SkyscraperCity Forum banner
1 - 17 of 17 Posts

·
Registered
2,588 Posts
Discussion Starter · #1 ·
In juni 2006 ben ik een weekje naar Kopenhagen geweest. Het is een prachtige, schone stad waar veel te doen en te zien is. Hieronder heb ik een twintigtal foto’s geplaatst. Het is de eerste keer dat ik dit doe, hopelijk lukt het en zijn de foto’s niet te groot. :)

1. Glyptotek

2. Amalienhaven

3. Wisseling van de wacht bij Paleis Amalienborg

4. Oude Deense huisjes in Kastellet

5. Stadspark Kongens Have

6. Raadhuisplein

7. Beursgebouw en kasteel Christiansborg

8. Leeuwen bewaken de toegangspoort van kasteel Rosenborg

9. De koninklijke bibliotheek, ook wel Zwarte Diamant genoemd

10. Reflectie van een gele stadsbus in de glasgevel van de bibliotheek

11. Het theater aan het centrale stadsplein Kongens Nytorv

12. Een stelletje geniet van de avondzon bij Amalienhaven. Op de achtergrond is het nieuwe Operagebouw van Holmen te zien

13. Bier, mensen en nog meer bier: Nyhavn

14. Uitzicht vanaf de Vor Felser Kirke in de wijk Christianshavn

15. Kongens Nytorv

16. Metrostation Kongens Nytorv

17. Sortedams So

18. Sortedams So

19. Het grootste warenhuis van Scandinavië, Magasin du Nord

20. Oresund-brug tussen Kopenhagen en de Zweedse stad Malmö

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

Als ik binnenkort tijd heb, zal ik ook serie’s van o.a. Malmö en Boedapest plaatsen.

·
Registered
2,588 Posts
Discussion Starter · #2 ·
Hmm, ik zie net dat er een 'handje' verschijnt als je met de cursor op de foto's staat. Dit is nogal irritant. Weet iemand hoe ik dat in het vervolg kan voorkomen? Bij de andere threads zie ik dit namelijk niet.

·
Banned
10,136 Posts
Jawel, dat komt vaak voor en is vanwege de hyperlink naar de host website van de foto's. Niks mis mee; je kunt er immers gratis foto's plaatsen. Je kunt het voorkomen door [ url ] en [ /url ] weg te laten maar dat vindt Image Shack minder leuk.

Ga door! Leuke serie.

·
|/|/|\/|
13,867 Posts
^ Nee hoor, bij Imageshack.us heb je ook een kadertje met 'direct link'. Die heb ik altijd al gebruikt. Je moet dan hier in het forum de [ img ] en [ /img ] er dan nog wel bij zetten.

Mooie serie! Kopenhagen ziet er goed uit zeg! En schoon, inderdaad.

·
Banned
10,136 Posts
^ Nee hoor, bij Imageshack.us heb je ook een kadertje met 'direct link'. Die heb ik altijd al gebruikt. Je moet dan hier in het forum de [ img ] en [ /img ] er dan nog wel bij zetten.
Bedankt! Ik dacht dat Image Shack dat vervelend vond. Cborg had tijden een dankjewel staan in zijn handtekening.

·
Registered
2,588 Posts
Discussion Starter · #8 ·
^^ Ehm Londen? Daar heb ik geen serie van gemaakt hoor. Of je verwart me met iemand anders, of je bedoelt Liverpool. Wat ik zelf jammer vind aan mijn serie van Liverpool is dat er weinig mensen op staan. 's Ochtends en 's avonds leek de stad op veel plaatsen vrijwel verlaten. En er staat heel veel rotte appels en paupergebouwen tussen mooie architectuur. Kopenhagen is een mooier geheel.

·
Registered
2,588 Posts
Discussion Starter · #10 ·
Nou ja, week als in 6 dagen :lol: Waarvan 1 dag dus Malmö. Ik houd er ook altijd van om buitenwijken te bezoeken (helaas denk ik er daar eigenlijk nooit aan om foto's te maken), lekker lang op een terras te zitten enzo. Heb de tijd dus goed omgekregen. Maar in principe kan je ook in 2 a 3 dagen de stad bezichtigen.

