SkyscraperCity banner
1 - 9 of 9 Posts

·
Registered
5,750 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Schieveen, de noordelijke polder van Rotterdam is van oudsher een weidelandschap. Voor hoelang nog is de vraag. Deze toevluchtsoord van weidevogels staat op de nominatie om te worden ontwikkeld. Een businesspark van 100.000m2, landelijke woningbouw en het aanleggen van een park zullen het aangezicht van dit gebied danig gaan veranderen. De fotoserie zelf laat eerlijk gezegd maar een beperkt beeld zien van de gehele polder. Ik hoop in ieder geval dat de foto´s bevallen :)

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

·
Registered
288 Posts
mooi! gelukkig wordt er de komende jaren gezorgd dat de stadboeren meer voor de stad kunnen betekenen. zoals de goed bezochte boerenmarkt op het prachtige Heemraadsplein!
we moeten namelijk meer producten kopen uit onze omgeving...

·
Moderator
16,916 Posts
Ja ik weet niet, zo'n polderlandschap vind ik nou niet heel erg bijzonder. Veel mensen zullen het er niet mee eens zijn maarja, ik zal er eerlijk gezegd geen traan om laten. Denk wel dat het belangrijk is om het Noorden van Rotterdam in die richting uit te breiden. Het zal de stad wel een boost geven denk ik.

·
Registered
2,880 Posts
Mooie foto's!

Zelf vind ik zo'n polder prachtig! Juist de eenvoud van het landschap maakt het voor mij indrukwekkend (weinig bomen en een strakke slotenstructuur). Daarnaast is het uitzicht op de skyline bij het bebouwen van de polder een stuk minder. Het contrast tussen skyline en polder is erg gaaf naar mijn mening. Van wat ik weet is er niet erg veel toekomstige ontwikkeling gepland in de polder. Alleen een buisinesspark (als dat nog doorgaat) en natuurontwikkeling als compensatie.

·
Registered
5,750 Posts
Discussion Starter · #7 ·
Dat vuil is idd behoorlijk irritant, had mijn camera nog schoongemaakt ervoor (niet genoeg klaarblijkelijk), vooral boven de F14 is het duidelijk te zien. :(

·
Bas
14,397 Posts
Foto`s 7, 8, 9 en 12, daar zie ik enige vervuiling van de lens. Heb ik ook wel eens gehad, bijzonder lastig als je op dat moment niks bij de hand hebt. Anyway, nog best wel een mooi resultaat en goed bewerkt. En die Schieveense Polder, wat heeft het nu voor nut deze vol te bouwen. Dat plakt Delft alleen maar sneller aan Rotterdam met de bebouwing en er komen voor de luchthaven alleen maar Nimby`s bij. Handen af dus van dit gebied, verdichten doen we wel in Rotterdam, hoppa, de hoogte in, daar in de binnenstad.

1 - 9 of 9 Posts