SkyscraperCity banner
1 - 18 of 18 Posts

·
Moderator
16,918 Posts
Discussion Starter · #1 ·
De eindbestemming van mijn East coast trip vorig jaar december. New York in de ban van kerstmis! Zoals bij mijn andere recent geplaatste fotothreads zijn een paar foto's al eerder voorbij gekomen in mijn USA Fotodagboek.

1. Met de boot naar Liberty Island

2. Manhattan

3. Statue of Liberty

4. Oftewel vrijheidsbeeld

5. Manhattan close up

6. Andere kant op

7. Links New Jersey, midden Manhattan/NY, rechts Brooklyn

8. Battery Park

9.

10.

11. Brooklyn Bridge

12.

13.

14.

15. Beekman toen nog in aanbouw. Inmiddels bijna klaar

16.

17. Herdenkingsmonument 9/11

18. Hoofdkwartier van Men in Black! :cool:

19. Vlakbij Ground Zero

20. Wall Street!

21. Wall St.

22. Wall St.

23. Wall St.

24. Ground Zero anno 2009

25. Goldman Sachs

26. In het WTC winkelcentrum

27. Macy's

28. ESB

29. Empire State Building

30.

31.

32. ESB

33.

34.

35. Macy's

36. Macy's en ESB

37. Rockefeller Christmas Tree

38. Rockefeller Place

39. On top of the Rock

40. ESB en One Bryant Park domineren. 381m & 366m

41. View naar Central Park

42.

43.

44. Manhattan

45. Nog eens uitgezoomd.

46. Rockefeller Place

47. Bryant Park

48. 5th Ave

49. Chrysler Building, 333m

50.

51.

52.

Later meer foto's.......

·
visit the world
8,134 Posts
tja keer op keer komen er foto's van deze stad op dit forum, waarom toch ?? ;)
Omdat het puur urban is!!! (niet alleen gebouwen maar juist ook het verkeer en drukte op straat met voetvolk)

Verveelt noooooooit!!
*zucht* :D
:eek:kay:

·
Moderator
16,918 Posts
Discussion Starter · #4 ·
Leuk stadje, waar ligt dat? ;)

Mooie plaatjes, jammer dat je nachtfoto's (die vanaf esb) niet helemaal gelukt zijn.
Hoe bedoel je dat? Ze zijn vrij goed gelukt, weinig noise. Alleen een beetje donker maar het kan er prima mee door. Heb alleen de verkeerde aperture gebruikt.

tja keer op keer komen er foto's van deze stad op dit forum, waarom toch ?? ;)
Omdat het puur urban is!!! (niet alleen gebouwen maar juist ook het verkeer en drukte op straat met voetvolk)

Verveelt noooooooit!!
*zucht* :D
:eek:kay:
Klopt maar ik probeer toch wel een beetje een originele wending aan deze serie te geven omdat het tijdens Kerst was. En dat zie je dan weer niet zo vaak voorbij komen waarschijnlijk mede omdat het rond kerst erg prijzig is om NY te bezoeken.

·
Registered
389 Posts
Ben er een keer met Thanksgiving geweest. Geweldig om te zien hoe de stad, na de parade, helemaal in kerstsfeer is.

·
Moderator
16,918 Posts
Discussion Starter · #6 ·
53. One Bryant Park, 366m

54. Bryant Park

55. Apple store on Fifth Avenue

56.

57. Lol

58.

59. Central Park

60. John Lennon Memorial

Volgende keer meer Central park en Times Square

·
Registered
1,213 Posts
Mooie foto's! Vooral de eerste paar foto's met zonnig weer laten zien hoe mooi NY in de winter kan zijn. Ik ben er tot nu toe enkel in de winter geweest (1x in januari en 1x in februari), maar helaas nooit met kerst. De versieringen zien er mooi uit, dat kun je de Amerikanen wel toevertrouwen!

