkomt.

24. De Diwan-I-am van het fort.

25. Prachtige bogen.

26. Ook het interieur van het fort is in sommige verblijven weer erg mooi.

27. Uitzicht vanaf het rode fort

In de middag zijn we nog even de stad in geweest. De stad heeft buiten de bekende toeristische plekken weinig te bieden.

28. Agra gezien vanuit de bus

29. Reclame

30. Straatbeeld

31. Vanuit Agra gingen we met de nachtrein naar Varanasi. De trein vertrok vanuit het plaatsje Tundla op een uur rijden van Agra. Op het station moesten we lang wachten op de trein en heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt om wat nieuwe vrienden te maken. Indiase mensen noemen je al snel vriend dus ik moest ze op de foto vast leggen.

32. Het perron

33. Passerende trein

·
Registered
34,421 Posts
Erg fijn vervolg op de eerdere series. Erg boeiend ook en de foto's zijn weer van leuke teksten voorzien. De Taj Mahal is echt nog een keer een "must see", net als het land India op zichzelf eigenlijk ook een must-see land is.

·
Echt wel
766 Posts
Heb al je series nog eens bekeken. Ik ben ook op al deze plekken ongeveer geweest dus het is een feest van herkenning.
India is wel het meest bijzondere land waar ik ooit geweest ben en met deze foto's krijg ik toch een klein beetje het India gevoel weer terug maar dan veilig van achter de pc
Vooral de foto's van het straatleven en de mensen zijn interessant. Snap niet dat er zo weinig reacties op komen. Maarja de meeste mensen hier geilen alleen op torens.

·
Registered
12,419 Posts
Die Taj Mahal lijkt op die foto echt reusachtig. Lijkt het in het echt ook zo groot? Want ik herinner me bv dat ik de Toren van Pisa op de foto's hoger vindt ogen dan in het echt.

·
Registered
34,421 Posts
Snap niet dat er zo weinig reacties op komen. Maarja de meeste mensen hier geilen alleen op torens.
Dat begrijp ik eigenlijk ook niet. Hoe vaak krijg je nu deze kans zo goed gedocumenteerd prachtige foto's van dit o zo boeiende land te bekijken? Dat alleen al is n.m.m. een (positieve) reactie waard. :)

·
First Class Lurker
29 Posts
Mooie foto's. Ook ik krijg er direct een India gevoel van. In de eerste plaats omdat ik er afgelopen september voor een maand ben geweest met mijn vriendin, en ik zie veel herkenbaars in jouw foto's. Erg fascinerend land! Zal binnenkort ook nog wel een serietje plaatsen :)

·
mentula agricolæ vulgaris
1,283 Posts
Opmerkelijke hoeveelheid rotzooi in de lucht. Toch een beetje jammer van het uitzicht.

·
Registered
45 Posts
Die Taj Mahal lijkt op die foto echt reusachtig. Lijkt het in het echt ook zo groot? Want ik herinner me bv dat ik de Toren van Pisa op de foto's hoger vindt ogen dan in het echt.
Hij is in het echt ook REUSachtig!! kijk op de foto's eens naar hoe klein te mensen lijken die helemaal bij de ingang van het paleis staan te wachten...

·
Registered
12,419 Posts
^^Nochtans schijnt de centrale dom 'maar' een 60-tal meter hoog te zijn. Ter vergelijking, de dom van de Kathedraal van Florence is 114 meter hoog:

·
Crooswijkert
5,778 Posts
Geweldige serie! Dit land staat dan ook hoog op mijn lijstje om nog eens te bezoeken. De totale chaos lijkt mij gewoon fascinerend en de smerigheid neem ik dan maar op de koop toe :)

·
Registered
6,075 Posts
Discussion Starter · #16 ·
Bedankt voor de reactie's.

De Taj oogt met name zo groot omdat deze volledig alleen staat. Als je bij de Cathedraal van Florence het schip, de klokkentoren en de omliggende bebouwing weg denkt is de dom ook enorm.

Wat betreft de hoeveelheid rotzooi in de lucht. De lucht is inderdaad vies al proberen ze er wel van alles aan te doen om de lucht rond de Taj schoner te houden. Zo zijn alle fabrieken in de omgeving van de Taj al gesloten en zijn er in de directe omgeving alleen elektrische voertuigen toegestaan. Tot nu toe heeft het echter weinig effect gehad omdat elke effect van een maatregel gelijk wegvalt tegen het almaar groeiende hoeveelheid gemotoriseerde voertuigen.

1 - 18 of 18 Posts