SkyscraperCity banner

1 - 5 of 5 Posts

·
Registered
6,075 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Vervolg van:
India deel 1: Delhi, Humayun's tomb en het Qtub-complex
India deel 2: Delhi, Lal Qil'ah en Chadni Chowk
India deel 3: National Highway 8 Delhi-Jaipur
India deel 4: Jaipur
India deel 5: omgeving Jaipur
India deel 6: Bharatpur en Agra
India deel 7: Agra Taj Mahal en het rode fort

01. Na een lange treinrit door de nacht kwamen wij de volgende ochtend rond 05:00 uur aan op station Mughalsarai, een uur rijden vanaf Benares, beter bekent als Varanassi.

02. Omdat wij allen moe waren maar gelijk naar het hotel gereden. Onder weg heb ik voor de eerste keer de rivier de Ganges gezien. Het is niet de mooiste foto maar voor mij wel een magisch moment.

03. Onderweg nogmaals de resultaten van het chaotische Indiase verkeer mogen zien.

04. Als we s’ochtends in alle vroegte de stad inrijden begint deze net langzaam te ontwaken.

05. .

06. Een tempeltje.

07. Schoolkinderen

08. Omdat Benares één van de vier belangrijkste pelgrimsplaatsen in het hindoeïsme is komen pelgrims van heinde en verre gelopen en soms zelf kruipend op handen en voeten

Aan het einde van de middag richting de Ganges vertrokken. Onderweg heb ik nog een aantal foto’s geschoten van het Indiase straatbeeld/leven. Ondanks dat er in de voorgaande series ook al verschillende straatfoto’s voorbij gekomen zijn blijf ik ze mooi vinden en deel ik ze met jullie.

10. Zou de eigenaar betaald krijgen voor reclame op zijn gebouw?

11. Een supermarktje

12. Je ziet ook veel van dit soort mobiele winkeltjes in het Indiase straatbeeld.

13.

14. Werkplaats

15. Onderweg hebben we nog een weverij bezocht waar ze op traditionele wijze prachtige sari’s weven.

16. Wat moet je nou schrijven als je zulke mooie stoffen ziet. Ik ben helemaal niet van de mode maar deze stoffen zijn zo zacht zo kleurig dat het bijna kunst is.

17. De rit naar de Ganges door het Indiase verkeer.

18.

19. Tegen de tijd dat we bij de Ganges aan kwamen was het al aan het schemeren wat de plaats voor mijn gevoel alleen maar meer mystiek gaf.

20.

21. Overal langs de Ganges hoor je bellen en zie je vuur bewegen van de Aarti ceremonie.

22.

23.

Na deze indrukwekende avond zijn we op tijd maar moe gaan slapen want de volgende ochtend stond rond zonsopkomst al weer een boodtocht op ons programma.

24. In de vroege ochtend rond 04.30 uur lopen we al weer door de stad richting de Ghat’s aan de oevers van de Ganges.

25.

26. Aan de rivier worden lege jerrycans verkocht zodat je Ganges water mee naar huis kan nemen.

27. Het meisje links op de foto liep de hele tijd met mij mee en pakte constant mijn hand vast. Door het taal probleem had ik echter geen idee wat ze wilde en ben ik rustig door gewandeld, een stukje verder haakte ze weer af.

28. De groenteboer

29. Door het drukke Indiase verkeer zie je ze niet heel veel meer maar zo af en toe kom je nog wel een loslopende koe tegen op straat.

30. Mobiel bedelen

31.

32. Het centrum kent ook nog wel plekjes waar het wat rustiger en ordelijker is. Voor mij was dit echt een verassing.

33.

34.

35.

36. Als afsluiting van deze serie nog een overzichtsfoto can de Ghat's langs de Ganges.

Het volgende deel zal over de boottocht over de Ganges gaan.

·
hubba hubba
1,466 Posts
Bedankt voor de foto's. Het ziet er allemaal fascinerend uit, maar oogt ook erg smerig. Alsof je een bezoekje brengt aan een levend riool.

·
Derp?
2,189 Posts
Het lijkt inderdaad een enorme bende, maar ook erg fascinerend. Ik zag laatst nog een documentaire over crematies op de ghats, en wat er in de Ganges verdwijnt: niet bepaald het meest smakelijke wat ik ooit heb gezien.

Bedankt voor de foto's! :)

·
Echt wel
766 Posts
Dat filmpje in het verkeer is leuk. Wel op een rustig moment van de dag gemaakt zeker?

Alsof je een bezoekje brengt aan een levend riool.
In het echt is het veel erger dan dat. Ik werd helemaal gek toen ik er was.

En nu wil ik terug.

1 - 5 of 5 Posts