Skyscraper City Forum banner
1 - 20 of 21 Posts

·
I am sterdam
4,762 Posts
Discussion Starter · #1 ·
De moderne verwesterde kant van Istanbul: (met 1 bouwplaatsbezoek!)

Süzer Plaza Ritz-Carlton Dit Hotel (154m) is illegaal gebouwd, in 1998 op universitaire grond, zonder de 'gemeente' geinformeerd te hebben :runaway:
1) Hij ziet er trouwens niet zo hoog uit...

2)

3)

4)

5) Sisli Plaza (200m)

6) Levent district

7)

8) Elk uur wel een tanker

9) De dure en beroemde villa's aan de Bospurus

10)

11)

12) Cruiseschip De Costa Romantica

13)

14) Halt tegen illegale hotelbouw

15)

16) Suburb

17) Een arme suburb

18) Een gestructureerde suburb van Istanbul

19)

20)

21) Bezoek bouwplaats 1 in District Maslak

22)

23)

24)

25)

26)

27) geen valbeveiliging :p

28) Skyline van Levent vanaf Maslak vanaf 70 m

Deel 3 volgt zo...!

·
Your advertisement here?
6,840 Posts
Aaah eindelijk, de 2e serie! Ik zie dat je geen geweldig weer hebt gehad, toch nog wat mooie foto's van de stad hebt geschoten. De woonwijken op onder andere foto 20 doen erg Aziatisch aan, wat natuurlijk niet zo gek is gezien de ligging. Ook zijn er veel plaatjes te vinden die zo uit Europa konden komen. Toch gek, zo'n stad op 2 continenten...

·
Fan van de Neudeflat
2,499 Posts
Interessante serie! Wel heel wazig inderdaad dat een toren van 154 meter illegaal gebouwd kan worden.

·
Registered
1,361 Posts
Mijn favorieten = 2, 6, 9, 25, 28. Dat kantorendistrict Maslak doet me erg denken aan dat van Santiago in Chile, maar dan iets hoger. De meeste hoogbouw (woon- en kantoorbouw) vind ik trouwens errug lelijk.

·
visit the world
8,144 Posts
wederom een mooie serie foto's! Door de vele suburbs en 'downtown' achtige (kantoor)wijken met daarbij de bosporus met villa's geeft het wel een ietwat drukke warrige indruk qua stad, maar ja niet alles kan gestructureerd zijn.
Wel lol van dat er plots iets van 150+ staat....geslapen hebben ze niet ik zou het eerder in centjes vertalen....

·
Aanstormend talent
708 Posts
Winus said:
Mooie serie hoor. Erg vaag dat je zo even toren van 154 meter kunt bouwen, liggen die ambtenaren het hele jaar te slapen? Zoiets zie je toch?
Zouden ze het in het stadhuis merken wanneer we de Coolsingeltoren stiekem bouwen? :D

·
Registered
14,150 Posts
Inderdaad corruptie, zoals in vrijwel alle Mediterrane landen (Israel misschien uitgezonderd) kun je altijd wel wat zaken "regelen". Is soms lastig, soms ook handig, in ieder geval onderdeel van de cultuur.

·
Registered
4,206 Posts
Ik denk dat je in Israel ook wel corputie is hoor, als ik me goed heriner zijn er in Tel Aviv ook ilegale torens gebouwd, en de zoon van sharon was ook corrupt ofzo.

·
I am sterdam
4,762 Posts
Discussion Starter · #14 ·
Klopt, de gids vertelden het ons ook, dat er toen der tijd in Istanbul/Turkije veel corruptie was in de bouw. Vooral in de hotelbouw (toeristische sector.)

·
Registered
14,150 Posts
@ Soufian
Zou best kunnen. Het verbaast me in ieder geval niet.

·
Registered
4,042 Posts
Interessante serie van Istanbul. Over een paar maanden ga ik ook naar deze stad, schijnt erg de moeite waard te zijn. Hoeveel dagen ben je er geweest? En was dat genoeg?

·
I am sterdam
4,762 Posts
Discussion Starter · #20 ·
Yes, I've been in Istanbul (those photos are from me), for 6 days with school. I've seen a lot of the city, because it was a excursion. Whene you are with a vacation/tour, maby you see less thene me. The city is very big. Tip: You must prepare for the trip to now where the hotspots are and the interesting stuff. With the Bosporus ferry tour you see a lot off the city and living.

1 - 20 of 21 Posts