SkyscraperCity Forum banner

Kees @ Spain (deel 1) : Salou

1940 Views 15 Replies 12 Participants Last post by  INVISIBLE
Veel woorden ga ik er niet vuil aan maken, het is alweer een tijdje geleden dat ik een fotoserie heb gepost, ik ga dit ruimschoots goedmaken met een aantal fotoseries die ik vorige week gemaakt heb in de buurt van Salou. Ook heb ik tijdens mijn verblijf wat aan mijn photoshop skills gewerkt.

1. Schiphol

2. Uitzicht uit het appartement, standzijde was helaas al volgeboekt.

3.

4.

5.

6.

7.

8. Dit is niet Tokio, Sado ;)

9.

10. Een Britse eettent.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

Ik ga niet zeggen welk deel er hier na komt, 1 kleine hint: Romeinen. Succes met guessen!
1 - 16 of 16 Posts
8. Dit is niet Tokio, Sado
Helaas niet. Zou het persoonlijk niet erg vinden om een stad als Tokyo op Europees grondgebied te hebben liggen!
Het ziet er niet erg druk uit daar. Favo: #7. De zwart-wit foto's met blauw vliegtuig en blauwe citroën doen de serie geen goed.
^^ Het is natuurlijk een kwestie van smaak, ik was even aan het spelen met photoshop, om de technieken onder de knie te krijgen. De meeste foto's dateren voor 1 mei. Met de Dag van de Arbeid krijgen de meeste Spanjaarden vrij, en worden de badplaatsen overspoeld om er een lang weekend te houden.
^^ ...Het is natuurlijk een kwestie van smaak...
Ik denk niet dat HB010's opmerking een kwestie van smaak is, maar simpelweg een goede conclusie die vele met hem zullen trekken (ik ook). Dat plaatje van de blauwe citroen voegt volgens mij helemaal niets toe aan deze serie! Ik speel ook heel vaak met photoshop, maar laat zulke dingen dan wel achterwege in de uiteindelijke series als deze experimenten voor de rest eigenlijk gewoon beeldschermvervuilend zijn!

Het zijn natuurlijk maar tips, maar ik denk dat adviezen van bijvoorbeeld HB010 een bepaalde mate van 'objectiviteit' bevatten dat het eigenlijk een beetje raar is deze te verwerpen op grond van persoonlijke smaak!
Wat een gezeur. Leuke serie hoor. Enne, tis immers geen professionele fotoshoot, maar gewoon Spielerei. Houden zo! Bedankt voor het delen.
Leuke vakantie gehad Kees? Was je met maten? :)
"Ook heb ik tijdens mijn verblijf wat aan mijn photoshop skills gewerkt."

Is nou niet bepaald het eerste waar ik aan denk bij een vakantie salou. Wat was de reden van de trip als ik vragen mag? Lijkt me niet zo'n boeiende plek als je niet voor het neuken van elke dag een andere slet gaat. (sorry voor het taalgebruik :D )
^^ Je zegt precies wat ik dacht voordat ik ging. Er valt niet omheen te draaien dat Salou enorm toeristisch is. In het hoogseizoen is het inwonerstal 200K ipv 20K. Echter, het viel in deze periode wel mee met het aantal jongeren. Er waren genoeg mooie vrouwen, maar ik heb me prima vermaakt zonder uit te gaan. Beetje relaxen met een zeer goed gevuld programma. Aanvankelijk was het idee om Barcalona en Valencia te bezoeken, Salou ligt een beetje midden tussen deze steden in. Helaas ben ik niet aan Valencia toegekomen.
OK. Ben benieuwd naar de Barca pics dan! :cheers:
Ah, Salou! Alhoewel ik het een verschrikkelijke plaats vind, is het wel leuk om er eens foto's van te zien. Zeker omdat ik hier in een puberale bevlieging ook eens een week ben geweest. Een week waar ik me niet zo veel meer van (wil) herinner(ren), behalve dat de ETA het nodig vond een autobom naast ons appartementencomplex te plaatsen en die tijdens het ontmantelen af ging.
best wel grappig eigenlijk. op vakantie gaan naar Salou, maar niet voor het zuipen en stappen. Valt er naast stappen en op het strand liggen nog wel iets te doen in Salou eigenlijk?
Kees je volgende fotoreeks gaat denk over Tarragona dat op een paar kilometer afstand ligt van Salou(ik ben er toen naar toe gefietst) Ze hebben daar nog een muur van 2000 jaar oud dus dat zal dan wel van de Romeinen zijn.
In Salou heb je nog Port Aventura dat volgens mij het grootste pretpark van Spanje is en daarnaast hebben ze ook nog een groot zwembad pretpark. Je kan ook nog de bergen in want die zijn op een kleine afstand dus Kruikenparadijs je komt de week wel door.
Mooie foto´s! Heel herkenbaar voor mij :D

ben benieuwd naar TARRACO (TARRAGONA)!

trouwens heel jammer dat je niet in Valencia bent geweest, de stad is echt heel mooi aan het worden met veel midrises & highrises in aanbouw. Brede lanen met palmen en veel moderne architectuur.
Ah, Salou! Alhoewel ik het een verschrikkelijke plaats vind, is het wel leuk om er eens foto's van te zien. Zeker omdat ik hier in een puberale bevlieging ook eens een week ben geweest. Een week waar ik me niet zo veel meer van (wil) herinner(ren), behalve dat de ETA het nodig vond een autobom naast ons appartementencomplex te plaatsen en die tijdens het ontmantelen af ging.
Klinkt bekend, bij ons moest alleen de telefooncel het ontgelden...
Zie alweer dat veel te veel mensen een te groot vooroordeel hebben over deze best bijzondere badplaats.

Zo behoord de palmenboulevard tot één van de mooisten in zijn soort, komen er in het hoogseizoen zo'n 500.000 inwoners per week naar Salou, en staat er een exacte kopie van de fontijn die ook in Barcelona dagelijks door duizenden toeristen aangeschouwd word.
Voor mensen die vragen of er buiten het stappen nog iets te doen valt in Salou, moeten zich even achter de oren krabben, aangezien er juist geen badplaats zo divers is als Salou in die regio.
Johan Cruyf woont er dicht in de buurt, de oudste stad (grootste) van Spanje ligt bijna tegen deze gemeente aan, en zo staan er prachtige koloniale woningen langs de boulevard ......om Camrils nog maar niet te vergeten.
Ook het avonturenpark Port Aventura mag niet worden overgeslagen, voor velen een veel mooier opgezet park dan Disneyland Parijs.

Erg mooie foto .....
1 - 16 of 16 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.