Skyscraper City Forum banner
1 - 20 of 26 Posts

·
tunelion
3,116 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Er komt binnenkort een Italiaanse filmploeg voor een reclame/docu in Rotterdam draaien. Zij willen vooral moderne, interessante architectuur filmen (Erasmusbrug, Kubuswoningen, etc).

Wat zouden jullie willen laten zien van de stad als jullie mochten kiezen?

·
Captain
3,358 Posts
Tja, dan moet je vragen 'waaruit' we mochten kiezen. Want vooralsnog zou ik alle bezienswaardigheden wel willen laten zien. Tot en met de standbeelden van Bep van Klaveren en Fanny Blankers-Koen toe. 't Is er maar net aan hoelang die reclame/docu mag duren.

·
tunelion
3,116 Posts
Discussion Starter · #4 ·
nou het liefst wel specifieke gebouwen en buurten. wat zou jij spectaculair vinden om in zo'n reclame te zien van Rdam? helpt dat? noem bijv jouw top5 of iets dergelijks

·
a.k.a. Sequentia
21,700 Posts
^ Waalhaven (authentieke haven EN zicht op skyline)
Kop van Charloisse Hoofd
Hillegersberg (jaren '30)
Maasboulevard

34,936 Posts
^^

Denk niet dat een Italiaanse filmploeg naar Rotterdam komt om een watertoren te filmen, of historische pandjes, dan gaan ze wel naar een andere stad. En al helemaal niet om een bos te filmen.

Naar Rotterdam kom je voor de Erasmusbrug en de moderne skyline. Kleinpolderplein is wel een mooie spot en natuurlijk alle locaties langs de rivier.

·
Registered
3,157 Posts
Laat de filmploeg eerst even van Zuid over de Brienenoord brug naar Noord rijden om vervolgens naar het centrum te rijden. Na helemaal onder de indruk te zijn van het uitzicht vanaf de Brienenoord, krijgt men via de Maasboulevard een nog veel mooier uitzicht al rijdend naar de binnenstad. Gebouw achter gebouw doemt op. Ook een reis van metrostation Rijnhaven naar Maashaven met dat schitterende uitzicht helpt.
Nadat gezien te hebben, heeft de filmploeg een redelijk overzicht en weet het ongeveer zelf waar het moet gaan filmen.

·
Captain
3,358 Posts
^^Dat lijkt me nog wel het beste idee.
Euromast is natuurlijk ook een handige spot om de Skyline vanaf te filmen.

·
Kireb
332 Posts
^^

Denk niet dat een Italiaanse filmploeg naar Rotterdam komt om een watertoren te filmen, of historische pandjes, dan gaan ze wel naar een andere stad. En al helemaal niet om een bos te filmen.

Naar Rotterdam kom je voor de Erasmusbrug en de moderne skyline. Kleinpolderplein is wel een mooie spot en natuurlijk alle locaties langs de rivier.
Kralingse Bos is natuurlijk niet zomaar een bos, maar een prachtig groot stadspark met vanaf bepaalde stukken een bijzonder mooi uitzicht op de Skyline. Het KB is zeer uniek en zal zeker interessant zijn voor een buitenlandse cameraploeg.

Het watertoren gebied is een ontzetten mooi voorbeeld van hoe oude industriele panden een nieuwe bestemming krijgen. Het oude waterbassin is een prachtig woongebouw. Vanaf het dijkje ernaast heb je mijn inziens het mooiste uitzicht op de skyline.

Kleinpolderplein is natuurlijk geen reclame voor onze stad. Een vuil, enorm verkeersplein, die in elke grote stad ter wereld te vinden is. Weinig unieks en ook nog eens lelijk. Snap deze keuze van je niet echt.

·
Captain
3,358 Posts
^^Neem dan eerder Knooppunt Ridderster. Architectonisch toch c'ker wel het paradepaardje van de R'damse snelweginfrastructuur.

·
Registered
312 Posts
Ik mis de Van Nelle fabriek even, is toch 'one of a kind';
KPN gebouw van Renzo Piano (aardig voor Italiaanse ploeg m.i.);
Verder lastig te beoordelen...NAI? Dudok? Scheepvaartkwartier (west);
Voor panorama's inderdaad: 1) vanaf de Brienenoord, 2) vanaf Kralingse Plas en 3) vanaf Charloisse Hoofd (en evt. Waalhaven)
SX6, Ciao,W

·
efil4oremirp
1,568 Posts
^^Neem dan eerder Knooppunt Ridderster. Architectonisch toch c'ker wel het paradepaardje van de R'damse snelweginfrastructuur.
<zeikmodus>Wat is dat toch met die c'ker? Ik weet dat het voor 'zeker' staat, maar wat is het nut van c'ker? Het blijven 5 karakters die je moet tikken! Of wil je het als Rotterdammert wat meer Amsterdams laten klinken? </zeikmodus> :)

Italianen zou ik alleen maar de Erasmusbrug, de haven, wat nieuwe hoogbouw en vooruit, de kubuswoningen laten zien. Qua dichtheid en stedelijkheid laat Napels Rotterdam toch echt ver achter zich.

·
Rotterdammer!
14,104 Posts
Misschien wat infocentra (Wilhelminapier, CIC, Rotterdam Centraal) bezoeken en de maquettes aldaar filmen zodat je ook ziet wat er allemaal op stapel staat in Rotterdam de komende jaren.

34,936 Posts
Volgens mij gaat het om het maken van een commercial, dan lijken me de op stapel staande projecten niet zo interessant. :) Kop van Zuid, centrum, maasboulevard en wat spots op de skyline.

@ Kireb

KB en watertoren zijn zeker mooi, maar daarom nog niet interessant voor deze mensen.

Ooit wel eens over kleinpolderplein gereden? Blijkbaar niet.

·
tunelion
3,116 Posts
Discussion Starter · #17 ·
hey super guys! thanx! het gaat idd voornamelijk om de bruggen, kop van zuid, kubuswoningen, van nelle, schiecentrale enz.

·
The only way is up
87,203 Posts
^^ Ik weet niet wat voor reclame het voor is, maar als het voor een auto is kunnen een paar shots
van de Erasmusbrug natuurlijk niet ontbreken, als achtergrond of filmen terwijl hij erover heen rijdt.

·
Registered
14,151 Posts
Wat ik me afvraag, is er ook wel eens een Nederlandse filmploeg die helamaal afreist naar het verre Italie?

1 - 20 of 26 Posts