SkyscraperCity banner

1 - 11 of 11 Posts

·
Urbanist
3,226 Posts
Discussion Starter #1
Deze zomer een bezoekje gebracht aan het Oostenrijkse stadje Innsbruck. Ondanks het tegenvallende weer toch een leuke tijd gehad. De stad is erg kleurrijk en schoon. De geveltjes zien er stuk voor stuk prachtig uit. Doordat de onderste verdieping van de verdieping vaak onbewerkt is krijgt de stad een middeleeuwse uitstraling. En de omgeving van de stad ik in één woord prachtig!

Veel plezier

1 Overstap in Salzburg

2

3

4 Kleurrijke gevels

5

6

7

8

9 Even een biertje tussendoor

10

11 De Dom van Innsbruck

12

13

14

15

16

17

18 Overdekte Markt

19 Prachtig landschap

20

21

22

23 De Rivier Inns

24

25

26

27

28

29 Per ongeluk via een achterdeur in het Nationaal Parlementsgebouw terecht gekomen. Raakte verdwaald in het gebouw en wist uiteindelijk via de hoofdingang het pand weer te verlaten. De beveiliging keek me raar aan, maar liet me lekker lopen.

30

31

32

33

34

35 Universiteitskerk. Heeft veel weg van de Dom.

36

37

38

39

40

41

42

43

44

45

46

47

48

49

50

51

52

53 Als afsluiting nog een écht Oostenrijks biertje!

·
Registered
34,023 Posts
Leuke serie. En leuk om Innsbruck weer eens te zien. Ik vind het een aparte stad met een eigen karakter. Niet te vergelijken met de typische, kleinere dorpjes die we van Oostenrijk kennen.

·
Registered
7,503 Posts
Leuk om te zien, het is al bijna 20 jaar geleden dat ik daar ben geweest. Ik zat te wachten op het beroemde gouden dakje, maar die kwam pas bij foto #52.

Heb je de stations van Zaha Hadid nog bezocht?

·
Registered
1,197 Posts
Foto #19 en #27 vind ik vooral erg mooi, met dat berglandschap op de achtergrond. Dat je zie je niet vaak, zo dicht bij de stad. Innsbruck, ja...ik ben er jaren geleden ooit geweest en kan me er eigenlijk weinig meer van herinneren. Wel weet ik nog dat ik de kitscherige Swarovski Kristalwereld heb bezocht. En dat gouden dakje komt me ook nog vaag bekend voor. Jouw serie geeft in elk geval een mooi overzicht van dit Oostenrijkse stadje.

·
Urbanist
3,226 Posts
Discussion Starter #7
Leuk om te zien, het is al bijna 20 jaar geleden dat ik daar ben geweest. Ik zat te wachten op het beroemde gouden dakje, maar die kwam pas bij foto #52.

Heb je de stations van Zaha Hadid nog bezocht?
Nee die heb ik niet bezocht. Het gouden dakje vond ik niet zo boeiend. Hordes toeristen staan ervoor. Je hebt nauwelijks de mogelijk om een alternatief perspectief te nemen. Maar later op de dag toch nog gelukt om het enigszins 'origineel' op de foto te zetten.

·
Registered
7,793 Posts
Mooie serie. De stad ligt schitterend inderdaad. De stucatto geeft de stad een uniform karakter. De architectuur heeft logischerwijs grote overeenkomsten met die van (centraal) Oost-Europa maar lijkt me soberder. Behalve dat gedrocht van foto 10 dan!

·
Moderator
15,093 Posts
Mooie foto's.

Kleurrijk straatbeeld met al die verschillende kleuren gevels. Op foto's zoals 2, 3, 17 en 42 lijkt het wel alsof ze twijfelden of ze nu stad willen zijn of dorp en maar een formaat gebouw hebben gekozen wat in beide gevallen niet al te zeer uit de toon zal vallen.

·
Registered
14 Posts
Mooie foto's.

Kleurrijk straatbeeld met al die verschillende kleuren gevels. Op foto's zoals 2, 3, 17 en 42 lijkt het wel alsof ze twijfelden of ze nu stad willen zijn of dorp en maar een formaat gebouw hebben gekozen wat in beide gevallen niet al te zeer uit de toon zal vallen.
Leuke stad en alles is goed te belopen. Je vraagtje soms bijna af waarom ze een tram nodig hebben.

1 - 11 of 11 Posts