Nara was een millennium geleden de hoofdstad van Japan, en tegenwoordig is het een vrij rustig stadje ten zuiden van Kyoto. Aan cultuur hier geen gebrek: Nara herbergt nationele schatten, en ademt een lekker dorps sfeertje uit. Grootste voordeel: alle toeristen uit Kyoto hebben in die dorpse gedeelte ook niets te zoeken. Kortom, perfect terrein om wat foto's te maken!
1. Net buiten het station:
2. Anoniem straatje:
3. Ziet er schattig uit, als je het mij vraagt:
4. Veel stromend water in Nara:
5.
6.
7. Anonimiteit spat er van af, je doet het bijna geweld aan door het vast te leggen!
8.
9.
10. Spoorwegovergang. Zo vind je ze zelfs in Shinjuku, dus een zeldzaamheid is het niet.
11. Deze beste man poetst nog eventjes dat vlekje op die auto weg, want ik eis natuurlijk wel een vlekkeloze foto!
12. Zo'n ding wil ik ook in mijn slaapkamer, toch jammer van dat bagagelimiet:
13. Dit liep nog 2 kilometer zo door (geen grapje, het was echt 2 km):
14. Waar je zeker voor naar Nara moet gaan: de 50 meter hoge tempel!
15.
16.
17.
18.
19. Pano van Nara + Tempelgrond:
Himeji:
20. Station:
21. Buiten het station:
22. Waarvoor ik uberhaupt naar Himeji ben gegaan:
23. Het grootste kasteel van Japan:
24.
25.
26.
27.
28. Sakuraaa:
29. Nog meer hanami-parties, op de kasteelgronden:
Deze keer heb je dus een soort Japan-toer gedaan en niet alleen Tokyo. Favo's: #22 (straat en himeji castle), 31 (hanami close-up) en 33 (hanami en himeji castle).
Ja hij heeft zeker een goede fotogenieke periode uitgekozen voor zijn rondreis door Japan! Wederom erg mooie foto's van plaatsen die we niet vaak op het gehele forum zien.
Dat kasteel is echt prachtig en tja van tuinen en openbaar groen hebben ze echt wel 'kaas' gegeten moet ik zeggen!
Nara en Himeji, twee steden waar ik nooit van gehoord had.
Ten onrechte, blijkbaar! Man, wat een schitterende foto's alweer.
Voor het eerst in 4 decennia krijg ik zin om naar Japan te reizen.
Fantastisch pano trouwens! kay:
This is an older thread, you may not receive a response, and could
be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.
SkyscraperCity Forum
A forum community dedicated to skyscrapers, towers, highrises, construction, and city planning enthusiasts. Come join the discussion about structures, styles, reviews, scale, transportation, skylines, architecture, and more!