SkyscraperCity banner
1 - 19 of 19 Posts

·
Registered
1,259 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Gisteren de Duitse stad Kleve (Kleef) bezocht. Mooie oude heuvelachtige stad. Ik ging er naar toe voor een bezoek aan de dierentuin. Helaas had ik na het bezoek niet meer zoveel tijd, waardoor ik alleen de Kleefse tuinen en Kasteel Schwanenburg heb bezocht. Zeer de moeite waard.

01. De Kleefse tuinen

02.

03. Mooi zicht op de tuin

04. Monument met op de achtergrond Kasteel Schwanenburg

05.

06.

07.

08. Het kasteel is ook te bezoeken, maar helaas kon dit gisteren niet.

09.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17. Kasteel op de heuvel

18. Met de daarnaast gelegen Domkerk

Einde serie. :)

·
Registered
6,075 Posts
Je hebt er goed aan gedaan dat je de dierentuin niet bezocht hebt. Ik ben er in april geweest en het dierenbestand viel mij enorm tegen. Het is meer een kinderboerderij met zeehonden en wat dromedarisen. Verder vooral heel veel soorten geiten, wat varkens, ezels en runderen. Leuk voor als je met kinderen bent en een uurtje tijd over hebt.

Verder mooie foto´s.

·
Registered
1,259 Posts
Discussion Starter · #6 ·
Je hebt er goed aan gedaan dat je de dierentuin niet bezocht hebt. Ik ben er in april geweest en het dierenbestand viel mij enorm tegen. Het is meer een kinderboerderij met zeehonden en wat dromedarisen. Verder vooral heel veel soorten geiten, wat varkens, ezels en runderen. Leuk voor als je met kinderen bent en een uurtje tijd over hebt.

Verder mooie foto´s.
Het park ben ik wel geweest, en na het bezoek aan de dierentuin had ik niet meer zoveel tijd over. Inderdaad, weinig interessante diersoorten. Was er ook al snel weer uit. De rode panda vond ik wel erg mooi! :

·
Registered
1,259 Posts
Discussion Starter · #10 ·
Het is er inderdaad prachtig om te lopen. De foto's hebben inderdaad een beetje een gele tint, persoonlijk vind ik dit wel erg mooi (vooral bij oude steden enz.). :)

·
Registered
34,648 Posts
Leuke foto's die er toch heel erg on-Nederlands uitzien. En dat terwijl Kleve toch maar net over de grens ligt. Opvallend vind ik dat, en leuk. :)

·
mentula agricolæ vulgaris
1,334 Posts
Ben er eens doorheen gereden en meen toen ook iets van die tuinen gezien te hebben. Moet toch nog eens terug.

·
Bas
14,383 Posts
Leuke serie, beetje verbleekt en misschien iets te kort. Want de stad (49000 inw) biedt wel meer voor een fotoserie. Ze hebben er ook nog een flink zooitje `oude industriegebouwen` die het fotograferen waard zijn, maar ja, wat hier getoond is, is tegelijk wel het mooiste dat de stad te bieden heeft.
Je kunt zo met een leenfiets van Nijmegen CS naar Kleve, dat heb ik een keer in een vaag verleden gedaan en het was nog best wel klimmen onderweg met al die heuvels.
Je ziet een monument in deze fotoserie. Aan de overzijde van de Rijn, in Elten, hebben ze op een heuvel een tweetal stalen objecten naast elkaar staan, van waar tussen uit je Kleve kunt zien liggen. Dit is dan een soort Poort van de Rijn en dat klopt wel aardig.
Kleve heeft door haar ligging tegen een paar heuvels aan ook een fantastische skyline. Ik vind de stad wel een bezoek waard. Vanuit Nederland varen ook een heleboel mensen naar de stad, als een soort dagtripje.

·
Registered
73 Posts
Het oude centrum van Kleve is precies het tegenovergestelde van wat er op deze foto's te zien is :p. Wel prachtig heuvelachtig en voor zo'n kleine stad is het winkelaanbod zeer groot.

1 - 19 of 19 Posts