SkyscraperCity banner

21 - 36 of 36 Posts

·
Le penseur
1,656 Posts
Discussion Starter #21 (Edited)
Ghe nee, en ik ga ze ook wel plaatsen (het is alleen zoveel werrk om ze uit te zoeken :nuts: ). Zo zie ik bijvoorbeeld dat je geen foto's hebt geplaatst van het oude centrum van Bratislava. Dat ziet er een stuk beter uit dan die vervallen, lelijke buurten er omheen. En je bent ook niet de UFO-brug op geweest? Vanaf daar heb ik weer leuke foto's, o.a. van het kasteel. Vond je Bratislava trouwens ook niet net een klein dorp, in plaats van een stad van een half miljoen inwoners? En heb je nog misbruik gemaakt van de lachwekkend lage drankprijzen?
Ja, dat uitzoeken kost een hoop tijd inderdaad. Ik heb inderdaad geen foto's geplaatst van het oude centrum van Bratislava. Die heb ik wel gemaakt maar bij het selecteren van de mooiste foto's vielen ze me niet op, misschien dat ik op het eind nog wat 'leftovers' plaats. Ik ben ook niet op die brug geweest inderdaad, dus heb je daar toch nog een troef in handen!;)
Wij vonden Bratislava ook echt aandoen als een dorp inderdaad! De enige drank die we er gekocht hadden was wat bier, maar we hebben niks ingeslagen. Daarvoor moesten we er nog te lang mee rondsjouwen daarna, dus dat vonden we niet echt de moeite.

Zo, leuke fotoserie!
Dank. :)

Ik vind het zelf ook altijd verleidelijk om zoveel mogelijk steden in één vakantie te proppen. Het is wel zo dat je van een stad een veel veelzijdiger beeld krijgt als je er een dag of 4/5 bent en echt een beetje te leren kennen.

Toch denk ik dat jullie aanpak, met 1 of 2 dagen per stad, ook wel iets heeft, vooral om een indruk te krijgen van een (hele grote) regio. Daarna kun je altijd nog in latere jaren besluiten een van de steden/landen uitgebreider te gaan bezoeken.

@JC_Zwolle: ik vond ook dat Sofia in de zomer heel erg rustig aandoen. Ook waren bijna alle clubs en ook veel cafés gesloten. Volgens een Bulgaarse studiegenoot van me heeft dat er mee te maken dat iedereen (inclusief studenten) in de zomer massaal naar paps en mams of naar een vakantiehuisje in de bergen of aan de oostkust gaat zitten.
Dat eerste wat je zegt klopt als een bus, en dat wist ik ook wel van tevoren. Heb in het verleden ook wel stedentrips gemaakt van ongeveer een midweek. Dan zie je inderdaad meer en kun je ook alles op je gemak bestuderen. Je slaat echter de spijker op z'n kop wat ons doel was van deze vakantie! ;)

Dat de mensen wegtrekken uit Sofia in de zomer zou inderdaad een goede verklaring kunnen zijn. Nu ik eraan terugdenk zag ik ook voornamelijk oud vlees rondlopen daar.

Vanavond zal ik Athene erop zetten denk ik.

EDIT: Het wordt morgen.

·
MP
8,771 Posts
Bij mijn eigen Europareis hebben we ook heel veel steden aangedaan in twee weken, maar daarvoor hebben we wel bewust geen ál te grote steden uitgekozen, omdat je anders die stad geen recht kunt doen. Het was natuurlijk evengoed vermoeiend, maar tegelijk ook lekker veelzijdig, net als deze reis :)

Bratislava:

67. Uitzicht vanuit onze hostelkamer op de 4e verdieping recht naar beneden. Kennelijk houden ze in Slowakije ook van Buurman en buurman...
Ha, a je to! Buurman en buurman komen oorspronkelijk uit Tsjechoslowakije, maar in de oorspronkelijke versie praten ze niet. De serie had er echter A je to! als titel, Tsjechisch en waarschijnlijk ook Slowaaks (die talen lijken erg op elkaar) voor "Ziezo!" of "Dat is dat!" De serie werd gemaakt in tv-studio's in Bratislava (toen de landen nog samen waren, zo oud is het al).
Voor de Nederlandse versie werden dialogen toegevoegd, die hilarisch zijn.

