Skyscraper City Forum banner
1 - 9 of 9 Posts

·
...
173 Posts
Discussion Starter · #1 · (Edited)
Rem Koolhaas heeft tijdens het eerste International Design Forum (IDF) in Dubai een presentatie gehouden van een almanak en een toeristisch dorp. In het boekwerk Al-Manakh staat een verslag van alle trens en ontwikkelingen die van invloed zijn op de architectuur en stedenbouw in de Golfregio. Het toeristencomplex moet een ‘aards paradijs voor de hedendaagse consument’ zijn.

artikel : http://www.architectenweb.nl/aweb/redactie/redactie_detail.asp?iNID=9623&iNTypeID=55

·
Banned
6,813 Posts
Ziet er wel supergaaf uit!:)

Maar ik ken dit emiraat helemaal niet, beter nog, het bestaat niet eens. Het moet denk ik RAK zijn, want dat is het enige emiraat met bergen.

·
Bas
14,519 Posts
Leuk, maar waar zou je zoiets moeten realiseren? In de Canadese Rocky Mountains, of in Tibet. Maar ik dacht dat de meeste toeristen altijd nog graag in de zon aan een strand liggen (Dubai dus ook) en niet naar de bergen trekken om zich zo sportief uit te sloven. Daar is het in de zomer vaak rustig, maar ik moet toch wel even zeggen, dat er genoeg luilekker-landjes op aarde zijn waar de toerist zich ultiem kan vermaken en verwennen. Voldoen Scheveningen, Davos, Winterberg, Valkenburg, Sankt Moritz, Lech, Brighton, Blankenberge en nog een paar chique toeristenoorden daar dan niet aan? Vreemd. Tis klaarblijkelijk nooit genoeg.:eek:hno:

Laat iemand die urbane planning in zijn pocket heeft nu maar mooi van het platteland afblijven.:)

1 - 9 of 9 Posts