SkyscraperCity banner
1 - 8 of 8 Posts

·
Registered
6,649 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Vaak zien we vele foto's van nieuwbouw / ontwerpen en projecten voorbij komen die een stad moeten vernieuwen .
Maar hier wil ik een keer de aandacht vestigen op een gebouw dat al voor dag en dauw in het straatbeeld van Enschede-Noord ( Roombeek ) staat en al sinds geruime tijd gesloopt word .
Dit na aanleiding dat er een pakweg 2 jaar geleden een nieuwe brouwerij in gebruik is genomen .
EN het huidge plan voorziet van nieuwbouw en een winkelplein voor het Roombeek .

Masterplan Roombeek / Grolsch terrein .

Hier dus een deel van het Masterplan Grolsch terrein, dat onderdeel is van het Roombeek ( vuurwerkrampgebied ) .

*Nu het overzicht van de sloop ervan en wat beeldmateriaal .

Eerst een filmpje ( even geduld maar dan heb je ook wat ) .
http://www.youtube.com/watch?v=edeZxMYVSMM

Ja ja dit is hem vastgelegd een paar sec voordat die ging .

Wat een bende

Inkijkje ( alleen het bruin/grijze baksteen gebouw links word gespaard en gaat dienst doen als cafe / cultuurgoed, en was eerder het brouwhuis )

Wat doet die nu ?

De Boosdoender

Komt tijd komt

Grolsch ..........en zo begon het allemaal .

- Nog een gebeurtenis die niet meer teruggedraaid kan worden .
Het Grolsch logo verdwijnt voorgoed uit de Skyline van Enschede-Noord .

Daar gaat die dan ................het Grolsch logo in Enschede Noord is verleden tijd .

Dit was een paar seconden ervoor .
Niet wetend dat het gesloop aan de gevel dit tot gevolg zou hebben in een enkele seconde .
( kan wel zeggen dat ik letterlijk een paar seconden voor het vallen er een foto van heb ;) ) .

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
Jammer van die loods. Op de avondfoto (3e van onder) is toch wel te zien dat je dit soort gebouwen prima kunt bewaren en integreren in de nieuwe wijk.

Voor de rest is het geen nieuws, toch? Of gaat er iets nieuws gebeuren wat ik nog niet weet. De impressies ken ik in ieder geval al ruime tijd.

·
Registered
6,649 Posts
Discussion Starter · #3 ·
De impressies laten zien hoe het moet worden .
Maar het ging me hier vooral om de sloop van een wel erg groot fabriekcomplex dat aardig indrukwekkend is .

Dit is wel nieuw nieuws

·
Fagus Sylvatica
6,037 Posts
Wauw! Qua opzet ziet het er vrij industrieel en compact uit! Heel goed! Misschien ergens ook wat kil, maar als de straat 'echt zo levendig wordt als op de renders, dan kan het een geweldig 'en gezellig stukje worden! Wat komt er eigenlijk in dat lage gebouwtje op het plein? En zijn dit de definitieve ontwerpen?

·
Registered
6,649 Posts
Discussion Starter · #6 ·
@ Tim

Niet elke Vinexwijk heeft zoveel musea's en voorzieningen als deze .

·
Registered
6,649 Posts
Discussion Starter · #8 ·
@ Tim

Ik kan er helemaal naast zitten, maar volgens mij is dit wel een wijk ( als die wat verder gereed is natuurlijk ) die jou wel kan inspireren .

Bedankt voor de verbetering :) .
Maar museums dan en er komen er 5 .

Heb je trouwens het Willem Wilminkplein al bekeken ?
Die ligt pak en beet 500 meter van het Roombeek af .
Het Roombeek is trouwens een stadwijk die zeer dicht tegen het Centrum aan ligt .

1 - 8 of 8 Posts