·
Le penseur
1,656 Posts
Discussion Starter #23
Athens!

We kwamen hier 's ochtends vroeg aan en hadden van tevoren op internet een hotel geboekt. Dit hotel was goedkoper dan alle hostels, ik verwachtte van dit hotel daarom niet veel soeps. Het bleek echter een fantastisch hotelletje te zijn! Heel vriendelijk personeel, geairconditionde kamer, inclusief ontbijt en, het mooiste was nog wel het dakterras met uitzicht op de Akropolis! Daarnaast hadden we een beetje geluk met onze kamer op de bovenste etage (8e) waardoor we ook vanaf onze kamer een mooi uitzicht hadden.

147. Uitzicht vanaf het dakterras!

148. Uitzicht vanuit de kamer!

149. Wederom het dakterras. Athene is volgepompt met flatjes van 6 tot 8 verdiepingen hoog. Hierdoor voelt Athene erg stedelijk aan. Het verbaasde me alleen enigszins hoe weinig er vanuit de oudheid bewaard is gebleven.

150. Eerst maar eens richting de Akropolis. Hier het Monastiráki

153. De parken in Athene zaten vol met krekels, die tezamen een oorverdovend geluid produceerden.

154. De eerste tempel. Deze is van Hephaistos.

155. Uitzicht vanaf deze tempel.

156. We gaan verder met onze beklimming van de Akropolis.

157. Hoe dichter we bij de top komen, hoe drukker het wordt.

158. Daar is 'ie dan! Het Parthenon.

159. Lykavittós, de hoogste heuvel van Athene (277m), gezien vanaf de Akropolis (156m).

160. Erg druk hier bovenop de heuvel, maar je hebt wel een mooi uitzicht. Het Parthenon zelf vond ik niet erg indrukwekkend, bovendien zijn ze hem aan het verbouwen.

161. Aan de voet van de Akropolis zijn wat oudere smallere straatjes te vinden.

162. Tijdens onze wandeltocht kwamen we ook nog dit tegen: Zappio Megaro.

163. Het oude stadion dat in 2004 bij de Spelen nog werd gebruik voor onder andere de marathon finish.

164. Aan de overkant stond dit redelijk moderne, maar vooral groene pand.

165. Natuurlijk staan er veel beelden door heel Athene.

166. De wachters voor het presidentiële paleis. Hij stond flink voor aap als je het mij vraagt.

167. Straatbeeld.

168. Toen hebben we even de Lykavittós beklommen.

169. Erbovenop is een klein kapelletje gebouwd.

170. De chaos van de stad is goed zichtbaar van bovenaf.

171. De Akropolis met het Parthenon erbovenop. Op de achtergrond is ook nog de zee te zien.

172. Sommige appartementen hebben een zwembad op het dak, dat lijkt me echt fantastisch.

173. Op de weg terug.

174. Wederom uitzicht vanuit het hotel.

175. En toen smeulde de zon weg.

176. Ook vanaf het dakterras. 's Avonds begint Athene pas echt te leven.

177. Beetje jammer van die antennes, haha.

178. De volgende dag kon ik wederom een bezoekje aan het dakterras niet laten, ik raakte niet uitgekeken op de stad.

179. Nogmaals.

180. En de laatste.

·
Le penseur
1,656 Posts
Discussion Starter #24
Daarna volgde de bootreis van Patras naar Bari. Een paar foto's daarvan.

181. Het vertrek uit Griekenland.

182. Patras met de bergen erachter.

183. De Griekse eilanden.

184.

185.

186.

187.

188.

189.

190.

