SkyscraperCity Forum banner

Kaapstad (Cape Town) Zuid Afrika [deel 1] + Intro

4031 Views 14 Replies 14 Participants Last post by  MarkusErikssen
Na jarenlang passief op deze site te zijn geweest, toch maar eens aangemeld om ook eens actief mee te doen. Eindelijk mn 1e post!
Even ter introductie; Ik ben Tijs en woon en werk in Maastricht. Ik ben geen (amateur) fotograaf, maar vind t wel leuk om foto's te maken en te delen.
Eind vorig jaar hebben we n maand rond gereisd door Zuid Afrika, Swaziland en Lesotho. In dit 1e deel van Kaapstad laat ik jullie o.a. Robbeneiland en de Tafelberg zien . In het 2e deel neem ik jullie mee naar het centrum van de stad. Veel kijkplezier en oh ja, commentaar is welkom.

1. Townships bij Kaapstad onderweg van Stellenbosch naar Kaapstad;

2.

3.

4.

5. Kaapstad in zicht, op de achtergrond een deel van de Tafelberg;

6. Het (financieel) centrum;

7.

8. Victory & Alfred Waterfront
Dit is een groot havenproject waarbij pakhuizen zijn verbouwd tot winkels en restaurants;

9.

10.

11.

12. De boot naar Robbeneiland;

13. De haven vanaf de boot;

14. De bouw van een booreiland?

15. En dit is m dan, het stadion voor het WK in 2010;

16. Bij Robbeneiland, veel vogels en pinguins! Maar geen Rob gezien;

17. Aankomst op Robbeneiland;

18.

19.

20. Kaapstad en Tafelberg gezien vanaf Robbeneiland;

21. Iets wat je veel ziet rondom Kaapstad; scheepswrakken;

22. Tijdens de 2e Wereldoorlog moest ook Zuid Afrika worden beschermd (vanwege de vele Europese nationaliteiten). Dit wapen was dan ook klaar in 1948..:nuts:

23. De groeve waar de (politiek) gevangenen moesten werken en ook de rede dat Mandele niet tegen fel licht (bv flitslicht) kan.

24.

25. Binnenplaats;

26. Onze gids, zelf ex politiek gevangene;

27. Veel ruimte was er niet...

28.

29.

30.

31. Terug in de haven.

32. Mooi gerenoveerde kloktoren;

33.

34.

35.

36. Bij een van de vele restaurantjes is het heerlijk genieten;

37. En dat vindt deze meeuw ook;

38. Het bezoek aan de Tafelberg om te genieten van de ondergaande zon.
Hier het zicht op Kaapstan voordat je in de kabelbaan naar boven gaat;

39.

40.

41. De top waar we toe moesten (kon ook te voet...);

42. En dan wordt je letterlijk naar een ander nivo getild;

43. De puntige berg is Lions Head;

44.

45. Een van de vele baaien bij Kaapstad. Een hele tegenstelling met de townships aan de andere kant van de berg;

46. Nogmaals de stad;

47. Als je goed kijkt zie je Robbeneiland liggen, een lange zwemtocht...

48. Het berglandschap in de richting van Kaap de Goede Hoop (hier zie je de 12 Apostelen);

49. De zonsondergang;

50. Boven op de Tafelberg zijn mooie wandelpaden aangelegd;

51. Your host @ the top of Table Mountain:cheers:;

52. Op de terugweg nog even een foto gemaakt van de stad @ night;

53.

54. De avond was natuurlijk nog lang niet voorbij!
See less See more
54
1 - 15 of 15 Posts
welkom het forum
prachtige diverse foto's heb je gemaakt van deze stad die ik nog niet goed kende :)
Zo, dat is nog eens een eerste post. Je knalt hem er gelijk goed in. Van harte welkom Tijs. Ik hoop nog vele van dit soort mooie foto serie's van je te gaan zien.
Prachtige foto's van een stad die heel hoog op mijn verlanglijstje staat om te bezoeken! Oh en welkom op het forum :)
Mooie serie! Ik ben er zelf in jan./feb. geweest, brengt mooie herinneringen terug.
Zo!! en een hele grote welkom op het forum!:cheers:
Heb genoten van je fotoserie... Ben benieuwd naar de overige foto's van je rondreis!
Dank voor deze prachtige foto's. Ben er zelf in 1974 geweest. Nog volop apartheid toen. Robbeneiland was nog in gebruik en was alleen vanaf het strand zichtbaar. Wat ik mij herinner is dat de gids er geen geheim van maakte dat er politieke gevangenen zaten.
De binnenstad van Kaapstad rondom de Heerengracht werd ook toen al gedomineerd door wolkenkrabbers. er is in de 35 jaar niet eens zo veel bijgekomen.
See less See more
Welkom op het forum! :)

Mooie fotoserie! :eek:kay:
Het uitzicht vanaf Robbeneiland is prachtig. Heb je ook wat zoomers vanaf daar?
Ik kijk uit naar deel 2.
Mooie en herkenbare serie. Ik heb de Tafelberg idd per voet gedaan ;)
Bedankt voor de reacties! Ik zal deel 2 komende week even posten. Ben afgelopen week nog naar NYC geweest (1e keer), dus ben ook die foto's nog aan het doornemen.

@Hendrik: 1974... dat is lang geleden! Ik kreeg ook de indruk dat er de laatste decennia weinig is veranderd, dat zul je ook zien in deel 2. Behalve dan de bouw van het stadion en het V&A Waterfront project.

@Erwin: Nee, jammer genoeg geen inzoomers meer vanaf het eiland. Het stadion is de enige inzoomer genomen vanaf de boot (lastig met al die golven). Bovendien heb ik maar een Panasonic TZ-3, wel 10x optische zoom, maar niet altijd in de beste kwaliteit.

@Crouchy: Dat waren wij in eerste instantie ook van plan, maar eenmaal onder aan de berg leek het ons toch verstandiger de kabelbaan te nemen... toch een behoorlijke klim!
Bovenop wel nog een stuk gelopen, geweldig uitzicht daar!
See less See more
Bedankt voor de mooie foto serie kaapstad ziet er echt prachtig uit.
Mooie serie, ik heb vorig jaar een half jaar stage gelopen in Kaapstad. Als ik deze fotos zo zie krijg ik direct heimwee. Een zeer mooie stad met zeer vriendelijke mensen! Ik heb veel vrienden daar aan overgehouden zowel blanken, kleurlingen en mensen uit de townships. Ik ben paar keer in de townships geweest, de bevolking aldaar is een van de meest vriendelijkste die ik ken.

Wel toevallig dat wij dezelfde gids hadden:lol:
See less See more
1 - 15 of 15 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.