SkyscraperCity banner
1 - 20 of 29 Posts

·
I am sterdam
4,762 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Vervolg op deel 2, met het District Levent en bouwplaatsbezoek 2:

1) De hoogste wolkenkrabber van vandaag in Turkije, Is Bankesi (181,5 m)

2) Turkse vlag bovenop

3) (vanuit de bus genomen)

4) Metrocity Millenium torens (128,4 m)

5) Het broertje op de achtergrond, onderdeel van Metro City (134 m)

6) Bouwplaatsbezoek 2 aan het Canyon Project

7) Canyon toren 1 (130 m)

8) De Maquette (koste 40.000 euro's)

9)

10) Kunstmatige 'Canyon'

11) GIZ 2000 (95 m)

12)

13)

14)

15)

16)

17)

18) Deze toren is in renovatie, wegens de aanslag van vorig jaar op de Engelse bank

19)

20)

21) Akmerkez winkelcentrum, waar de mooiste vrouwen liepen van Turkije :)

22) Akmerkez, 3 torens van 100 m

23) Vaarwel, met een goeie vliegmaatschappij (gelukkig ;))

Ik hoop dat jullie er van hebben kunnen genieten!?!? Vet mooie stad :cheers: .

·
Your advertisement here?
6,816 Posts
Mooie serie, het contrast tussen mooi en lelijk is er erg groot. Ik vind de toren op de eerste foto nog best mooi, maar die Metrocity gedrochten erna vind ik niet om aan te zien! Op foto 21 mis ik eigenlijk nog die mooie vrouwen waar je het over had...

·
Rick Bakker
5,322 Posts
Wat een stad zeg! Ziet er allemaal zeer interresant uit!
Ik moet er echt eens naar toe.

Bedankt voor de foto's Winbuks!

·
a hacked brain
837 Posts
Mooie foto's!

Het lage Kanyon gebouw lijkt me erg mooi worden.

Trouwens dat ingepakte gebouw IS de HSBC bank waar de aanslag op gepleegd is.

Enneh, het topje van de vlaggenmast op de Bankasi is 195 meter, dat ding aan de buitenkant is dus ook functioneel om de 13,5 meter hoge vlaggenmast te steunen.

·
Member member
1,685 Posts
Het is een heerlijke stad, ik wil er snel nog een keer heen, ik heb zoooo veel gemist de vorige keer. :)

·
Registered
14,150 Posts
Toen ik er was voelde ik me er meteen thuis. Vooral ook omdat het leven tot diep in de avond gewoon doorgaat. ZOOOO anders dan NL......
Maar ja, mijn zaken liggen in Azie en Oost-Europa (ook interessant), dus voorlopig ga ik er niet wonen, al zou ik het eigenlijk wel willen.

·
Banned
2,505 Posts
Man, why don't you post these wonderful,amazing,superb photos in other sections such as european slyines etc... I enjoyed really every photo.Can I put some of them on my homepage?

·
Banned
1,307 Posts
Mooie foto's! Mooie torens ook!

Vooral die Bankesi vind ik erg mooi! :)

·
I am sterdam
4,762 Posts
Discussion Starter · #13 ·
The pictures come on the turkish forum, today!

·
higher
494 Posts
Geweldige foto's van de stad op de 7 heuvels. De stijl van de wolkenkrabbers is ook erg mooi. Lekker simpel en strak.

·
Registered
4,206 Posts
Praag is ook al de stad van zoveel heuvels, en nu Istanbul ook??

Ze hebben wel wat met twin towers daar in Istanbul. Maar ik vind het wel een mooie toren, die Bankesi toren.

·
Registered
14,150 Posts
Istanbul is inderdaad de stad van de zevenheuvels, inclusief aparte wijken met elk hun eigen centrum en hun eigen cultuur.
In 2 ervan lopen mensen bijv. met hoofddoekjes op, in andere is dat 'not done'. Zo is Istanbul een afspiegeling van het land. Een land van uitersten.

·
L'Europe en marche
891 Posts
Sol said:
Toen ik er was voelde ik me er meteen thuis. Vooral ook omdat het leven tot diep in de avond gewoon doorgaat. ZOOOO anders dan NL......
Maar ja, mijn zaken liggen in Azie en Oost-Europa (ook interessant), dus voorlopig ga ik er niet wonen, al zou ik het eigenlijk wel willen.
Ben net terug van Istanbul. Sinds een uur weer thuis.
Ik was al in Tukije geweest maar nu voor het eerst in Istanbul. Prachtige stad. Ben er helemaal verliefd op. Ik zou er zo wel willen wonen...

1 - 20 of 29 Posts