SkyscraperCity banner
1 - 8 of 8 Posts

·
Fan van de Neudeflat
2,499 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Eindelijk tijd gevonden om nog wat foto's van mijn trip naar Istanbul uit te zoeken. De foto's zijn gemaakt in februari.

1. De Gouden Hoorn

2. Istanbul vanaf de Bosporus. let op het subtiele gebouw in aanbouw.

3. Blauwe Moskee

4. Treinstation aan de Aziatische zijde. Hier vertrekken de treinen naar Ankara, het oosten van Turkije, Syrie en Iran(!). Het ligt in the middle of nowhere, maar je kan er eenvoudig per veerboot naartoe.

5.

6.

7.

8.

9. Galata-brug

10.

11. Iskadir Klad, de belangrijkste winkelstraat van de stad.

12. Een wijk iets verder van het centrum, vlakbij de snelwegring. Ook hier nog volop levendigheid.

13. Hoogbouw in het centrum. Is dit niet die illegaal gebouwde toren?

14. Avondspits

15. Bosporus

16. Veerbootstation bij het treinstation

17. Wijkje achter de Blauwe Moskee

18. Kruidenbazaar. Veel leuker en levendiger dan de toeristische Grote Bazaar.

19. Altijd prettig om in de winter naar een zonnige bestemming rond de Middenlandse Zee te gaan...

20. Rondom de Kruidenbazaar. Veel vage winkeltjes. Opvallend vaak met Cyrillische opschriften. Zouden er veel Russen/Oekrainers komen? Op de luchthaven trouwens ook veel vluchten naar allerlei Russische steden.

21. RijnGouweLijn ;)

·
--------------
2,749 Posts
Wat is chaos toch mooi! Erg mooie serie een stad die ik zeker nog een keer moet bezoeken!

·
I am sterdam
4,762 Posts
Bedankt voor de mooie platen!

Het hotel foto #13 die je aangeeft als illegaal gebouwd is waar. Maar je geeft ook aan op foto #2 dat er wat in aanbouw is. Dat klopt niet, want dat ligt al jaren stil. Het was de bedoeling om daarvan een hotel te maken. Maar dat gebeurde ook op illegale wijze, gelukkig greep de gemeente in, nadat de omgeving begon te zeuren. :D

·
Wereldburger
869 Posts
Als ik dit allemaal zo zie, mis ik het allemaal behoorlijk! Volgend jaar pas ga ik weer naar Turkije :(

In ieder geval bedankt voor de foto's!

1 - 8 of 8 Posts