SkyscraperCity Forum banner

Kaapstad (Cape Town) Zuid Afrika [deel 1] + Intro

4031 Views 14 Replies 14 Participants Last post by  MarkusErikssen
Na jarenlang passief op deze site te zijn geweest, toch maar eens aangemeld om ook eens actief mee te doen. Eindelijk mn 1e post!
Even ter introductie; Ik ben Tijs en woon en werk in Maastricht. Ik ben geen (amateur) fotograaf, maar vind t wel leuk om foto's te maken en te delen.
Eind vorig jaar hebben we n maand rond gereisd door Zuid Afrika, Swaziland en Lesotho. In dit 1e deel van Kaapstad laat ik jullie o.a. Robbeneiland en de Tafelberg zien . In het 2e deel neem ik jullie mee naar het centrum van de stad. Veel kijkplezier en oh ja, commentaar is welkom.

1. Townships bij Kaapstad onderweg van Stellenbosch naar Kaapstad;

2.

3.

4.

5. Kaapstad in zicht, op de achtergrond een deel van de Tafelberg;

6. Het (financieel) centrum;

7.

8. Victory & Alfred Waterfront
Dit is een groot havenproject waarbij pakhuizen zijn verbouwd tot winkels en restaurants;

9.

10.

11.

12. De boot naar Robbeneiland;

13. De haven vanaf de boot;

14. De bouw van een booreiland?

15. En dit is m dan, het stadion voor het WK in 2010;

16. Bij Robbeneiland, veel vogels en pinguins! Maar geen Rob gezien;

17. Aankomst op Robbeneiland;

18.

19.

20. Kaapstad en Tafelberg gezien vanaf Robbeneiland;

21. Iets wat je veel ziet rondom Kaapstad; scheepswrakken;

22. Tijdens de 2e Wereldoorlog moest ook Zuid Afrika worden beschermd (vanwege de vele Europese nationaliteiten). Dit wapen was dan ook klaar in 1948..:nuts:

23. De groeve waar de (politiek) gevangenen moesten werken en ook de rede dat Mandele niet tegen fel licht (bv flitslicht) kan.

24.

25. Binnenplaats;

26. Onze gids, zelf ex politiek gevangene;

27. Veel ruimte was er niet...

28.

29.

30.

31. Terug in de haven.

32. Mooi gerenoveerde kloktoren;

33.

34.

35.

36. Bij een van de vele restaurantjes is het heerlijk genieten;

37. En dat vindt deze meeuw ook;