SkyscraperCity banner

Prachtig of Disney (of beide?)

• 10

Votes: 12 19.7%
  • 9.5

Votes: 2 3.3%
  • 9

Votes: 6 9.8%
  • 8.5

Votes: 4 6.6%
  • 8

• 7.5

Votes: 0 0.0%
  • 7

Votes: 1 1.6%
  • 6.5

• 6

• 5.5

• 5

• 4

Votes: 4 6.6%
  • 3

• 2

• 1

Votes: 8 13.1%
1 - 20 of 36 Posts

·
The sky is the limit
130 Posts
Eigenzinnige bouw gecreëerd door overstijgend denken (wie dat dan ook is geweest :)). Vooral niet volgen wat je tijdens de studie gedicteerd krijgt. Dat is voor mij een 10 waard.

·
Registered
6,039 Posts
Een 2 maar dat is niet eens zo negatief bedoeld, een schrikbeeld waar je wel naar blijft kijken (niet te lang natuurlijk)

·
Registered
2,140 Posts
Tsja, extreem love it or hate it. Wat op zich wel te prijzen valt. Ik kan het echt met de beste wil van de wereld niet mooi vinden. 4.

·
Registered
20,581 Posts
pfff lastig erg lastig, in het grotere plan van wat ze er nu uitvoeren past het wel en is het heel erg gedurfd, en het ziet er ook best origineel en goed afgewerkt uit. In het grotere geheel van de plannen lijkt het geeneens zo heel erg te misstaan. Maar of ik dit echt mooi vind? Nee. Gezien in het totale plan dat gerealiseerd wordt ben ik genoodzaakt het een krappe 5,5 te geven.

Lastig een algemeen oordeel: losstaand in Rotterdam bijv. zou het een verschrikking zijn en opzich is dat het ook, maar in het grotere plan van wat hier moet komen past het er ook wel weer bij en is het gedurfd...

·
Derp?
2,192 Posts
Wat een wanstaltig gedrocht! :eek:hno:
Heb lang naar de foto's gekeken op zoek naar wat positiefs, maar ik kan er helaas echt niets anders van maken...

3/10

·
Registered
104 Posts
Heel erg gedurfd. Ik vind het heel apart, niet super mooi of super lelijk, het moet wel bij de omgeving passen. De verlichting 's nachts is wel waardeloos. Een 6.5.

·
Registered
480 Posts
Het is volgens mij een vrij standaard vierkant gebouw
met alle ramen op dezelfde hoogte waar ze een
Disneyland-achtige houten bekleding tegen aan hebben getimmerd.

Van binnen zal het wel een banale inkleding hebben. Niks bijzonders.

·
Registered
180 Posts
De foto's hierboven geven een totaal verkeerd beeld.

Zoals al eerder door mij gezegt, naarmate de omgeving verder vordert, des te beter het hotel erin past. Ik moet zeggen dat als ik deze bovenstaande foto's bekijk ik het ook niks meer dan een vrijstaande kubus met zaanze bekleding vind. Echter word er nog vanalles omheen gebouwd waardoor dat kubusachtige er een beetje vanaf is. Hier nog een paar foto's vand de huidige situatie:

De brug over de weg die het station met het centrum verbind (ook links komen nog een aantal zaanse huisjes). Rechts onder de blauwe zaanse huisjes (vergaderzalen van het hotel) stroomt binnenkort de gracht die eindigt in een waterval naast het hotel.

Op deze foto is goed te zien hoe de brug over de weg is gevormt. Ook zie je hier dat rechts naast het hotel nog iets gebouwd word waardoor het niet simpelweg een vrijstaande kubus meer is:

Links naast de roltrappen zal de waterval komen, de ingang van het station in onder de toren:

Interieur:

Jugde again:cheers:

·
Wat een lef toont de voorheen nietszeggende gemeente Zaanstad hier en wat een lef tonen de architecten. Mooi of lelijk doet er niet meer toe, heel Nederland heeft er al een mening over en alleen al daarom is het geslaagd. Weg met de middelmaat en de snelwegarchitectuur - leve de architecten die buiten de kaders denken. Let wel: retro is niet mijn smaak, maar deze architecten steken hun kop tenminste uit. Bovendien hoort deze stijl al eeuwenlang bij deze streek en niet het pseudo-modernisme dat in elke dorp en in elke stad te vinden is. Ze hebben al het oude gesloopt en met dit gebouw krijgt de Zaanstreek weer wat het verdient en waarmee het zich kan onderschijden van alle VINEX-prut die elders gebouwd wordt. Brandevoort is pure nep, dit is super-origineel.

Het zou pas pretparkarchitectuur zijn als je Zaankanter huisjes zou bouwen in Arnhem.

Een dik verdiende 8. :cheers:

·
Registered
712 Posts
Nmm het beste wat in dit gebied recent is geplaatst.

Hoe geven we het nieuwe centrum van Zaanstad een 'schattig Zaans' uiterlijk terwijl de programmaoppervlakten veel te groot zijn voor kleinschalige Zaanse huisjes? Waar het complete centrum wordt volgebouwd met zwaar verschaalde en vervormde zgn. 'Zaanse huisjes', welke niets meer zijn dan grote kantoorunits/appartementsgebouwen met groene schrootjes er tegenaan, is dit het enige gebouw dat het Beeld en Kwaliteitsplan(?) bijna letterlijk heeft gevolgd door (enigszins) echte Zaanse huisjes te nemen en deze niet te verschalen, maar simpelweg op elkaar gegooid heeft.
Het geheel is er niet fraai van geworden. En ook dit blijft, net als zijn omgeving, een simpel hotel met groene schrootjes er tegenaan. Maar het drijft op deze manier wel enigszins de spot met de gestelde beeldeisen en zijn omgeving waar iedereen braaf de panden voorzag van een 'pakhuisuiterlijk'.

1 - 20 of 36 Posts