SkyscraperCity Forum banner

Italie: Cinque Terre (Liguria) - Pisa (Toscana)

2413 Views 14 Replies 13 Participants Last post by  HighRise78
Afgelopen weekend was ik drie dagen in Italie. Ik heb weinig foto's gemaakt en ze zijn ook verder niet echt bijzonder, maar ik heb besloten ze toch even met jullie delen:

1) Het dorpje Tellaro en de Golfo dei Poeti bij La Spezia (uitzicht vanuit het raam van ons hotelkamertje )

2) Riomaggiore in Cinque Terre

3) Onweer op zee

4) Riomaggiore

5)

6)

7) Waar zouden die zwembanden voor nodig zijn?

8)

9)

10) Even genieten van de zonsondergang...

11)

12) Pisa

13)

14)

15)

16) Ter afsluiting nog een foto uit het raam van onze hotelkamer in Tellaro
1 - 15 of 15 Posts
#11 is veruit de mooiste van deze serie. :)
#12 heeft ook wel wat. Zo zie je de Toren van Pisa niet vaak (op foto's iig) :) Leuke serie hoor, wil er zelf ook wel eens heen.
Foto 1 vind ik erg mooi!

Die toren van Pisa heeft trouwens wel wat weg van de Oldehove.
Favo: 2 en 6. Leuk plaatsje zo te zien, Tellaro.

16 had ik mooier gevonden als er iets minder lucht en iets meer gebouwen op voorgrond zichtbaar waren.
Bonuspic Pisa
Favo's: #7 en 12. Als je bij cinque terre bent, natuurlijk ook de bekende wandeltocht doen langs de kust.
Gave foto's! Ik ben een paar jaar geleden ook in Liguria geweest, maar dan meer dan bij Albenga/Alassio, dat is meer in de richting van San Remo.

Maar die Cinque Terre, daar kun je toch heel moeilijk komen? Ik had een keer iets gelezen dat je er alleen te voet kon komen of met de boot, klopt dat?
Ik vind het wel mooie foto's van een mooie locatie. # 2 vind ik het allermooist.
Mooie fotos! Die toren is wel klein, had 'm veel groter geschat :lol:
Mooie serie! Mooie boompjes op foto 12 in Pisa, prachtig die pitoreske dorpjes daar aan die ruwe wanden.
Foto 1 vind ik erg mooi!

Die toren van Pisa heeft trouwens wel wat weg van de Oldehove.
Zo kun je het ook bekijken! Ik vond de Oldehove juist wat meer op de toren van Pisa lijken:lol:

Leuke serie! Foto 7 zie je altijd terugkeren op ansichtkaarten van Riomaggiore. Daarnaast zijn foto 1 en 11 ook mooi.
De foto's vallen best wel mee, Nyck.
Leuke dorpjes op steile hellingen.
Een mooie streek in elk geval.
1 & 11 vind ik de mooiste.
Ik wist niet dat de scheve toren zo scheef was.
Op 15 lijkt ie elk ogenblik te zullen omvallen.
Maar die Cinque Terre, daar kun je toch heel moeilijk komen? Ik had een keer iets gelezen dat je er alleen te voet kon komen of met de boot, klopt dat?
Het gebied Cinque Terre is een nationaalpark langs de steilkust. Toch kun je de meeste plaatsen met de auto bereiken. Langs de kust direkt aan zee kun je alleen maar te voet wandelen. Wat wij heel verrassend vonden is het feit dat er treinen rijden! Alle vijf de dorpen van de Cinque Terre hebben een eigen station. De treinen rijden met een grote regelmaat langs de kust, grotendeels door tunnels. Helaas heb ik geen foto's van het spoor of een treinstation, want in Riomaggiore is het spoor volledig in een tunnel. Het pleintje op foto 6) is de "deksel" op de hier bovengrondse spoortunnel.
http://www.eigenwijzereizen.nl/?ma=home&sa=&la=Italie&id=253
Op het internationale fotoforum zijn van de week heel mooie recente foto's van Cinque Terre gepost:
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=474338

Mooie fotos! Die toren is wel klein, had 'm veel groter geschat :lol:
Klopt! Hoogte: 55.863 meter, diameter: 15.484 meter
Woonde ik maar in Italie. Wat prachtig!
1 - 15 of 15 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.