·
Registered
6,694 Posts
Lijkt een prachtige stad! Veel foto's geven een Amsterdams sfeertje, volgens mij kun je Kopenhagen goed met Amsterdam vergelijken. Toch heb ik het idee, als ik op de foto's afga, dat Amsterdam net wat stedelijker is.

·
Registered
1,474 Posts
Ik ken Kopenhagen behoorlijk goed, en qua bouwwerken en infrastructuur is het heel stads.
Er zijn (vergeleken met Nederland) alleen bijna geen mensen die er gebruik van maken. Brede boulevards vrijwel zonder autoverkeer dus, bijvoorbeeld.
Amsterdam is daarom ook veel grootstedelijker dan Kopenhagen. Het is geen vergelijk.

Wij hebben in Nederland eigenlijk geen steden die lijken op de Deense steden. Kopenhagen, als voorbeeld, is groot. Maar buiten die paar winkelstraten zie je eigenlijk geen kip.

·
Mapmaker
4,638 Posts
Lijkt een prachtige stad! Veel foto's geven een Amsterdams sfeertje, volgens mij kun je Kopenhagen goed met Amsterdam vergelijken. Toch heb ik het idee, als ik op de foto's afga, dat Amsterdam net wat stedelijker is.

Ik kom elke maand wel een paar dagen in Kopenhagen.. maarre.. een Amsterdams sfeertje?? Echt niet..

Julesstoop omschrijft het prima.. Geen kip te zien op grote zeer autovriendelijke boulevards. Desalniettemin.. Je kan er prima rondstruinen, maar een hele week?? Zo veel is er echt niet te zien:eek:hno:

En ja, ik moet ook maar eens wat fotos daar maken.. mijn camera is helaas kapot.. en ik heb een nieuwe besteld over het net.. maar die laat op zich wachten..

Verder.. leuke fotos!!

Ik was er toen ook, de hele maand!! Als de zon schijnt.. is alles mooier!!

·
Registered
2,588 Posts
Discussion Starter · #15 ·
Ja in Christiania ben ik uiteraard ook geweest, alleen geen foto gemaakt :) Stellen ze daar niet zo op prijs als je dat wel doet, haha.
Verder heb ik een aantal design centra en musea bezocht, waardoor de tijd eigenlijk toch snel voorbij gaat. Qua wereldberoemde bezienswaardigheden is Kopenhagen niet echt rijkelijk bedeeld, maar het gaat om de sfeer en ook de minder bekende dingen die je kunt doen. Ik vond Kopenhagen trouwens helemaal niet verlaten (kan me voorstellen dat dat in de winter/met slecht weer wel is). Nu liep iedereen rond, lag in het park, zat op terrasjes, maakte een duik in het water etc. Erg gezellig en levendig.

·
Rotterdam mijn Wereldstad
3,505 Posts
^^ Klopt ja, er staat ook een bord met niet fotograferen, maar daar hield ik toch mooi geen rekening mee. Ja, het leverde nog best wat geouwehoer op en ze wilden dat ik de foto zou wissen...maar heey...we zijn niet voor nix in een VRIJstaatje ;)

http://noorwegen2005.punt.nl/?gr=757849

Ik probeerde een linkje van de foto te maken, maar dat lukte niet, dus hierboven een link naar de hele pagina.

·
Bike It!
25,803 Posts
Erg mooie, zomerse foto's Remski.
Wij waren er in augustus en toen zag de stad er een stuk grauwer (en rauwer) uit. De zon was meestal ver te zoeken.
De Koninklijke Bibliotheek blijf ik een schitterende parel vinden. De nieuwe Opera komt op de tweede plaats.
Voor oude gebouwen moet je jammer genoeg niet in Kopenhagen zijn. De stad is grotendeels 19de en 20ste eeuws.
Maar de gemoedelijke sfeer van de Denen is dan weer super.
Bedankt voor de plaatjes.

1 - 17 of 17 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.