Skyscraper City Forum banner
1 - 8 of 8 Posts

·
Registered
295 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Vorige week verbleef ik in Valkenburg aan de Geul (Limburg). In de maanden november en december misschien beter bekend als "Kerststad Valkenburg"

(#1 : Kerststad Valkenburg)

Ons appartement stond bovenop de, bij wielrenners, beruchte cauberg. Het is iedere keer een behoorlijke klim om weer bij het appartement te komen, maar het appartement was uitstekend.

(#2 : Kasteeldomein De Cauberg)

(#3 : Kasteeldomein De Cauberg)

Om te beginnen maar eens een rondje Valkenburg maken om het centrum (dat voornamelijk uit restaurants en speelhallen bestaat) eens te bekijken.

(#4 : Grendelpoort)

(#5 : Zingende kerstboom)

(#6 : Kerkstraat)

(#7 : Kasteel 'Den Halder')

(#8 : de Geul)

Naast het gezellige centrum van Valkenburg zijn er deze koude maanden ook de kerstmarkten in de Gemeentegrot en Fluweelengrot. Daarnaast is er 2x per week een kleine kerstparade door het centrum.

(#9 : Fluweelengrot)

(#10 : Fluweelengrot)

(#11 : Gemeentegrot)

(#12 : Kerstparade)

(#13 : Kerstparade)

Ook in het "naastgelegen" Maastricht hing er, mede door de sneeuw, een gezellig kerstsfeer in en om het centrum.

(#14 : Vrijthof)

(#15 : St. Servaasbasiliek)

Tenslotte wil ik jullie ook onderstaande foto's welke gemaakt zijn in of rond Valkenburg niet onthouen:

(#16 : Sneeuwmacro)

(#17 : Bevroren muziekant)

(#18 : Kasteelruine)

(#19 : Uitzicht vanaf appartement)

·
Registered
4,681 Posts
Zuid Limburg blijft bijzonder, het Bourgondische sfeertje wat er hangt heeft wel wat.

Al moet ik zeggen dat ik sommige mensen in Maastricht juist niet heel gastvrij vind, ik ben al meerdere keren geconfronteerd met chagrijnige buschauffeur en we verbleven een keer in een hotel in de buurt van Maastricht waar we door onze "gastheren" op onze kamer werden gedumpt, ze zeiden geen woord teveel en er kon het hele weekend geen gedag of glimlach van af. Misschien hebben we net de verkeerde getroffen.

Buiten Maastricht vind ik ze verder wel heel vriendelijk en gastvrij.

·
fastshooter
1,118 Posts
Zuid Limburg blijft bijzonder, het Bourgondische sfeertje wat er hangt heeft wel wat.

Al moet ik zeggen dat ik sommige mensen in Maastricht juist niet heel gastvrij vind, ik ben al meerdere keren geconfronteerd met chagrijnige buschauffeur en we verbleven een keer in een hotel in de buurt van Maastricht waar we door onze "gastheren" op onze kamer werden gedumpt, ze zeiden geen woord teveel en er kon het hele weekend geen gedag of glimlach van af. Misschien hebben we net de verkeerde getroffen.

Buiten Maastricht vind ik ze verder wel heel vriendelijk en gastvrij.
^^ Maastrichtenaren zijn vaak inderdaad bot tegen mensen van buiten de stad. Ze zijn in elk geval in ZO-Limburg niet echt geliefd. Er zijn natuurlijk uitzonderingen.

@SaltlandUnited: mooie foto's!
Hoe waren je ervaringen met mensen uit Valkenburg?

·
MP
10,694 Posts
Duits sfeertje zo! Mooi vastgelegd.

Maastrichtenaren lijken wel wat op Antwerpenaren: erg tevreden met zichzelf en hun stad, niet al te open, maar verder wel in staat om van het leven te genieten en als je ze maar genoeg naar de mond praat nog wel gezellig ook. Toch ben ik liever in Sittard, Aken of Luik.

1 - 8 of 8 Posts