Het ziet er overigens niet echt koud uit op je foto's. Toen ik afgelopen januari dat deel van de VS bezocht was het erg koud en had het ook veel gesneeuwd de dagen ervoor (zelfs in Atlanta, Memphis enzo). Was jij net voor die zware sneeuwstormen in NY? Washington was bijvoorbeeld helemaal ingesneeuwd rond die tijd. Lijkt me ook geweldig om eens mee te maken. :)

Ben benieuwd naar de rest van je foto's.

·
Moderator
16,918 Posts
Discussion Starter · #9 ·
Mooie foto's! Vooral de eerste paar foto's met zonnig weer laten zien hoe mooi NY in de winter kan zijn. Ik ben er tot nu toe enkel in de winter geweest (1x in januari en 1x in februari), maar helaas nooit met kerst. De versieringen zien er mooi uit, dat kun je de Amerikanen wel toevertrouwen!

Het ziet er overigens niet echt koud uit op je foto's. Toen ik afgelopen januari dat deel van de VS bezocht was het erg koud en had het ook veel gesneeuwd de dagen ervoor (zelfs in Atlanta, Memphis enzo). Was jij net voor die zware sneeuwstormen in NY? Washington was bijvoorbeeld helemaal ingesneeuwd rond die tijd. Lijkt me ook geweldig om eens mee te maken. :)

Ben benieuwd naar de rest van je foto's.
Nou die eerste paar foto's vanaf Liberty Island, toen was het wel koud met dat winterzonnetje. Zeker met de boot op het water. Rond vriespunt denk ik. Ik was er in die periode maar NY had er weinig last van. Zoals in mijn DC serie te zien is lag er aardig wat sneeuw en hebben we mazzel gehad dat we uiteindelijk konden landen want het meeste luchtverkeer lag plat. En ja ook Atlanta lag afgelopen winter plat. Vanwege een paar cm sneeuw. De reden was dat ze maar 6 sneeuwschuivers beschikbaar hadden voor de hele stad en omstreken (3mln inwoners schat ik zo). Lachwekkend :lol: Ik hoor het ze nog op de radio zeggen, only 6 snowplows :D

Mooie serie! Ik ben net twee dagen terug uit New York, een geweldige tijd gehad en super weer.! Maandag gelijk weer aan het werk, wat een overgang:s Foto's zal ik donderdag posten.
Klopt ja, ik ben benieuws :cool: Hoop dat er wat mooie Central Park foto's tussen zitten met herfst kleuren :)

·
Moderator
16,918 Posts
Discussion Starter · #12 ·
^ :D

great collection of photos.....I hope you also saw Greenwich Village.....

thanks for sharing....
Thanks man. No unfortunately I didn't, I'll keep that in mind for next time :cheers:

61. Central Park vervolg

62. Bruiloft ?!

63.

64.

65.

66. Home alone tunneltje

67.

68.

69. Dat ene museum..............

70. Taxi?!

Volgende keer Times Square

·
Moderator
16,918 Posts
Discussion Starter · #13 ·
71. Times Square

72.

73.

74. Nasdaq

75. Lekker bij Hardrock Café gegeten

76.

77.

78.

79. Toen kwam de nieuwe Sherlock Holmes ook uit

80.

81. Vieze chocolade vind ik dat

82.

83.

84. Ik vond dit gebouw wel cool. Zijn allemaal beeldschermen met sneeuwvlokjes aan de buitenkant :happy:

85. M&M's store is altijd dik

86.

87. Overzicht

·
Moderator
16,918 Posts
Discussion Starter · #15 ·
Nog ff wat views vanaf de overkant en dan ben ik ook weer door mijn foto's heen :)

88.

89.

90.

91.

92. Gewoon bijna onmogelijk om de hele skyline er fatsoenlijk op te krijgen. Dit is een panorama uit 3 foto's.

·
Registered
34,673 Posts
Weer een echt hele mooie serie over New York. Dank voor het plaatsen. :)

·
Moderator
16,918 Posts
Discussion Starter · #18 ·
Klopt maar wie niet van NY houdt is geen echte hoogbouwfan toch ;) Superstad.

1 - 18 of 18 Posts