191. De aankomst in Bari.

192. Pilota. Schitterende taal, dat Italiaans!

·
New Brusseleir
2,067 Posts
Interrail is opeens erg populair aan het worden, heb ik de indruk. De reisverslagen vliegen me om de oren.
Inderdaad wel erg veel steden op korte tijd. Mijn vakanties vallen meestal in 2 soorten uiteen: ofwel een langere periode in een bepaalde stad, ofwel rondreizen doorheen een land, bij voorkeur overdag, omdat je dan het meeste ziet. Maar zo zal ook wel leuk zijn, hoor.
Je wil ons overigens de naam van dat hotel in Athene niet verklappen?

·
Le penseur
1,656 Posts
Discussion Starter #28
Mooie serie. Lijkt me erg vermoeiend om al die steden in één reis te stoppen. Maar de fotoserie stopt wel erg abrupt. Of heeft de pilota je meegenomen? :p
Mijn excuus hiervoor. Ik ben alleen net 10 dagen op introductie geweest voor de Radboud Universiteit waardoor ik helemaal geen tijd had. Spoedig zullen de laatste delen volgen. ;)

Interrail is opeens erg populair aan het worden, heb ik de indruk. De reisverslagen vliegen me om de oren.
Inderdaad wel erg veel steden op korte tijd. Mijn vakanties vallen meestal in 2 soorten uiteen: ofwel een langere periode in een bepaalde stad, ofwel rondreizen doorheen een land, bij voorkeur overdag, omdat je dan het meeste ziet. Maar zo zal ook wel leuk zijn, hoor.
Je wil ons overigens de naam van dat hotel in Athene niet verklappen?
Hotel Filoxenia. :)

·
Le penseur
1,656 Posts
Discussion Starter #29 (Edited)
Rome!

193.

194. De trap naar een stadsparkje.

195. Via Nazionale

196.

197.

198.

199.

200.

201.

202.

203.

204.

205.

206.

207.

208.

209. Symmetrie.

210.

211.

212.

213. In Vaticaanstad.

214. Ik heb nog nooit zo'n bizar lange rij gezien als voor de Sint Petersbasiliek, haha!

215. De rij ging het hele plein rond!

216. Daar gaan we natuurlijk niet in staan, dus wandelen we verder.

217.

218.

219.

220.

212. Leuke oude straatjes.

213. Als je in Rome bent moet je natuurlijk echt Italiaans ijs eten. We gingen op zoek naar een zo klein mogelijk zaakje in een zo klein mogelijk steegje. Die vonden we hier. En ze hadden daadwerkelijk heerlijk ijs in zeer bijzondere smaken.

214.

215.

216. Het Pantheon. We liepen er van de achterkant tegenaan waardoor ik eerst niet doorhad dat dit het Pantheon was...

217. ...Dus liepen we rustig verder.

218. Tot we op de kaart keken en zagen dat we er al voorbij waren.

219.

220. Natuurlijk vind je hier massa's toeristen.

221.

222.

223.

224.

225.

226. Ook op deze trap massa's toeristen. Snel wel hier dus!

227.

228.

229.

230.

231. En de laatste van Rome.

Hierna volgt Milaan, het einde nadert!

·
Registered
4,138 Posts
Geweldige reis lijkt me! Zo zie je maar dat Europa heel veel te bieden heeft en heel veel gezichten heeft. Praag, Athene en Rome zijn natuurlijk een beetje de hoogtepunten maar Wenen lijkt me echt een geweldige stad (die andere steden natuurlijk ook). Athene is echt dichtbebouwd en ademt op sommige punten ook wel een beetje de sfeer van Istanbul uit.

·
Le penseur
1,656 Posts
Discussion Starter #33
Het laatste hoofdstuk: Zürich.

242.

243.

244.

245.

246.

247.

248. Deze mensen genoten van het slechte weer.

249.

250.

251.

Dat was het alweer. Misschien dat ik nog wat mooie leftovers uitzoek en hier plaats tzt als mensen dat interesseert. Bedankt voor het kijken allemaal in ieder geval!

·
AstroNout
4,916 Posts
Heel erg leuk om te volgen deze reeks. Ben in 1996 zelf wezen treinen door Europa.. en ja deze reeks geeft me flashbacks ;) In Athene sliepen we op het dak van een hotel. Zo te zien heb je een mooie reis gemaakt!

21 - 36 of 36 Posts